۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۷۶۶۰۴۹

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
علما، شخصیت های حوزوی، شخصیت‌های عالی رتبه نظام در پیام های جداگانه شهادت سیدحسن نصرالله را تسلیت گفته و از مجاهدت های ایشان در دوران مبارزات خود با رژیم صهیونیستی تجلیل کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در پی شهادت سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به دست رژیم تروریستی صهیونیستی، شخصیت های حوزوی و شخصیت‌های عالی رتبه نظام با صدور پیام های جداگانه ای شهادت این مجاهد بزرگ را تسلیت گفتند.

آیت الله جنتی: مقاومت با قدرت ادامه می‌یابد

در پیام آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

«فَلْیُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یَشْرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا بِالْآخِرَةِ وَمَنْ یُقَاتِلْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیُقْتَلْ أَوْ یَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِیهِ أَجْرًا عَظِیمًا» (نساء/۷۴)

شهادت عالم مبارز و مجاهد نستوه و فداکار جناب آقای سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به مردم و دولت لبنان، مقاومت فلسطین، رزمندگان جبهه مقاومت، شیعیان و ملت‌های مسلمان، تمامی شیفتگان ایشان و آزادی‌خواهان در سرتاسر دنیا و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

سیدحسن نصرالله، اسطوره جهاد و مقاومت، شخصیتی برجسته و ماندگار در تاریخ معاصر جهان اسلام است که عمر شریف خود را وقف مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از مظلومان کرد و به نمادی از مقاومت و پایداری تبدیل شد. ایشان همواره حامی مظلومان فلسطین بود و در راه آزادی قدس شریف سالیان سال در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و مبارزه کرد و آن‌ها را دچار استیصال کرد.

شهادت، آرزوی این مرد بزرگ و الهی بود که سرانجام بدان دست یافت. او همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط شقی‌ترین، خبیث‌ترین و درنده‌ترین افراد به شهادت رسید تا بار دیگر نشان داده شود، جبهه مقاومت در مسیر حق و صواب ایستاده و در حال دفاع از اسلام و انسانیت است.

همانگونه که با شهادت سیدعباس موسوی و فرماندهان حزب‌الله لبنان، مسیر مقاومت متوقف نشد و بلکه روز به روز قدرتمندتر شد، با توجه به اینکه حزب‌الله ساختارمند و دارای ذخیره انسانی شجاع و مبارز است، مسیر افزایش قدرت حزب‌الله ادامه خواهد یافت.

رژیم صهیونیستی بدون شک پاسخ جنایت اخیر خود را با قدرت دریافت خواهد کرد و این مسیر دیوانه‌واری را که آغاز کرده، آغازی بر پایان نزدیک خودش خواهد بود. انتقام خون سیدحسن نصرالله گرفته خواهد شد و آن انتقام نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

از هم اکنون نیز مشاهده خواهیم کرد که ملت‌های مسلمان و مردم جهان چگونه به سید مقاومت ابراز علاقه و ارادات خواهند کرد و این را باید در برابر نفرت عمومی مردم جهان از رژیم جنایتکار صهیونیستی قرار داد.

رژیم متوحش و کودک‌کش صهیونیستی در افکار عمومی و باورهای مردم جهان دچار شکست بزرگی شده و به حول و قوه الهی با ضربات سهمگینی که از رزمندگان مقاومت دریافت خواهد کرد، به نابودی خواهد رسید.»

م/ پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پیام آیت الله موحدی کرمانی رئیس مجلس خبرگان رهبری
 
رژیم تروریست صهیونیستی دیگر بار با وقاحت تمام مرتکب جنایتی غیر قابل بخشش شد و یکی دیگر از بندگان صالح خدا و مجاهدان فی سبیل‌الله رهبر بزرگ جبهه مقاومت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج سید حسن نصرالله عزیز ما را به شهادت رساند و البته که مزد سالها مقاومت و مجاهدت این سید مجاهد چیزی جز شهادت نبود و بی شک امروز نزد پروردگارش روزی می خورد و مصداق آیه شریفه «فَرِحينَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِه» است.
 
