۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۶۵۵۳۴
نعمتی تاکید کرد؛

ضرورت تحقق وحدت اسلامی برای رهایی مردم مظلوم فلسطین

ضرورت تحقق وحدت اسلامی برای رهایی مردم مظلوم فلسطین
مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز گفت: هفته وحدت مایه انسجام و فشردگی صفوف ملت و جامعه اسلامی را از گسست و پراکندگی و رویارویی  باز می دارد.

خانم نعمتی مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری  رسا در فارس، با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران‌ و سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و بزرگداشت هفته وحدت گفت: عموم سیره نویسان معتقد هستند تولد پیامبر گرامی(ص) در عام الفیل، در سال 570 میلادی بوده است.

وی افزود: میان علمای شیعه و اهل سنت دو دیدگاه اصلی درباره روز تولد وجود دارد که بین دوازدهم ربیع الاول و هفدهم ربیع الاول اختلاف است که یکی از علت های مهم این اختلاف نظر  اختلاف در رویدادهای تاریخی است که  امری عادی و طبیعی است.

نعمتی اظهار داشت: فاصله میان این دو تاریخ، دوازدهم ربیع الاول و هفدهم ربیع الاول به عنوان «هفته وحدت» نامیده شده است که  بر  محور  وحدت میثاق ها ی مستحکم و پیمان ها، استوارتر می گردد و همه امت اسلامی سرود وحدت، سر می دهند.

وی یادآور شد: هفته وحدت، سراسر نور و سرور و مایه انسجام و فشردگی صفوف ملت و جامعه را از گسست و پراکندگی و رو در رویی  باز می دارد و هفته وحدت «پیام رسالت» و «ندای امامت» را در متن تاریخ و بستر زمان، جاودانه می سازدو کینه ها و کدورت ها و خودخواهی ها و خودبینی ها می زداید از همین رو ست که قرآن کریم  تاکید بر وحدت  و یکپارچگی مسلمانان  دارد.

مدیر مدرسه غدیریه اذعان نمود: وحدت معنای زیادی دارد که از جمله آن ها یگانه شدن، یکتایی و یگانگی در سایه توحید و نبوت و قرآن و تکیه نمودن آنها بر ممیّزات مذهبی و قومی است.

وی خاطرنشان کرد: البته در تاریخ پرفراز و نشیب اسلام، تفرقه و دو دستگی میان مذاهب و ملت های اسلامی، خسارت های مادی و معنویِ جبران ناپذیری بر پیکر امت واحده اسلامی وارد کرده و انسجام اسلامی آثار زیادی را در پی دارد که مهم ترین آن ها همان ایجاد وحدت و انسجام در میان امت اسلامی و برچیده شدن زمینه سلطه بیگانگان و استعمارگران می باشد.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: وحدت از جمله  مهم ترین دغدغه های فکری و اساسی امامین انقلاب می باشد که در طول دوران فعالیت اجتماعی و سیاسی قبل  و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی لحظه ای از این موضوع غفلت نشده است.

وی تاکید کرد: یکی از دشمنی ها در زمان حاضر  دشمنی  با موضوع وحدت در جهان اسلام  است که استعمارگران و صهیونیزم بین الملل روی این‌ مسئله مانور می دهند و این جریان که در بین مردم‌مظلوم غزه بیشترین‌ نمود را دارد که بیشترین ضربه را بر اسلام و مسلمین وارد می کند و همین است که آمریکایی ها و صهیونیست ها از وحدت مسلمین وحشت دارند و تنها راه رهایی مسلمانان از وضعیت رسیدن به وحدت و غلبه بر اختلافات است.

ارسال نظرات