۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۶۳۳۸۵
سخنگوی سپاه پاسداران:

در حوادث، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم است/ اسرائیل با ترور شهید هنیه، خود را در مقابل جبهه‌ای وسیع قرار داد

در حوادث، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم است/ اسرائیل با ترور شهید هنیه، خود را در مقابل جبهه‌ای وسیع قرار داد
سردار نائینی با اشاره به این که امروز، وحشت و فروپاشی از انتظار پاسخ ایران، همه فضای رژیم صهیونسیتی را فراگرفته تاکید کرد: به زودی حماقت رژیم صهیونیستی را پاسخ خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار نائینی سخنگو و معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که صبح امروز در مجتمع نخلستان برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه و خبرنگاران با اشاره به اهمیت کار رسانه ای و فعالیت خبرنگاران اظهار داشت: جایگاه خبرنگاران خصوصا در شرایط جنگی، شرایط مختلفی است و خبرنگاران در این گونه مواقع، هم رزمنده میدان هستند و هم روایتگر عرصه.

وی افزود: خبرنگاران اراده فرماندهان جنگ را مستحکم تر می کنند و رزمندگان نیز در میدان جنگ با روایتگری خبرنگاران احساس موثر بودن می کنند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: رسانه ها مهمات جنگ ما با دشمنان بوده و ذهن ها و قلب ها را هدف قرار می دهند و امروز با فناوری های جدید، فاصله ها برداشته شده و خبرنگاران در محیطی زندگی می کنند که باید خط راست و مستقیم را از خطوط نادرست و غیر مستقیم تشخیص داده و راه راست را به مردم جامعه نشان دهند.

در حوادث مهم، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم است

وی افزود: امروز انگیزه های مردم مورد حمله قرار گرفته و در راستای تغییر اذهان عمومی جامعه به وسیله و ابزار رسانه، تلاش ها و کوشش های بسیار زیادی می کنند تا با تحریف، مواضع حق را به ناحق تبدیل کرده و نادرست جلوه دهند.

سردار نائینی با اشاره به ضرورت توجه رسانه ها به روایت اول در حوادث و رخدادها تاکید کرد: در حوادث مهم، به دست گرفتن روایت اول بسیار مهم و مورد توجه است و باید رسانه ها سعی در روایت اول داشته و قبل از روایت سازی دشمنان، روایت درست و اولی را به مخاطبان برسانند.

خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی

وی افزود: رسانه ها و خبرنگاران از دل روایت سازی های جعلی و گاها تحریف شده که بعضا تشخیص آن بسیار سخت است، با تولید امید و امیدآفرینی در جامعه موثر واقع شده و امیدآفرینی کنند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به این که خبرنگاران در دل حوادث قرار گرفته و در خط مقدم جهاد تبیین و امیدآفرینی هستند خاطرنشان کرد: خبرنگاران در ماجراها و حوادث مختلف در طول عمر انقلاب اسلامی، پای کار بوده و در خط مقدم جهاد تبیین بودند.

وی با بیان این که باید مجاهدت های مجاهدان در میدان های گوناگون خدمت رسانی به مردم و تلاش و کوشش آنان در راستای اعتلای انقلاب اسلامی به مردم جامعه رسانده شده و تبیین شود تاکید کرد: باید رسانه ها در این مسیر گام های بلندی بردارند؛ چراکه بسیاری از مجاهدت ها اگر روایت نشده و راویان درستی نداشته باشند، مجاهدت های بسیارِ افراد، دیده نخواهد شد.

ضرورت اهتمام اهالی رسانه به تصویرسازی نسبت به روایت گری

سردار نائینی با اشاره به لزوم اهتمام اهالی رسانه به تصویرسازی نسبت به روایت گری خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم با روایت ها کار نداشته و برای آنان تصویرسازی مهم است و دشمنان با بهره گیری از تصویرسازی است که می توانند تاثیرات بسیاری در روایت ها بر افکار عمومی را به دست آورند.

وی با بیان این که دشمنان ایران اسلامی درصدد تصویرسازی غلط از ایران هستند اظهار داشت: ایران اسلامی در رسانه های معارض، کشوری منزوی و بی ثبات، دارای گسست قومی و حامی تروریسم و .... است؛ درحالی که کاملا برعکس می باشد و این رسانه ها هستند که می توانند با تصویرسازی های دروغین دشمنان مقابله کنند.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خطاب به اهالی رسانه بیان داشت: اگر می خواهیم بدانیم که چه مقدار در فعالیت های خود، موفق بوده و یا هستیم، باید به میزان تصویرسازی های خود از پیشرفت های جامعه نگاه کنیم. اگر در این عرصه موفق بودیم، در دیگر فعالیت های رسانه ای و جنگ روایت ها نیز موفق بودیم.

اعتماد مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی است

وی افزود: اگر رسانه های رسمی و پرمخاطب، روایت دقیق و مستند ارائه ندهند، در جنگ روایت ها شکست خواهیم خورد و روایت های دروغ و تحریف شده به اذهان عمومی مردم داده خواهد شد.

سردار نائینی ابراز کرد: ما نمی خواهیم خبر جعلی به مردم انتقال دهیم و قطعا باید با روایت صادقانه و درست، روایتگری کنیم؛ چراکه اعتماد مردم، مهمترین سرمایه اجتماعی است و اگر به اعتماد مردم ضربه وارد شود، شکست خواهیم خورد.

ترور شهید هنیه قطعا نقض قوانین بین‌المللی است

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به شهادت شهید هنیه در تهران اظهار داشت: ترور شهید هنیه قطعا نقض قوانین بین‌المللی است و متاسفانه امروز در جوامع بین المللی شاهد تعریف یکجانبه حقوق بین‌الملل هستیم که نتیجه آن مصونیت رژیم صهیونیستی است.

معاون روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه هدف رژیم صهیونیستی از ترور شهید هنیه را فتنه انگیزی عنوان کرد که با هوشیاری لازم این هدف حاصل نشد.

وی افزود: دشمن فکر می کرد که به دستاورد و پیروزی رسیده؛ اما خود را در مقابل جبهه ای وسیع دید که باید خود را در مقابل آنان آماده کند و رژیم صهیونیستی باید بداند که جواب حماقتشان را در زمان مناسب دریافت خواهند کرد. 

سردار نائینی بیان داشت: امروز وحشت و فروپاشی از انتظار پاسخ، همه فضای رژیم صهیونسیتی را فراگرفته و دشمن ما فکر می کند که می تواند شکست در میدان را با ترور جبران کند؛ درحالی که با این کار، هویت رژیم صهیونسیتی به چالش کشیده شده است.

ارسال نظرات