فقدان او اگرچه ثلمه ای برای جهان اسلام و محور مقاومت و مستضعفان عالم خواهد بود اما ان شاءالله شهادتش مایه خیر و برکت و بیداری گسترده در جهان می‌شود و این ثلمه به فضل خداوند جبران خواهد شد.
 
اینجانب ضمن محکوم کردن این جنایت آشکار و غیر قابل اغماض علیه رهبر حزب‌الله و کشتار وحشیانه مردم جنوب لبنان، شهادت این رهبر غیور و مجاهد نستوه را به ساحت مقدس حضرت ولی الله الاعظم «روحی و ارواح العالمین لمقدمه الفداء»، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی»، مجاهدین جبهه مقاومت، مردم لبنان و شیعیان جهان تسلیت عرض می نمایم و به درگاه حضرت باری تعالی برای برچیده شدن شر این غده سرطانی از سر اسلام و مسلمین التجاء می جویم و از ذات اقدسش یاری و توان تحمل این مصیبت و استمرار جریان مبارزه با رژیم منحوس صهیونیست و آمریکای جنایتکار به عنوان حامی اصلی این غاصبان تروریست را طلب می‌کنم و رجاء واثق دارم مسلمانان جهان با وحدت و اتحاد و با قوت تمام بیش از گذشته و با بصیرتی عاشورایی راه شهیدان و غیور مردان جبهه مقاومت را تا ریشه کن شدن این جرثومه فساد ادامه خواهند داد ان شاءالله.
 
م/
آیت الله سید احمد خاتمی:
آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه نیز در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت.
در بخشی از پیام این عضو جامعه مدرسین حوزه آمده است: به گفته علامه مصباح یزدی بی‌تردید او از یاران خاص حضرت ولی‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است‌. سید حسن نصرالله عمری مجاهدانه زندگی زندگی کرد و با پیکری خونین به دیدار خدا رفت.
 
 ای خوشا با فرق خونین در لقای یار رفتن 
 سر جدا پیکر جدا در محفل دلدار رفتن 
 
 آن‌چه مهم است آن است که راه او پررهرو است و امروز مقاومت جهان اسلام مصمم به پیروی راه این شهید است به یاری خداوند خون این شهید برجسته جهان اسلام همچنان می‌جوشد تا ریشه نظام صهیونیستی را نابود کند. به خون پاک این شهید عزیز سوگند یاد می‌کنیم که تا آخرین نفر و تا آخرین نفس این راه مقدس را ادامه خواهیم داد و با آغوش باز از شهادت استقبال می‌کنیم. 
 
پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت سید حسن نصرالله
 
پیام آیت‌الله مدرسی یزدی در پی شهادت سید حسن نصرالله

بسم الله الرحمن الرحیم 

 «اَلْقَتْلُ لَنا عادَةٌ وَ كَرامَتُنَا مِن اللهِ الشَّهادَةُ»؛ 

کشته‌شدن عادت، و شهادت کرامت ما از جانب خداوند است.

سیّد شهدای قدس، قهرمان بی‌نظیر حزب‌الله، با سرافرازی به سیّد و مولای خود و مولای همه، سیّدالشهداء، حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السّلام) پیوست و اکنون نزد پروردگار خود زنده‌تر از همیشه است. راه او که راه دفاع از اسلام و مسلمین است، به عنایت الهی پرفروغ‌تر از گذشته تا نابودی رژیم وحشی خونخوار صهیونیستی ادامه دارد.

شهید سید حسن نصرالله این فرزند رشید اسلام و فرزند پیامبر (صلّی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین (علیه السّلام) که با درایت، شجاعت و فداکاری‌های فراوان توانست سال‌های طولانی جنایات رژیم صهیونی را محدود کند و این رژیم را در تنگنای ذلّت و تحقیر قرار دهد، اکنون خوشحال، پاداش‌های خود را از خداوند رحیم و قدیر و عادل دریافت می‌کند و ناظر استمرار تلاش‌های خود در همهٔ جبهۀ مقاومت و بلکه در آیندۀ بشریّت است. او در سرتاسر جبهۀ مقاومت، بنیانی را پایه‌‌گذاری کرد و گسترش داد که برای او صدقۀ جاریۀ بی‌همتایی است. 

