۰۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۷۵۹۶۹

قانون هدفمند کردن یارانه ها در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان تببین شد

خبرگزاری رسا ـ در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان که در شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود برگزار شد، قانون هدفمند کردن یارانه ها تبیین و تشریح شد.
گردهمايي ائمه جمعه استان سمنان در مجن
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، گردهمایی ائمه جمعه و مسؤولان استان سمنان امروز با حضور دبیرکارگروه طرح هدفمند کردن یارانه های کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسؤولان اجرایی و فرهنگی استان در شرکت تعاونی شهر مجن از توابع شهرستان شاهرود برگزار شد.

در این گردهمایی، قانون هدفمند کردن یارانه ها از سوی مسؤولان ذیربط تبیین و تشریح شد و همچنین ائمه جمعه شهرهای استان سمنان سوالات خود در خصوص این قانون را مطرح کردند و دبیرکارگروه قانون هدفمند کردن یارانه ها نیز به سوالات آنان پاسخ داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این گردهمایی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را از اقدامات بزرگ و اساسی دولت عنوان کرد و گفت: باید با اطلاع رسانی مناسب درخصوص اجرای این قانون نگرانی مردم را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: روحانیان باید در جریان اجرای این قانون قرار بگیرند و با دولت همکاری و همراهی داشته باشند.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش روحانیان در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: روحانیان در پیروزی انقلاب پیشتاز بودند و اکنون باید در فضای پاکی و طهارت جلودار و یار دولت باشند.

حجت لاسلام شاهچراغی اظهارداشت: مسؤولان باید با به کارگیری تدابیر لازم بار روانی ناشی از اجرای این قانون را کاهش دهند.

عباس رهی، استاندار سمنان نیز در این گردهمایی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین گام در اجرایی کردن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل اجرایی شدن قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اطلاع‌رسانی ضعیف است و به طور قطع با توجه به شرایط موجود اساسی‌ترین اقدام برای اجرا شدن این قانون اطلاع‌رسانی شفاف و صحیح است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب دشمنان انقلاب و نظام در مقابل هر کاری که نظام مقدس جمهوری اسلامی برای پیشرفت و ترقی کشور انجام داده، ایستاده‌اند و در مورد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، دشمنان نظام و برخی عوامل داخلی آنها حتی قبل از تبدیل لایحه دولت به قانون با اشکال‌تراشی‌های متعدد، موج عظیمی از تبلیغات منفی خود را آغاز کردند تا امور مربوط به اجرای این قانون در مجاری صحیح خود حرکت نکند.

استاندار سمنان اظهار داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین کار به منظور مقابله با تبلیغات منفی راه‌اندازی شده توسط دشمنان نظام اسلامی اطلاع‌رسانی صحیح، شفاف و به هنگام است.

رهی گفت: مردم باید بدانند دولت قصد ندارد با اجرای این قانون شوک اقتصادی ایجاد کند بلکه هدف اصلی دولت احمدی‌نژاد از اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ایجاد رفاه اقتصادی و برقراری نظام تامین اجتماعی برای همه اقشار جامعه به ویژه اقشار متوسط و ضعیف است.

محمد حسن پیرچه، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان هم در این گردهمایی با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا، گفت: برای تکمیل مصلاهای نماز جمعه در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار به بیش از 200 میلیون ریال اعتبار نیاز است.

حجت‌الاسلام حسین جناتی، امام جمعه مجن نیز دراین گردهمایی گفت: باید این قانون به گونه‌ای اجرا شود که به طبقات محروم به ویژه کشاورزان و افراد عادی خسارتی وارد نشود.

وی بیکاری را از مشکلات اساسی شهر مجن ذکر کرد و خواستار حمایت دولت از کشاورزان و کارگران شد.

حجت الاسلام جناتی، با بیان اینکه ‪ ۱۰۰‬درصد مردم این شهر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند افزود: حدود ‪ ۹۵‬درصد از مردم این شهر به دکتر احمدی نژاد رای دادند./960/پ202/ص
ارسال نظرات