۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۶۳۸۹
علامه سید محمد حسین فضل الله:

وحدت اسلامی با دسیسه های استکبار جهانی و جنگ روانی ـ رسانه ای روبروست

خبرگزاری رسا ـ علامه فضل الله با اشاره به روبرو بودن وحدت اسلامی با دسیسه های محورهای استکبار جهانی از یک سو و جنگ رسانه ای ـ روانی از سوی دیگر بر ضرورت کنار گذاشتن اختلاف های جزئی و تقویت وحدت اسلامی تاکید کرد و نسبت به دشمن صهیونیستی شکست خورده هشدار داد.
فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید محمد حسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته در پیامی به اعراب و مسلمانان به مناسبت میلاد مبارک پیامبر اکرم(ص)(به روایت اهل تسنن)، با تاکید بر بی اهمیت بودن اختلاف های جزئی میان مسلمانان در مسائل تاریخی و علمی، گفت: وحدت اسلامی یک گزینه که بتوان برگزید یا رها کرد، نیست، بلکه مسیری مبتنی بر روحیه ای مثبت است که خداوند خواسته تا مسلمانان با گام نهادن در آن زندگی اجتماعی خود را برپا سازند و اختلاف ها را در مسیر تقویت جامعه اسلامی هدایت کنند.

علامه فضل الله با اشاره به همدستی جهانی علیه اسلام، همسو شدن مسلمانان در این جهت را موجب تقویت و استواری آنها دانست و افزود: ما در جهانی ضد ارزشی و ضد اخلاقی زندگی می کنیم که بر مبنای منفعت جویی های شخصی پیش می رود، در حالی که اسلام آمده است تا انسان را از بندگی هر چیز حتی خودش برهاند و به موضع آزادگی برساند.

وی با ابراز اینکه وحدت اسلامی از دو سو مورد هجوم دشمنان است افزود: وحدت اسلامی از یک سو با دسیسه های محورهای استکبار جهانی در راستای سلطه جویی آنها بر مناطق استراتژیک منطقه دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر با هجوم رسانه ای و تبلیغاتی و جنگ روانی روبروست که به دنبال فتنه انگیزی در امت اسلام است.

این مرجع برجسته شیعه در لبنان، همچنین بر ضرورت مبارزه با فکر تکفیری در میان امت اسلام تاکید کرد و گفت: گفتگو باید مبنای حل اختلاف های ما قرار گیرد و در موارد اختلافی باید به کتاب خداوند و سنت پیامبر(ص) بازگردیم و بکوشیم تا تفاهم و توافق را در میان خود ایجاد کنیم.

وی خواهان تلاش برای ارائه تصویری واقعی و با زبانی امروزی از پیامبر اکرم اسلام (ص) به جهانیان شد تا همگان به حقیقت شخصیت عظیم ایشان که سراسر رحمت و اندیشه و استغنا است و افزود: مسلمانان باید به جای پرداختن به اختلاف های بی اهمیت، این مسئولیت خود را به عهده بگیرند.

این شخصیت برجسته مذهبی لبنان با تاکید بر ضرورت همدست و هم پیمان شدن مسلمانان در برابر استکبار جهانی شد و گفت: باید در برابر استکبار جهانی که در راستای اهداف شوم استکباری خود، افسار رژیم صهیونیستی را رها ساخته است تا در تهدید و تجاوزگری علیه امت اسلام آزاد باشد، متحد شد.

وی با هشدار نسبت به دشمن صهیونیستی زخم خورده که در رویارویی مستقیم خود با مقاومت در لبنان و فلسطین و دیگر مناطق ناکام ماند، گفت: دشمن اکنون برای تحقق اهداف ویرانگر خود چشم به فرصت های گوناگونی بسته است که از راه وسایل ارتباط جمعی، مراکز پژوهشی و شخصیت های اسلامی ناآگاه برای آشوب آفرینی و فتنه انگیزی های مذهبی به کار بندد./981
ارسال نظرات