۰۷ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۷۶۴۶۲
صبح امروز در قم؛

آزمون ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ آزمون ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم با حضور 2400 نفر از طلاب خواهر و برادر در دو حوزه امتحانی قم و اصفهان برگزار شد.
آزمون ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی برگزار ‌شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیر پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز در حاشیه آزمون ورودی این مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: آزمون ورودی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، امروز راس ساعت 8 صبح با حضور 2400 نفر از برادران و خواهران داوطلب از سراسر کشور در دو حوزه امتحانی اصفهان و قم برگزار شد.

وی افزود: هر ساله مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)‌ براساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و با نظارت سازمان سنجش آموزش کشور، از بین برادران و خواهران طلبه رسمی حوزه های علمیه، در رشته معارف اسلامی با گرایش‌های علوم انسانی، در مقطع کارشناسی (دوره های حضوری اختصاصی برادران و نیمه حضوری برادران و خواهران) دانش پژوه می پذیرد که امسال آزمون ورودی آن در هفتم اسفند برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباسی، ادیان، تاریخ، اقتصاد، علوم قرآنی، علوم تربیتی، مدیریت جامعه شناسی، روان شناسی، فلسفه علوم سیاسی و کلام حقوق را داوزده گرایش دوره‌های حضوری اعلام کرد و اظهار داشت: نتایج این آزمون تا یک‌ماه دیگر از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی http://www.qabas.net/ اعلام می‌شود.

وی با بیان این که داوطلبان به 160 سوال در مدت سه ساعت پاسخ گفتند افزود: داوطلبان به صورت سراسری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از ساعت 8 صبح در دانشگاه قم و اصفهان به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام عباسی، مواد آزمون در مقطع کارشناسی را کتاب‌های ادبیات عرب، ادبیات فارسی، فقه، اصول، زبان انگلیسی، منطق و در مقطع کارشناسی ارشد از درس‌های فقه، اصول، زبان انگلیسی، فلسفه اسلامی و معارف معرفی کرد و اظهار داشت: اعطای دانشنامه رسمی کارشناسی معارف اسلامی با یکی از گرایش های اعلام شده به فارغ التحصیلان، برخورداری از کمک هزینه تحصیلی (ویژه دانش پژوهان دوره حضوری)، برخورداری از تمامی مزایای تحصیل در حوزه علمیه قم، استفاده از امکانات پژوهشی از قبیل کتابخانه ، شبکه رایانه ای و سالن های مباحثه و تحقیق برای دانش پژوهان دوره حضوری از مزایای این دوره‌های آموزشی است.

وی اتمام سطح یک در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم یا مراکز حوزوی مورد تأیید آن مرکز، اشتغال رسمی به تحصیل درحوزه علمیه قم برای دوره حضوری یا حوزه های علمیه شهرستانها برای دوره نیمه حضوری، موفقیت در آزمون کتبی، موفقیت در آزمون شفاهی و مصاحبه، را از شرایط پذیرش در این مرکز برشمرد./917/پ202/ص
ارسال نظرات