۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۵۹۲۱۹

پیکر مرحوم آیت‌الله طه‌محمدی در قم تشییع شد

پیکر مرحوم آیت‌الله طه‌محمدی در قم تشییع شد
پیکر مرحوم آیت الله طه‌محمدی نماینده سابق ولی‌فقیه در استان همدان در شهر مقدس قم تشییع شد.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، پیکر آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده سابق ولی فقیه در استان همدان، امروز با حضور قشرهای مختلف مردم، فضلا، روحانیان و شخصیت‌های حوزوی در قم تشییع شد.

پیکر آیت الله طه محمدی، پس از ورود به مسجد امام حسن عسکری(ع) و قرائت آیه‌هایی چند از کلام‌الله مجید و ذکر مصیبت، به طرف حرم حضرت معصومه‌(س) تشییع و گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت طواف داده شد.

مشایعت‌کنندگان پیکر عضو سابق مجلس خبرگان رهبری، در حالی‌که فریادهای عزا عزاست امروز خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز را سر می‌دادند، در فراق آن عالم ربانی اشک ماتم ریختند.

پیکر مرحوم آیت الله طه‌محمدی پس از اقامه نماز از سوی آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، برای تدفین به همدان منتقل شد.

مراسم تشییع پیکر این مدرس فقید حوزه علمیه قم عصر امروز در شهرستان فامنین و صبح فردا در همدان تشییع و در گلزار شهدای همدان به خاک سپرده خواهد شد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده سابق ولی‌فقیه در همدان هجدهم خردادماه جاری پس از گذراندن یک دوره بیماری ، دعوت حق را لبیک گفت.

آن مرحوم سال 1326 در یکی از روستاهای فامنین همدان، در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

وی در سال 1361 از سوی دفتر حضرت امام‌ خمینی(ره) به امامت جمعه فامنین منصوب شد و در طول 23 سال امامت جمعه به ارائه خدمات گسترده فرهنگی، حوزوی، عمرانی، اقتصادی و اجتماعی مبادرت ورزید.

همچنین آن مرحوم با حکم رهبر معظم انقلاب به نمایندگی ولی‌فقیه در استان همدان و امامت جمعه این شهر منصوب، و 14 سال در این سمت انجام وظیفه کرد.

ارسال نظرات