۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۷۶۰۴۰۸
گزارش؛

انتظارات طلاب از رئیس جمهور آینده

انتظارات طلاب از رئیس جمهور آینده
طلاب و روحانیون از رئیس جمهور آینده اهتمام به مسائل اقتصادی، رعایت تقوا و ولایت مداری را خواستار شدند.

در ایام پر تلاطم تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری به سراغ طلاب حوزه علمیه رفتیم و در خصوص انتظارات آن ها از رئیس جمهور آینده سؤال پرسیدیم. در گفتگوهای ما طلاب حوزه علمیه بر روی مسائلی از قبیل تعهد، تقوا، ولایت مداری و دلسوزی برای مشکلات کشور را مطرح کردند.

طلبه ای در یکی از مراکز حوزوی به خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا گفت: محور مشکلات اصلی جامعه اقتصاد است و من هم به عنوان یک طلبه و هم به عنوان یک شهروند توقع دارم که ردیس جمهور نسبت به اقتصاد مردم توجه داشته باشد؛ لازم است که ارزش پول ملی را تقویت کرده و تولید را رشد بدهد.

طلبه جوان دیگری به مسائل فرهنگی اشاره داشت و دغدغه فرهنگ و اجتماع را برای یک رئیس جمهور ضروری دانست و با نگاهی مصمم گفت: مبحث جمعیت برای امروز و آینده کشور بسیار مهم است که توجه جدی به مقوله جمعیت را از منتخب ملت خواستاریم؛ خارج کردن زوج های جوان از قید و بند بروکراسی‌های اداری امری حیاتی است.

این طلبه در پیشنهاد خود در خصوص تشویق خانوارها به فرزندآوری به هزینه های شیرخشک و پوشک اشاره کرد و تأمین این هزینه ها را تا مدت دو سال از اهدای وام 40 میلیونی در حمایت از خانوار مؤثرتر دانست. 

انتظارات طلاب از رئیس جمهور آینده

روحانی معممی در حیاط فیضیه بر ضرورت فکر راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد و از منتخب ملت خواست با قدرت تصمیم گیری بالا وارد عرصه شود.

این مرد جوان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور وظیفه مهمی در نظام اسلامی دارد تقوا و دیانت سبب برکت تصمیمات و اقدامات رئیس جمهور دانست و افزود: فکر رئیس جمهور باید از مبانی اسلامی و انقلاب تغذیه شده باشد و با رویه بهره گیری از کارشناسان نمی تواند صاحب فکر و تئوری شود.

سید معممی که از طلاب خارجی بود نیز به سؤالات خبرنگار رسا پاسخ داد و خاطراتی هم از دوران انتخابات ریاست جمهوری اول که با پیروزی بنی صدر همراه شد را نقل کرد و پس از آن با نام بردن از شهید رئیسی، رئیس جمهور مطلوب را ادامه دهنده راه وی دانست.

انتظارات طلاب از رئیس جمهور آینده

وی به سفرهای خوب به 14 کشور دنیا و زندگی در خارج از ایران زندگی اشاره کرد و کشور ایران را پناهگاه شیعیان جهان معرفی کرد گفت: رئیس جمهور در دین شیعیان تأثیرگذار است. 

یکی از طلاب که فرزند خود را به همراه داشت از اهمیت امتداد خدمات حمایتی شهید رئیسی در خصوص مسکن سخن گفت و افزود: مردم بسیاری رنج مستأجری را تحمل می کنند و فقط با حمایت های دولت می توانند صاحب خانه شوند. آیت الله رئیسی طرح مسکن خوبی را آغاز کرد و امیدوار هستم که رئیس جمهور آینده آن را ادامه دهد. دو قسط مسکن را با سختی فراوانی تهیه کردم و اگر معطل تصمیم دولت بعد بماند مردم بسیاری در رنج باقی خواهند ماند.

انتظارات طلاب از رئیس جمهور آینده

در ادامه گفت‌وگویی که با طلاب حوزه علمیه داشتیم در خصوص فرهنگ صحبت به میان آمد؛ گسترش فضای مجازی در جهان سبب تغییر دیدگاه و سبک زندگی همه مردم شده که مردم ما نیز از این قضیه مستثنی نیستند از این رو برای حفظ فرهنگ دینی لازم است بودجه های فرهنگی به طور هدفمند و با راهبرد و برنامه افزایش یابد.

برخی از طلاب از رئیس دولت توقع دارند افراد قوی و صاحب اندیشه را بر مسند فرهنگ قرار دهد و دغدغه بالایی در زمینه فرهنگ داشته باشد. امور دینی و فرهنگی برای علما، طلاب و روحانیون همیشه مهم بوده است و اهمیت آن در عصر دهکده جهانی اهمیت بالاتری یافته است.

ارسال نظرات