۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۶۲۴۶۳
حجت الاسلام طوبایی:

امتیازات فرهنگی در مراسم اربعین به نمایش گذاشته شود

امتیازات فرهنگی در مراسم اربعین به نمایش گذاشته شود
پژوهشگر رسانه با اشاره به حضور گروه های مختلف در پیاده روی اربعین نمایش و برجسته کردن حضور این افراد را نشانه ای بر وحدت دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام طوبایی پژوهشگر رسانه نشست تخصصی «هم اندیشی رسانه اربعین در اندیشه رهبر معظم انقلاب» که روز گذشته در مجتمع مهدی یاوران با اشاره به تأکید قرآن بر وحدت اظهار داشت: پیامبران آمدند برای بر هم زدن وحدت و نمی توان فقط بر وجه مشترک حب الحسین در پیاده روی اربعین توجه کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است امتیازات فرهنگی را در اربعین نشان دهیم گفت: همانطور که در پوشش شرکت مردم در انتخابات افرادی که با لباس محل و گویش خاص حاضر می شوند را نشان می دهند تا با تکثر وحدت را نشان دهند لازم است حضور افراد، گروه های مختلف در پیاده روی اربعین به نمایش گذاشته شود.

حجت الاسلام طوبایی با تأکید بر اینکه همبستگی از مصادره متفاوت است، افزود: نمی توان طوری رفتار کرد که حضور اقشار مختلف را مصادره کرد اما باید همبستگی را نشان داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیام نامحسوس اربعین تقویت ندای شیعه است و هدف شیعه متعالی نجات انسانیت است. جمله معروف «اگر دین ندارید آزادمرد باشید» از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ظرفیت بسیار بزرگی برای رساندن ندای آزادگی به سراسر جهان است.

ارسال نظرات