۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۷۶۲۹۲۵
مردانی در دوره بسیج اساتید:

برای کمک به دولت و تحقق اهداف نظام آماده ایم/ باید چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو را شناسایی کنیم

برای کمک به دولت و تحقق اهداف نظام آماده ایم/ باید چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو را شناسایی کنیم
رئیس بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در حوزه‌های تخصصی، آماده است تمامی توان خود را برای کمک به دولت و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی به کار گیرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدرضا مردانی، در دوره دانش‌افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور(چالش ها و فرصت ها؛ رویکردها و راهبردها) که در مشهد مقدس درحال برگزاری است به ارائه گزارش مختصری از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان بسیج اساتید در چهار رویکرد اساسی پرداخت.

وی با بیان اینکه اولویت اول ما بحث انسجام بخشی و تعالی سازمانی بود، اظهار داشت: در این راستا، برنامه‌هایی که در ارتباط با توانمندسازی و دانش‌افزایی اساتید و نیز تعالی سازمانی داشتیم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مردانی با اشاره به جایگاه ویژه بسیج اساتید در دانشگاه‌ها افزود: با حمایت مسئولان گرامی، بسیج اساتید در دانشگاه‌ها جایگاه قوی و اثرگذاری پیدا کرده است. بسیج به تعبیر مقام معظم رهبری، معجزه انقلاب اسلامی برای ایران و جهان است، در تمام جهان گروه‌های مقاومت مردمی تشکیل شد اما بسیج تنها محدود به مقاومت نمی‌شود و در تمامی حوزه‌ها و ابعاد از جمله فرهنگ، علم، اندیشه و اقتصاد باید نقش‌آفرین باشد.

وی با تاکید بر این که بسیج تنها یک سازمان نظامی نیست، بلکه در تمامی ابعاد فرهنگی، علمی و اقتصادی نیز باید فعال باشد، ادامه داد: استاد بسیجی باید در دانشگاه برای اعتلای دانشگاه، تربیت نسل‌های آینده و تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی تلاش کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: بسیج اساتید به عنوان یکی از ارکان تاثیرگذار در حوزه‌های تخصصی، آماده است تمامی توان خود را برای کمک به دولت و تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی به کار گیرد.

مردانی در ادامه به اهمیت آموزش عالی و نقش بسیج اساتید در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما باید با رویکرد علمی و نیازمحور، در راستای حل مشکلات کشور و کمک به نظام حکمرانی تلاش کنیم. تربیت نسل‌های آینده از مدارس و دانشگاه‌ها شروع می‌شود و ما باید در این زمینه رسالت خود را به خوبی انجام دهیم. یکی از وظایف مهم ما کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ارتقای آموزش عالی کشور است.

وی افزود: بسیج اساتید باید در حوزه‌های تخصصی خود نقش‌آفرینی کند و با توجه به شناخت و تجربه علمی خود، در حل مشکلات کشور گام بردارد. یکی از وظایف مهم ما کمک به اسلامی شدن دانشگاه‌ها و ارتقای آموزش عالی کشور است. با توجه به این مسئله، اندیشکده حکمرانی آموزش عالی با حضور فرهیختگان و متخصصان تشکیل شده است تا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق این هدف انجام شود.

مردانی همچنین به اهمیت حضور اساتید بسیجی در محافل عمومی و مساجد تاکید و  تصریح کرد: اساتید بسیجی باید در محله‌ها و مساجد حضور فعال داشته باشند و با هدایت جوانان و کمک به امام جماعت، نقش موثری در مسائل فرهنگی و اجتماعی ایفا کنند. این حضور می‌تواند به تقویت شبکه جهادگران تبیین و ایجاد ارتباط موثر با سایر اقشار بسیج منجر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت شبکه‌سازی در بسیج اشاره و بیان کرد: باید بتوانیم یک شبکه درهم‌تنیده از سطح کشور تا آخرین لایه‌های استادی و دانشجویی ایجاد کنیم. حضور اساتید بسیجی در فضای مجازی و تاثیرگذاری آن‌ها در این حوزه نیز بسیار مهم است و باید به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به تلاش‌های انجام شده در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: بسیج اساتید در سال‌های گذشته در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خوش درخشیده است و انتظار می‌رود که این روند ادامه یابد اساتید بسیجی باید در کنار فعالیت‌های علمی خود، به نقش‌آفرینی در حوزه‌های اجتماعی نیز توجه کنند و با هدایت پایان‌نامه‌ها و پژوهش‌های دانشگاهی به سمت نیازهای کشور و در حل مشکلات موجود کمک کنند.

مردانی در پایان با تاکید بر اهمیت همکاری و هم‌افزایی بین اساتید بسیجی و سایر بخش‌های آموزش عالی عنوان کرد: ما باید چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو را شناسایی کرده و با تشکیل کمیته‌های تخصصی در سطح ملی و استانی، به ارتقای کارآمدی نظام حکمرانی کشور کمک کنیم. 

وی بیان کرد: هدف نهایی ما تحقق دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است و بسیج باید پرچم‌دار این حرکت باشد. اساتید بسیجی با روحیه جهادی و تفکر بسیجی می‌توانند نقش مهمی در این مسیر ایفا کنند و به تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کنند.

ارسال نظرات