۳۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۵۸۱۱
با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی؛

گردهمایی ناظرین انتخاباتی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ناظرین انتخاباتی شورای نگهبان روز گذشته با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
همايش ناظرين استان قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در این گردهمایی که روز جمعه درسالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزارشد، نصرت الله لطفی مسؤول شورای همانگی تبلیغات اسلامی استان قم و مدیرکل نظارت و امور استان‌های شورای نگهبان ، در سخنانی گزارشی از روند برگزاری گردهمایی های ناظرین انتخاباتی قم ارائه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال دهمین سال شکل گیری شبکه نظارتی شورای نگهبان است خاطرنشان کرد: ناظرین انتخاباتی هر ساله همایش هایی را برگزار می کنند که در این اجلاس ها از علما و بزرگان حوزه دعوت و اعضا از بیانات و رهنمودهای این بزرگواران بهره می گیرند.

لطفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث بعد از انتخابات، ابراز داشت: در این حوادث برخی از افراد به بهانه های واهی ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کردند و ماه های متمادی مردم را اذیت کردند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به فتنه های اخیر در کشور تصریح کرد: برخی از مدعیان پیروی از خط و راه امام راحل، متاسفانه با شعار تقلب در انتخابات و کشاندن مردم به کف خیابان ها فضای غبارآلودی در کشور ایجاد کردند .

بر اساس این گزارش آیت الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) نیز در این همایش، در سخنانی با اشاره به نقشه های دشمنان علیه انقلاب و دین مبین اسلام، جهاد فرهنگی را لازم دانست و تاکید کرد: ما همانگونه که در مقابل تهاجم نظامی دشمن باید آماده و مجهز باشیم، در مقابل توطئه های فرهنگی و فکری آنان نیز باید مجهز باشیم.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: بالاترین جهادی که امروز بر ما واجب است جهاد فرهنگی است و باید سعی کنیم با برنامه ریزی مناسب اعتقادات و باورهای دینی و اعتقادی جامعه به ویژه جوانان را تقویت کنیم.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: در کنار جهادهای سیاسی، اقتصادی و نظامی باید در عرصه های فرهنگی و فکری نیز همت والایی داشته باشیم.

این گزارش حاکی است در این همایش همچنین شرکت کنندگان به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مدیرکل نظارت و امور استان‌های شورای نگهبان نیزبه سؤولات آنان پاسخ داد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات