۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۷۶۵۰۱۸
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی مطرح کرد؛

برگزاری کرسی های دروس خارج در موضوعات جدید و پاسخ‌دهی به مسائل روز، نشانه هایی از پویایی حوزه

برگزاری کرسی های دروس خارج در موضوعات جدید و پاسخ‌دهی به مسائل روز، نشانه هایی از پویایی حوزه
رئیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه برگزاری کرسی های درس خارج متعدد با موضوعات جدید و همچنین فعالیت های انجمن های علمی حوزه در موضوعات گسترده را نشانه ای از پویایی حوزه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی، رئیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: پویایی حوزه در پاسخ دادن به نیازها و مشکلات جهان و جامعه است و اگر حوزه بتوند در لایه های مختلف به این مشکلات پاسخ دهد پویا است؛ مشکلات لایه های مختلفی دارد زیرا برخی از مشکلات مربوط به زندگی مردم بوده و برخی دیگر نیز مشکلات نظام و همچنین برخی از مشکلات متوجه تمدن اسلامی است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید به مسائل جدید پاسخی مبتنی بر قرآن و حدیث بدهد، تأکید کرد: حوزه علمیه در صورتی پویا است که بتواند بر اساس دین نظرات خود را مطرح کند که فعالیت های بزرگی در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی حوزه‌های علمیه با اشاره به برگزاری کرسی های دروس خارج در موضوعات جدید مانند بورس و متاورس افزود: ورود حوزه به مسائل جدید و پاسخ‌دهی به این مسائل یکی از علائم پویایی حوزه است؛ حوزه علمیه به بسیاری از مسائل نظام با استفاده از قوه فقاهت وارد شده است و این کار بسیار شایسته ای است.

وی در پایان به 24 انجمن علمی در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: حدود 200 نفر فاضل حوزیِ تحصیل کرده در سطح ارشد و دکتری رشته های دانشگاهی در این انجمن ها به فعالیت های علمی پرداخته که به مسائل و مشکلات می پرداختند و طی مقالاتی راه حل های بسیاری را به نظام ارائه کردند.

ارسال نظرات