۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۶۳۳۱۶

برگزاری دوره «تربیت مربی طرح اربعین تعالی» در حوزه‌های علمیه خواهران

برگزاری دوره «تربیت مربی طرح اربعین تعالی» در حوزه‌های علمیه خواهران
رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی تربیتی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری اولین دوره «تربیت مربی طرح اربعین تعالی» ویژه خواهران طلبه در مردادماه به صورت حضوری در قم خبر داد.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت  خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالله محمدی پارسا، در جمع خبرنگاران، از برگزاری اولین دوره "تربیت مربی طرح اربعین تعالی" ویژه خواهران طلبه خبر داد و عنوان کرد: با توجه به تصویب اجرای طرح اربعین تعالی ویژه طلاب جدید الورود مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور، نیاز به مربیانی است که بتوانند این طرح را در شهرهای مختلف اجرا کنند. براین اساس، دوره تربیت مربی ویژه این طرح، طراحی و اجرا می شود.

وی افزود: اداره کل تهذیب و تربیت حوزه های علمیه خواهران، «طرح اربعین تعالی» را با هدف برنامه ریزی برای آگاهی بخشی از هویت، اهداف، مسیر و مهارت های طلبگی تدوین نموده و اجرا می کند. به عبارتی این طرح، اختباری چهل روزه، جهت آگاهی بخشی و ارتقاء یکپارچه و متوازن در جنبه های بینشی، انگیزشی و روشی (مهارتی) است که در نهایت به پویایی هر چه بیشتر نظام طلبگی و رفع تردیدها تا حد امکان خواهد انجامید.

حجت الاسلام محمدی پارسا یادآور شد: در سال جاری، اجرای این برنامه به صورت مرحله ای و برای ورودی های جدید حوزه های علمیه خواهران بوده که در بازه زمانی ابتدای سال تحصیلی و در قالب ۴۰ روز عملیاتی از ۲۰ شهریورماه تا ۳۱ مهرماه است و البته اجرای آن منوط به هماهنگی کامل میان اجزاء عامل در مدارس علمیه خواهد بود. مربیان می‌بایست پس از گذراندن دوره در قم، در استان خود هسته تربیتی تشکیل دهند و در سنوات آتی، تربیت مربیان طرح اربعین تعالی را در استان خود عهده دار شوند.

وی هدف از این طرح را ایجاد زمینه شناسایی طلاب از قابلیت ها و استعدادهای خود برای رسیدن به مطلوب‌ترین هدف (رویکردهای بینشی_خودشناسی)، آشناسازی و ترسیم مسیر پیش رو و زدودن غبار تردید در ابعاد علمی، پژوهشی و تربیتی، در همان ترم ابتدای تحصیل. (رویکردهای بینشی_مسیر شناسی)، ترسیم روشن از اهداف و کارکردهای زیست طلبگی و تاثیراتی که در ساحت فردی و یا اجتماعی از آن قابل انتظار است (رویکردهای بینشی_هدف شناسی)، مدیریت هدفمند و تثبیت ساحت‌های عاطفی، به جهت افزایش دلبستگی حوزوی و پیشگیری از خروج طلاب از دایره طلبگی (رویکردهای انگیزشی) و ارائه روش و معرفی الگو در سایه تعریف، تبیین و ترسیم هویت طلبگی، مبتنی بر اقتضائات جنسیتی طلبه (رویکردهای روشی(مهارتی)) عنوان کرد.

رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی تربیتی حوزه های علمیه خواهران گفت: دوره تربیت مربی اربعین تعالی، از ۲۱ تا ۲۳ مرداد ماه سال جاری در اردوگاه نرجس خاتون قم در جوار مسجد مقدس جمکران با حضور ۷۰ نفر از اساتید و مربیان منتخب سراسر کشور با همکاری معاونت های فرهنگی -تبلیغ، آموزش و پژوهش مرکز مدیریت و با تدریس اساتید مجربی از جمله حجج اسلام والمسلمین رجبی، عالم زاده نوری، حمید محمدی، سید رضی موسوی گیلانی و ... برگزار می شود.

ارسال نظرات