آمریکای رسوا و همۀ یاری‌دهندگان رژیم پلید صهیونی، شریکان روشن، بلکه مسئولان اوّل این جنایت‌ها هستند و اگر گمان می‌کنند می‌توانند با تزویرها خود را از این مسئولیت‌ها برهانند، بسی در اشتباه هستند و بدانند دیر یا زود چه‌بسا به دست همین صهیونیست‌های پلید و یا مثل آنان ـ البته اگر مثل آنان یافت شود ـ ‌و یا به دست خودشان در آتش ظلم و بی‌رحمی پرداختۀ خود خواهند سوخت. این همه خونریزی، آدم‌کشی و جنایت در این جهان و آن جهان، بی‌پاسخ نخواهد بود. 

بر مردمان آزادۀ جهان و عالَم اسلام و جبهۀ مقاومت بیش از پیش روشن‌تر شد که راهی جز اتّحاد و تقویت همه جانبه و استمرار جهاد ندارند و این آسیب‌ها، طبیعیِ مبارزه با غول‌های تباهی است. رسول خدا (صلّی الله علیه وآله) نیز بسیاری از برجستگان از یاران خود را در جنگ‌ها از دست دادند و بزرگی چون حمزه، سیّدالشهدای زمانِ خود را در أحُد از دست دادند و شهادت او بر پیامبر (صلّی الله علیه وآله) و مسلمانان بسیار گران آمد، امّا پیروزی نهایی را خداوند متعال نصیب مسلمانان کرد (وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ) [آل عمران: ۱۳۹]. 

اینجانب شهادت این مجاهدِ بزرگ و عالم عزیز و مدیر کم‌نظیر؛ سید حسن نصرالله و همراهان ایشان خصوصاً سردار شهید حاج عباس نیلفروشان و فرماندهان و رزمندگان حزب‌الله و سایر شهدا از مردم عزیز لبنان را به ساحت امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام معظّم رهبری (مدّ ظلّه العالی) و همۀ امّت اسلامی و جبهۀ مقاومت و به‌خصوص مردم لبنان و عزیزان حزب‌الله و خانواده‌های معظّم شهدا تسلیت گفته و برای شهدا، علوّ درجات و برای بازماندگان اجر و صبر و برای دشمنان نابودی، از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

 سیّد محمّدرضا مدرّسی(۱۴۰۳/۰۷/۰۷)

 
انتقام سخت الهی در انتظار جنایتکاران صهیونیست و حامیان مستکبر آنان است
 
انتقام سخت الهی در انتظار جنایتکاران صهیونیست و حامیان مستکبر آنان است

متن بیانیه آیت الله حسن رمضانی استاد فلسفه و عرفان اسلامی و شاگرد برجسته علامه حسن زاده آملی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا  

شهادت مظلومانه سید مقاومت و راستی و استقامت را به پیشگاه ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حقش خامنه‌ای کبیر حفظه‌ الله و مراجع عظام تقلید سلمهم الله و مسلمانان جهان وفقهم الله، بالاخص مردم مقاوم و صبور لبنان ابقاهم الله، تسلیت عرض نموده و نیز ورود آن جناب را به جمع میهمانان جنت ذات و مسروران بساط قرب به همگان تبریک می گویم و برای آن بزرگوار مظلوم بهره وری از مائده رزق کریم الهی و حضور عند ملیک مقتدر را آرزومندم.

همه می دانیم شهادت در راه خدا آرزوی هر مومن صادق است و این مقام ارثی است که مؤمنان واقعی آن را از اولیاء الهی به ارث برده و می برند و نیز جنایتکاران صهیونیست و حامیان مستکبر آنان بدانند انتقام سخت الهی در انتظار آنان است «و لا تحسبنّ الله غافلاً عمّا یعمل الظّالمون» و مومنان با نصرت الهی پیروز این میدان اند «و ان الله علی نصرهم لقدیر».

قم حسن رمضانی خراسانی 
۷ مهرماه ۱۴۰۳

 
م/
آیت الله سیفی مازندرانی:
خبر شهادت سید شهداء مقاومت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه  برای هر انسان با ایمان، جانکاه و دردناک است. از دست دادن این سید عزیز مصیبت بارتر از ارتحال و یا شهادت رسول خدا نیست ، خدای تعالی در قرآن مجید فرمود: محمد جز پیامبر و رسول نبوده است، اگر به ارتحال و یا شهادت برسد آیا شما می‌خواهید دست از ارزش‌های وحیانی و الهی و انسانی بردارید؟؟ این یعنی هرگز چنین حقی ندارید و باید راه پیامبر را که راه ایمان به خدا و ارزش‌های الهی است با قوت ادامه دهید. بی‌شک بیش از هر انسانی رسول خدا و امیرالمومنین علیهما السلام و ائمه طاهرین به ویژه بقیة الله الاعظم امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از این مصیبت بزرگ و غمبار اندوهناک و مصیبت زده‌اند.
 
تردیدی نیست که مجاهدان و مومنان راه خدا هرگز بر خود سستی راه نداده بلکه با عزمی آهنین و اراده پولادین به راه خود ادامه خواهند داد. این عالم ربانی و مجاهد، مصداق بارز آیه ی شریفه ی : «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» می باشد، که با نثار جان خود در راه آرمان قدس و یاری مظلومان غزه، عملاً ندای و اعتصمو بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا را لبیک گفته و طنین پیام وحی الهی را که فرمود: ان هذه امتکم امة واحدة راه به گوش جان همه مسلمین رسانید. همانگونه که امامان معصوم فرموده‌اند: المُؤمِنُ کَالجَبَلِ الراسخ لا تُحَرّکُهُ العَواصِفُ و کالذهب الاحمر، کلما ادخل النار ازداد جوده(شرح اُصول الکافی: ج۹ ص۱۸۱، بحار الأنوار : 78/186/24). مومن مجاهد واقعی همچون طلای ناب در میان کوره آتش درخشش و جلای بیشتر و تازه‌ای پیدا خواهد کرد.
 
آری او حقیقتاً با نثار جان خود در راه مبارزه با کفر و استکبار و در راه ياری ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای متع الله المسلمین بطول بقائه با افتخار به دعوت هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا علیه السلام لبیک گفت و این بالاترین آرزوی یک مجاهد فی سبیل الله و مومن واقعی به دین خداست، حشره الله مع نبی المصطفی و علی المرتضی و حسن المجتبی و سید الشهداء علیهم السلام و الحقنا به و باجداده الطاهرین.
 
م/
 
پیام تسلیت آیت‌الله رجبی
مجاهد مخلص، فرمانده شجاع و محبوب قلب مستضعفان جهان و یار خالص و عزیز رهبر معظم انقلاب -مدظله‌العالی-، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله تعالی علیه) به فوز عظیم شهادت در جهاد فی سیبل‌الله رسید. طوبی له و یا لیتنا کنا معه.
 
حزب‌الله لبنان با ساختار منظم، عظیم و پویایی که دارد، هرچند مصیبتی عظیم را در میانه‌ی جنگی بزرگ تحمل می‌کند، اما اقتدار خود را که برخاسته از ایمان و اتکال به خدواند متعال است، حفظ خواهد کرد و به فضل خدا و به برکت خون شهید نصرالله عزیز (ره) پیروز این نبرد نابرابر ترکیبی خواهد بود. رژیم صهیونیستی که از پیروزی در میدان جنگ نابرابر با حزب‌الله لبنان و مردم مظلوم غزه درمانده است و هیچ راهی برای برون رفت از فشارهای درونی و بیرونی ندارد، دست به جنایتی عظیم زد که مسئولیت همۀ عواقب آن بر گردن اوست. همانگونه که رهبری معظم انقلاب -مدظله‌العالی- فرمودند: بر همه مسلمانان جهان فرض است که علیه رژیم صهیونیستی و با کمک به مردم لبنان و حزب الله به جهاد فی سبیل‌الله بپردازند.
 
حال که در شرایط جهاد عمومی و ترکیبی قرار داریم بر همه مسلمانان واجب است که با غیرت دینی و عقلانیت انقلابی تأمل کنند و حوزه جهادی خود را تعریف کرده، در آن حوزه به جهاد بپردازد. از «اعلام آمادگی برای جهاد و پیوستن به جبهه جهانی مقاومت» و «راهپیمایی گسترده» گرفته تا «درخواست قطع روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی از سران کشورهای اسلامی» و «تبیین رسانه‌ایِ ضرورت و راه‌های جهاد با این غده سرطانی»، حوزه‌های مختلفی است که پیش‌روی امت مجاهد اسلامی و مستضعفین عالم است. این وظیفه قطعی و عینی بر همه مسلمانان است که عدم توجه به آن موجب عقوبت الهی خواهد بود.
 
رژیم صهیونیستی نباید در هیچ نقطه‌ای در دنیا به لحاظ سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، رسانه‌ای و ... احساس امنیت کند. باید بداند که تمام سرمایه‌های او در خطر جدی و واقعی است. آن گاه نصرت الهی شامل حال مستضعفین خواهد بود. ان‌شاءالله تعالی.
 
پیام آیت‌الله حسینی خراسانی در پی شهادت سید حسن نصرالله
 
پیام آیت‌الله حسینی خراسانی در پی شهادت سید حسن نصرالله

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‌

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 

اَللّهُمَّ اِنّا نَشْکوُ اِلَیْکَ فَقْدَ نَبِیِّنا صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنا وَ کَثْرَهَ عَدُوِّنا وَ قِلَّهَ عَدَدِنا وَ شِدّهَ الْفِتَنِ بِنا وَ تَظاهُرَ الزَّمانِ عَلَیْنا فَصَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ اَعِنّا عَلى ذلِکَ بِفَتْحٍ مِنْکَ تُعَجِّلُهُ وَ بِضُرٍّ تَکْشِفُهُ وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ وَ سُلْطانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ وَ رَحْمَهٍ مِنْکَ تَجَلِّلُناها وَ عافِیَهٍ مِنْکَ تُلْبِسُناها بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ.

خدایا ما به تو شکایت می‌کنیم از نبودن پیامبرمان و از غیبت مولایمان و از بسیارىِ دشمنانمان و از کمىِ یارانمان و از سختىِ آشوبها علیه‌مان و از اوضاع بد زمانه به زیان‌مان، پس درود فرست بر محمد و آلش و کمک ده ما را بر این شرایط سخت، با گشایشی فورى و برطرف کردن رنج‌ها و پیروزی عزتمندانه و ظهور امام حق همراه با رحمتی فراگیر و عافیت و امنیتی پایدار از جانب خود به حقِ رحمتت ای مهربان‌ترین مهربانان.

با قلبی اندوهگین ابراز می‌شود: فرمانده کل قوا، رهبر عزیز، جبهه‌ مقاومت، حزب الله سرافراز و همه حق خواهان، شهادت مجاهد بزرگ، خارچشم دشمنان، فرزند لایق علی‌ و‌ فاطمه(ع) سرباز رشید ولی‌ عصر(عج) حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن‌نصرالله (حَشَرَه‌ُ الله‌ مع سیّدالشّهداء مولانالحسین و أصحابه) تسلیت باد.

دعاگو 

حسینـی خراسانـی 

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

اعلام آمادگي اساتید و طلاب حوزه‌ی علمیه‌ی پایتخت برای اعزام به جبهه‌ی نبرد

آیت الله رشاد در این پیام تاکید کرد: مستکبران سبک مغز بدانند: با ترورهای جنون آمیز فرماندهان جبهه‌ی مقاومت، هرگز و هرگز نبرد سرنوشت متوقف نخواهدشد، و به حکم خداوند منان، مجاهدان جان برکف ایران بزرگ، لبنان مقاوم، فلسطین قهرمان، عراق استوار، یمن شجاع، بحرین بپاخاسته، و ...، از پای نخواهند نشست و دست از جهاد نخواهند شست؛ بلکه با گسترش روزافزون مصاف، به جهاد جانانه و تاریخ‌ساز خویش تا آزادی قدس شریف، نابودي صهیونیسم، و فروپاشي آمریکای غدار و قداره کش ادامه خواهندداد.

متن پیام بشرح زیر است:

« قُلْ هَلْ تَرَبَّصُونَ بِنَا إِلَّا إِحْدَى الْحُسْنَيَيْنِ، وَ نَحْنُ نَتَرَبَّصُ بِكُمْ أَنْ يُصِيبَكُمُ اللَّهُ بِعَذَابٍ مِنْ عِنْدِهِ أَوْ بِأَيْدِينَا، فَتَرَبَّصُوا إِنَّا مَعَكُمْ مُتَرَبِّصُونَ » (التوبة: ۵۲)

در مسلخ عشق جز نکو را نکشند / روبه صفتان زشت خو را نکشند

گر عاشق صادقي ز مردن مهراس / مردار بود هر آنکه او را نکشند

نماد نصرت الاهي در منطقه، سید جبهه‌ی مقاومت و سردار همیشه فاتح نبرد با کفر و استکبار، مجاهد کبیر، حجت الحق سیدحسن نصرالله (قدس الله نفسه الزکیه) عروج کرد، و میهمان مائده‌ی ملکوتي « عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ » گشت. او دهها سال در متن میدان نبرد و در عمق مصاف خون و آتش تنفّس کرد، بي‌وقفه جام مرگ در کام دشمنان خدا ریخت، و سرانجام در خون و آتش پرکشید؛ او شهید زیست، شهید پرگشود، و شهید برخواهدخواست، «طوبی له و حسن مآب».

آمریکای جبار و اسرائیل جنایتکار، دست پلید خود به خون پاک قهرمان بزرگ محور مقاومت، و همبالان شهیدش آلودند، اما زهی خیال باطل که با شهادت رهبران جبهه‌ی عظیم مقاومت، فروپاشي قطعي و مرگ حتمي رژيم دژخیم صهیونیستي به تاخیر بیافتد.

مستکبران سبک مغز بدانند: با ترورهای جنون آمیز فرماندهان این جبهه، هرگز و هرگز نبرد سرنوشت متوقف نخواهدشد، و به حکم خداوند منان، مجاهدان جان برکف ایران بزرگ، لبنان مقاوم، فلسطین قهرمان، عراق استوار، یمن شجاع، بحرین بپاخاسته، و ...، از پای نخواهند نشست و دست از جهاد نخواهند شست؛ بلکه با گسترش روزافزون مصاف، به جهاد جانانه و تاریخ‌ساز خویش تا آزادی قدس شریف، نابودي صهیونیسم، و فروپاشي آمریکای غدار و قداره کش ادامه خواهندداد، که: « وَ لاتَهِنُوا وَ لاتَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنينَ ». آمریکای شرور و شریک جبون و جیره‌خوارش اسرائیل سفاک، منتظر انتقام مجاهدان سبیل الله باشند: « وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ».

این جانب ضمن عرض تسلیت به محضر مبارک مولایمان حضرت بقیت الله الاعظم (عج) و نیابت عامه‌ی او، رهبر حکیم و شجاع امت اسلامي حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (دام ظله)، و همه‌ی ارکان جبهه‌ی مقاومت، بویژه حزب الله قهرمان و بالاخص خانواده‌ی صبور و شکور سیدمقاومت، در لبیک به فرمان جهاد مرجع مؤمنین و ولي امر مسلمین، اشتیاق و آمادگي هزاران مدرس و طلبه‌ی جان بر کف حوزه‌ی علمیه‌ی عریق پایتخت را برای اعزام به جبهه‌ی نبرد و انجام هر ماموریتی که فرمانده‌ی عالی جبهه‌ صلاح بدانند اعلام می‌کنم. اللهم ارزقنا توفیق الشهادة في سبیلک بین یدي وليّک، و ألحقنا بالصالحین. آمین.

 علی‌اکبر رشاد

 ۷ مهر ۴۰۳/ ۲۴ربیع الأول۱۴۴۶

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

آیت الله کعبی: عهد نصر الله برای فتح قدس آغاز شد

در بیانیه آیت الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الله تعالى في سورة محمد :وَلَوْ يَشَاءُ اللَّهُ لَانْتَصَرَ مِنْهُمْ وَلَكِنْ لِيَبْلُوَ بَعْضَكُمْ بِبَعْضٍ وَالَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ (٤)سَيَهْدِيهِمْ وَيُصْلِحُ بَالَهُمْ (٥)وَيُدْخِلُهُمُ الْجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُمْ (٦) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (٧) وَالَّذِينَ كَفَرُوا فَتَعْسًا لَهُمْ وَأَضَلَّ أَعْمَالَهُمْ (٨)ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَرِهُوا مَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأَحْبَطَ أَعْمَالَهُمْ

با تالم و تاثر و اندوه فراوان خسارت سنگین  و اندوهبار و شهادت عزتمندانه رهبر شجاع و فداکار حسینی حزب الله لبنان و فخر اسلام و مکتب اهل بیت علیهم السلام برادر عزیز، آیت جهاد و ایمان و تقوی و عبد صالح و ولی خدا و  منتظر حقیقی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سید حسن نصر الله تغمده الله برحمته الواسعة را به ساحت قدسی حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه الشريف و  ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دام ظله و سایر مراجع بزرگوار تقلید و عموم اهل ایمان و رزمندگان جبهه مقاومت و امت اسلامی و مردم مقاوم و قهرمان  لبنان  و خانواده معظم و فرزندان این ابوالشهید تسلیت عرض می کنم.

 این جنایت وحشیانه، بر خلاف حقوق مخاصمات و اعراف و قوانین بین المللی و  با بمب های سنگرشکن  آمریکایی و اطلاع و موافقت آمریکا در سفر باند تبهکار به  نیویورک انجام گردید. شهید سرافراز آقای سید حسن نصر الله رضوان الله تعالی علیه سید شهدای راه فتح قدس است که در مسیر انبیاء و اوصياء و خاتم أنبياء محمد مصطفى و ائمه اطهار صلوات الله علیهم اجمعین گام برداشت و به عنوان قهرمان بزرگ  حسینی و سرباز رشید حضرت بقیة الله عجل الله تعالى فرجه الشريف و برپایه آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای اسلام و نهضت عاشوراء و نیز پیروی و  وفاداری به ولایت امام خامنه ای دام ظله چندین نسل از حزب الله لبنان را فرماندهی کرد و بعد از دبیرکل شهید حزب الله آقای سید عباس موسوی رضوان الله تعالی علیه مقاومت اسلامی را به درختی تنومند و بارور  و مقتدر و مستحکم تبدیل کرد به گونه ای که حزب الله با  شهادت این رهبر بزرگِ خود، امروز با  اقتدار و با تجدید سازمان داخلی خود قادر است، ضربه های سنگین تری به دشمن جنایتکار و خون‌آشام و تروریست صهیونیستی وارد سازد. و قطعا با به کارگیری آموزه های مکتب مقاومت شهید نصر الله خنده های شیطانی این دشمن پست را به گریه های طولانی تبدیل خواهد کرد. "ویومئذ یفرح المؤمنون بنصر الله"

شهید نصر الله مالک اشتر ولایت در مقاومت بود. اکنون با این فوز عظیم و شهادت، نصر الله، این عزیز امت، عصر مقاومت  و عهد  نصر الله  برای  فتح قدس  آغاز گردید و مسیر آزادی فلسطین و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک‌تر شده است. با این شهادت فداکارانه در راه دفاع از آرمان فلسطین و مردم مظلوم غزه ملت ها بیدارتر می شوند و حزب الله ومقاومت اسلامی قوی تر می شود و آزادگان و مستضعفین جهان در برابر جبهه استکبار جهانی آمریکا و صهیونیست پلید صف ارایی خواهد کرد.

