۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۷۵۸۰۰۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

صداقت خصوصیت اصلی رئیس جمهور شهید ما بود

صداقت خصوصیت اصلی رئیس جمهور شهید ما بود
امام جمعه خرم آباد گفت: حضور سیل خروشان مردم در این چند روز در عزاداری شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، به خاطر صداقت ایشان بوده است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای استان لرستان که به مناسبت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان در مسجد امام صادق (علیه السلام) قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان اظهار داشت: پس از شنیدن خبر حادثه برای بالگرد رئیس جمهور، جلسات دعا و تضرع به درگاه الهی در استان لرستان برگزار شد و پس از اعلام خبر شهادت ایشان، مردم داغدار، خود را به مصلای الغدیر خرم آباد رساندند و مصلای خرم آباد همچون مصلاهای سایر شهرستان های استان مملو از جمعیت عزادار بود و مردم به عزاداری پرداختند.

وی با اشاره به آیه 119 سوره توبه، ابراز داشت: آرمان و ایده آل هر مسلمانی این است که جامعه ای با اتکاء به آموزه های اسلامی و معارف دینی شکل بگیرد که پیشرفت، عدالت، معنویت، اخلاق و حاکمیت اسلامی در آن برپا گردد و با سبک زندگی اسلامی می توان به این مهم دست یافت.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: یکی از اصولی ترین اصلی که سبک زندگی اسلامی بر آن حاکم است، صداقت می باشد و صادقین می توانند این اصل را پیاده سازی نمایند. 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: صادقین مطابق با آیات قرآن کریم، کسانی هستند که باور به خدا داشته و اهل انفاق، نماز، زکات و ... می باشند و هر جامعه ای که در آن صداقت نباشد، صدمه می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: یکی از خصوصیات شهدا، صداقت آنان بوده است؛ کسی که صادق باشد، در روزهای سخت و دشوار می ایستد و وفاداری می کند.

وی ابراز داشت: رازداری، امانت داری، صمیمیت، استحکام، پیوند اقشار و طبقات در درون صدق و صداقت وجود دارد و شخص صادق برای خدا و به نفع مردم قدم بر می دارد.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: حضور سیل خروشان مردم در این چند روز در عزاداری شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، به خاطر صداقت ایشان بوده است و با شهادت ایشان، درخت تنومند انقلاب اسلامی آبیاری شده و ان شاءالله نظام به مسیر خود با قوت ادامه خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان بیان داشت: «تبلیغ به صداقت» از نیازهای امروز جامعه ماست که البته در ابتدا نیازمند تقویت این خصیصه در خودمان هستیم تا مردم این خصوصیت را در ما ببینند و سپس به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان اظهار داشت: با ترویج صداقت، راستی، درستی و برادری و عمل به آن، برکت بر جامعه ما نازل خواهد شد.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امام سجاد علیه السلام در روایتی فرمودند: «الرَّجُلَ كُلَّ الرَّجُلِ نِعمَ الرَّجُلُ هُوَ الَّذي جَعَلَ هَواهُ تَبَعا لاِءَمرِ اللّه‏ و قُواهُ مَبذولَةً في رِضَا اللّه‏ / مرد به تمام معنا مرد، آن مردى است كه هواى نفْسِ خود را پيرو فرمان خداوند گرداند و تواناييهايش را در راه رضاى خدا به كار گيرد» و این روایت، مصداق بارز شهید آیت الله رئیسی است. 

وی با اشاره به خصوصیات رئیس جمهور شهید، اظهار داشت: باور به اینکه خدا می بیند، خدا می داند و خدا می تواند، از باورهای رئیس جمهور شهید ما بود و در عمل نشان داد که کدخدای واقعی خداست.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان لرستان ابراز داشت: هر کس برای خدا کار کند، خدا خریدار اوست و او را به آسمان خواهد برد.

ارسال نظرات