۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۷۶۴۲۲۴
سید افقهی در گفت‌وگو با رسا:

نصرالله، دروغ‌های رژیم صهیونیستی را برملا کرد/ صهیونیست‌ها منتظر حمله ایران و جبهه مقاومت باشند

نصرالله، دروغ‌های رژیم صهیونیستی را برملا کرد/ صهیونیست‌ها منتظر حمله ایران و جبهه مقاومت باشند
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا با برشمردن موفقیت‌های متعدد و متنوع عملیات اربعین حزب الله گفت: حفظ دو لانچر هشت هزار دلاری ارزش به خطر انداختن رزمندگان غیور حزب الله را نداشت و تنها همین مقدار خسارت به حزب الله وارد شد.

سید هادی سیدافقهی کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی در اظهارات سخنگوی ارتش این رژیم مبنی بر انهدام هزار پست نظامی حزب الله پیش از حمله به اسرائیل گفت: سید حسن نصر الله در جنگ روانی و تبلیغات خبره و مسلط است؛ او صبر کرد تا آن‌ها دروغ‌های خود را تکمیل کنند و پس از آن سید حسن خیلی مفصل، مشروح و مستند با اعداد و ارقام و دقت‌های موقعیتی میدانی وقایع را توضیح داد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا با مد نظر قرار دادن سخنان سید حسن نصر الله که گفته بود «آمریکایی‌ها از طریق ماهواره جابجایی‌هایی را دیدند و بدون دانستن ماهیت آن، اطلاعات را به اسرائیل منتقل کردند و آن‌ها پست‌هایی که بیشتر خالی بود را بمباران کردند» اظهار داشت: نصر الله تأکید کرد که شهید «شکر» با احتمال شناسایی پست‌های سنگین، سلاح‌های آن‌ها را جابجا کرده بود تا در زمان حمله خالی باشد.

وی تصریح کرد: اگر پست‌های مسلح برای شلیک به سرزمین‌های اشغالی بمباران شدند و از کار افتادند، این 340 موشک کاتیوشا از کجا شلیک شد و یازده هدف را در شمال سرزمین‌های اشغالی منهدم کرد؟ ده‌ها پهپاد چگونه به تلاویو روانه شد و حساس‌ترین مرکز جاسوسی، طراحی و عملیاتی اسرائیل مشهور به مرکز 8200 یا مرگلیوت را مورد اصابت جدی قرار دادند.

سید افقهی خواستار توجه بیشتر به موضع سید حسن مبنی بر این شد که: «این مرحله نهایی انتقام نبود، این یک ضربه بود که اگر در ارزیابی‌ها و اطلاعات میدانی تشخیص داده شود که کافی نبوده است، ضربه مکمل وارد خواهد شد». یعنی حزب الله به این وسیله ترس را در دل صهیونیست‌ها و امکان تکرار چنین عملیاتی را برای خود باقی و محفوظ گذاشت.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا ابراز داشت: همین مرحله نخست دارای دو فاز بود؛ نخست موشک‌های کاتیوشا گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های دفاعی را مختل کرد و پهپادها به راحتی به تلاویو وارد شدند و مناطقی از سوریه اشغالی را نیز مورد هدف قرار دادند که این حملات مؤثر بود.

وی مهمترین مطلب سید حسن نصر الله را توضیح درباره موشک‌های کروز و بالستیک حزب الله عنوان کرد و گفت: با این توضیحات متوجه شدیم که همه موشک‌های قدرتمند حزب الله سالم هستند و از آن‌ها استفاده نشده است؛ از سویی تنها دو لانچر هشت هزار دلاری آسیب دیده است که جلوگیری از این خسارت ارزش به خطر انداختن سربازان غیور مقاومت را نداشته است.

سید افقهی با توصیف اینکه آمریکا در کنار صهیونیست‌ها گفت: علاوه بر یمن و عراق که هر کدام برای حمله به رژیم صهیونیستی دلایل خود را دارند، سر لشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد «ما جداگانه حمله خواهیم کرد»؛ حال اینکه چند بار، کجا، چه اهدافی مد نظر است یا اینکه این حمله، امنیتی یا امنیتی نظامی است را پس از وارد کردن ضربه، متوجه خواهیم شد.

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل منطقه غرب آسیا نتانیاهو را در منجلابی توصیف کرد و ابراز داشت: اگر این جنایتکار پیش‌بینی می‌کرد که در چنین مخمصه‌ای گرفتار خواهد آمد چنین اقدامی انجام نمی‌داد؛ این‌ها تصور می‌کردند که پس از وارد کردن ضربه به ایران، سریع جواب آن را می‌بینند؛ اما انتظار نداشتند که گرفتار این عملیات نفسگیر، روانی، فرسایشی و اعصاب خرد کن شوند.

وی ادامه داد: امروز بازار بورس، توریسم و فعالیت‌های شرکت‌های اسرائیلی مختل شده است و اشغال کنندگان سرزمین‌های اشغالی بعداز هر بار خروج از پناهگاه‌ها می‌گویند «ایران چه زمانی حمله خواهد کرد تا از این بحران جدی خارج شویم؟» مطمئناً این بحران برای نتانیاهو و کابینه رژیم صهیونیستی جدی‌تر است.

سید افقهی در پایان گفت: این بحران جدی شامل صبر، انتظار، هراس، وحشت و به ویژه آماده‌باش صد در صدی بیست و چهار ساعته در سرزمین‌های اشغالی و نیروهای آمریکایی و اروپایی حاضر در منطقه است که هزینه‌بر و خسته کننده است.

ارسال نظرات