۰۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۵۸۴۳

مردم اردبیل اهانت دولت آذربایجان به عزاداران شهر باکو را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ مردم متدین اردبیل با برپایی تجمع اعتراض آمیز اهانت دولت جمهوری آذربایجان به عزاداران 28 صفر در شهر باکو را محکوم کردند.
مردم اردبیل اهانت دولت آذربایجان به عزاداران شهر باکو را محکوم کردند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، نمازگزاران اردبیلی روز گذشته پس از اقامه نماز جمعه با برپایی راهپیمایی خودجوش اعتراض‌آمیز، در خیابان امام خمینی (ره) این شهر اهانت دولت جمهوری آذربایجان به عزاداران 28 صفر را محکوم کردند.

شرکت کنندگان این این تجمع خودجوش و مردمی با سر دادن شعارهای ضد صهیونیستی، اهانت به عزاداران 28 صفر در باکو را نشات گرفته از سیاست های ضداسلامی اسرائیل دانستند.

راهپیمایان با سر دادن شعارهای آذربایجان اویاغدی، اوز دیننینه دایاغدی، آذربایجان دولتی، خجالت خجالت، مرگ بر منافق و مرگ بر صهیونیسم اقدامات اخیر دولت آذربایجان در اهانت به مسلمانان و شیعیان این کشور را محکوم کردند.

در پایان این تجمع اعتراض آمیز قطعنامه‌ پنج بندی در محکومیت اقدام اخیر دولت جمهوری آذربایجان در سالروز 28 صفر قرائت شد.

این قطعنامه با اشاره به تعلق 96 درصد جمعیت آذربایجان به مسلمانان و دین اسلام هرگونه اقدام در تخریب مساجد، محدودیت فعالیت‌های دینی و طلاب و پایمال شدن حقوق مسلمانان محکوم کرده است

در بخشی از این قطعنامه آمده است: در دنیای آزادی و عصر آزادی فعالیت‌های اجتماعی ضرورت دارد پلیس آذربایجان دست از اقدامات و رفتارهای وحشیانه برداشته و از مسلمانان این کشور که در حرکت 28 صفر دچار ضرر و زیان جسمی و روحی شده‌اند، عذرخواهی کرده و طلب حلیت کنند.

این قطعنامه با اشاره به اشغال 20 درصدی اراضی این کشور به دست ارمنی‌ها تنها راه احقاق حقوق ملت، تکیه بر مسلمانان و جوانان غیرتمند آذربایجانی دانسته است که می‌توانند این لکه ننگ و تحقیر را از پیشانی این کشور بزدایند./935/د102/ص
ارسال نظرات