۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۷۶۱۰۶
همسر طلبه شهید واله:

شهید واله الگوی صبر و بردباری بود/ همه زندگی مان را مدیون امام رضا هستم

خبرگزاری رسا ـ همسر طلبه شهید واله با اشاره به صبر و استقامت او در مشکلات گفت: این صبر و استقامت ایشان در نتیجه ایمان قوی، تقوا و توکل او بود .
شهيد
طاهره قاسمی، همسر جانباز شهید محسن واله در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: در سال 1366 با شهید و پس از مجروحیت با شهید واله ازدواج کردم که ثمره آن سه فرزند دختر و یک پسر است.

وی افزود: شهید واله همیشه افتخار می کرد که در دفاع مقدس حضور داشته و می گفت اگر دوباره چنین شرایطی باشد باز هم برای دفاع از آرمان هایم خواهم رفت. شهید واله در برابر مسائل و مشکلات مختلف مادی تولیدی بسیار صبور و مقاوم بود به طوری که حتی خانواده اش هم از مشکلات او اطلاع نداشتند و در پاسخ این صبر و سکوتش می گفت من برای دین و وطنم به جبهه رفته ام لذا لزومی ندارد این جراحت ها و سختی ها و حرف های دیگران را به کسی بگویم.

قاسمی با اشاره به تقید شهید واله به نماز شب اظهار داشت: این صبر و استقامت ایشان در نتیجه ایمان قوی، تقوا و توکل او بود و بابت این تحمل و صبوری هم هیچ گاه بر کسی منت نمی گذاشت.

همسر شهید واله، ولایت مداری را از دیگر ویزگی های بارز شهید دانست و ادامه داد: همسرم طلبه مدرسه علمیه الحجة بود و در محضر اساتیدی چون آیت الله سیدان، شیخ علی اکبر تهرانی و میرزاجواد آقا تهرانی و پدر بزرگوارش  واله تلمذ کرده بود.با توجه به شیمیایی شدن و نیز وجود ترکش هایی در سر شهید و عوارض آن، بعد از دوران جنگ تحمیلی، عملا امکان حضور در اجتماع و یا حتی حضور در محل کار نداشت اما همچنان با سختی ها مبارزه می کرد. 

وی  ابراز داشت: ما خیلی با هم مأنوس و عاشق هم بودیم طوری که اگر من سر سفره نمی نشستم غذا نمی خورد، من هم با او زنده بودم به همین دلیل هم با وجود اینکه تأمین مخارج زندگی در این سال ها بر عهده خودم بود تا اخرین لحظه از او در منزل پرستاری کردم.

همسر شهید واله یادآور شد: عوارض شیمیایی شهید از سال 72 با آمبولی خونی و افزایش فشارخون بروز کرد و تا جایی رسید که از 12 مهرماه 1382 به کلی زمینگیر شده و حتی امکان حرف زدن نداشت و روز شهادتش هم با تنگی نفس و مشکل ریه مواجه شد و پر کشید. همسرم در عملیات بیت المقدس بیسیمچی شهید کاوه بود که در همان عملیات شیمیایی شد.

وی با اشاره به علاقه شهید به امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: شهید واله با وجود کسالت شدید، آخر شب ها حرم می رفت و به حضرت رضا(ع) علاقه خاصی داشت؛ همه زندگی مان را مدیون امام رضا هستیم.

گفتنی است شهید محسن واله، فرزند استاد واله از علمای حوزه علمیه خراسان و از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی پس از تحمل چندین سال عوارض ناشی از جراحت ها، روز گذشته به دلیل عارضه تنفسی ناشی از گازاهای شیمیایی در منزل خود به عرش خدا صعود کرد.  پیکر این شهید وارسته سوم اسفندماه با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه علمیه مشهد و اقشار مختلف مردم تشییع و در قطعه شهدای بهشت رضا آرام گرفت.

مراسم بزرگداشت این طلبه شهید سه شنبه و چهارشنبه ساعت نه و سی دقیقه صبح و 15:30 عصر در مسجد حیدری های مشهد واقع در خیابان توحید برگزار می شود./930/ت302/ص
ارسال نظرات