۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۶۵۲۴۴

کتائب القسام دروغ‌پردازی ارتش اسرائیل در رفح را فاش کرد

کتائب القسام دروغ‌پردازی ارتش اسرائیل در رفح را فاش کرد
تنها سه روز پس از ادعای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر نابودی شاخه نظامی حماس در رفح کتائب القسام امروز یکشنبه جزئیات عملیات پیچیده و موفق خود در این منطقه را فاش کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که با انجام یک عملیات پیچیده در محله الجنینه در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه، موجب کشته و زخمی‌شدن چندین نظامی اسرائیلی و انهدام چند جنگ‌افزار آنها شده است.

در بیانیه کتائب القسام آمده است که در این عملیات ترکیبی، رزمندگان مقاومت توانستند یک بولدوزر نظامی D۹ را با راکت‌های یاسین ۱۰۵ در نزدیکی مسجد عباد الرحمن در محله الجنینه هدف قرار دهند. امری که موجب ورود نیروهای امداد و نجات ارتش اسرائیل به منطقه شد و به‌محض ورود آنها به محل عملیات، یک نفربر واقع در نزدیکی آنها و نظامیان اسرائیلی دیگر، با همین نوع راکت هدف قرار گرفت و طی آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

این در حالی است که در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۴، ارتش اشغالگر مدعی شد که لشکر ۱۶۲ که به مدت ۳ ماه در رفح فعالیت می‌کرد، توانسته کتائب القسام را در رفح نابود کند.

دیروز یسرائیل زیف رئیس سابق شعبه عملیات در ارتش اشغالگر و فرمانده سابق لشکر غزه در ارتش خواستار عقب‌نشینی فوری نظامیان اسرائیلی از نوار غزه شد و اعلام کرد که این جنگ صرفاً به نفع شخص نتانیاهو است؛ وی اذعان کرد: «در دوازدهمین ماه از طولانی‌ترین و طاقت‌فرساترین جنگ تاریخ ما، دولت اسرائیل خود را در یک گرداب امنیتی گرفتار می‌بیند، جایی که رویدادها و واکنش‌های بی‌پایان در همه میادین اطراف ما دنبال می‌شوند».

پیش‌تر نیز عضو کمیته روابط خارجی و امنیت در کنست آمیت هالیوی با بیان اینکه ارتش اسرائیل حتی یک گردان و حتی یک گروهان را دررفحح در جنوب نوار غزه از بین نبرده گفت که اسرائیل با نابودی و شکست حماس فاصله زیادی دارد.

برچسب ها: کتائب فلسطین غزه
ارسال نظرات