بدیهی است بازسازی امت اسلامی و تبدیل نقاط ضعف به قوت و تهدید به فرصت در برابر دشمن پست و وحشی و نیز  تقسیم کار و ایفای نقش و انجام وظیفه و هماهنگی در جبهه مقاومت و مقابله با جریان نفوذ و خودباختگی و تقویت ایمان و امید و اجرای فرامین رهبری معظم راه پیروزی را هموار می کند.

 و ما النصر الا من عند الله العزیز الحکیم

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پیام تسلیت آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی استاد دروس خارج و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در پیامی، با محکوم کردن جنایات رژیم غاصب ونامشروع صهیونیست، جبهه مقاومت را جبهه‌ای خستگی ناپذیر خواند که با شهادت رهبران خود، در این راه استوارتر و قوی‌تر خواهند شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
قال الله تعالی: منَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ  فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا
 
خبر شهادت سید مقاومت، و محبوبِ آزادمردان جهان، علامه مجاهد، شهید حجة الاسلام والمسلمين سید حسن نصر الله رضوان‌الله تعالی علیه، همه را داغدار و سوگوار نمود؛ انا لله و انا الیه راجعون. آن عالم مجاهد، سال‌ها در راه مبارزه با دشمنان دین و بشریت و مقابل بدترین و خبیث‌ترین نوعِ بشر، یعنی رژیم نامشروع صهیونیست و شریک‌جرم و ظلمِ او، آمریکای خونخوار، ایستادگی نمود و لبنان عزیز و جبهه مقاومت را از شرّ آنها حفظ کرد و در نهایت به بزرگترین آرزوی خویش نائل شد؛ طوبی له و حُسن مآب.

دشمن غدّار و جنایتکار بداند که جبهه مقاومت، خستگی‌ناپذیر و قوی‌تر از قبل، این راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت این مصیبت عظمی به پیشگاه مقدّس حضرت ولی عصر امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر بزرگ مقاومت مقام معظم رهبری سلمه الله تعالی و مراجع عظام تقلید دام ظلّهم و همه امّت اسلامی به ویژه ملّت غیور و عزیزِ لبنان، از خداوند متعال، عزّت و عظمت روزافزونِ بنیان مَرصوصِ مقاومت و حشر و نشر شهدای آن با حضرت سید الشهدا علیه السلام را مسئلت می‌کنم و به ارواح پاک شهدای مقاومت، درود می‌فرستم: سلام علیهم یوم وُلدوا و یوم استشهدوا و یوم یبعثون حیّاً.

محسن فقیهی
۲۴ ربیع الأول ۱۴۴۶

پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله

پیام آیت‌الله مجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق

بِسمِ اللّهِ قَاصِمِ الْجَبَّارِینَ مُبِیرِ الظَّالِمِینَ مُدْرِکِ الْهَارِبِینَ نَکَالِ الظَّالِمِینَ صَرِیخِ الْمُسْتَصْرِخِینَ مَوْضِعِ حَاجَاتِ الطَّالِبِینَ مُعْتَمَدِ الْمُؤْمِنِین

 وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لاَ هُــمْ يَحْــزَنُــونَ۱۷۰ يَسْـتَبْــشِــرُونَ بِنِعْـمَــةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْــلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لاَ يُضِــيعُ أَجْــرَ الْمُـؤْمِنِينَ۱۷۱﴾

خبر فاجعه بزرگ شهادت سيد مقاومت و قهرمان ميدان‌هاي مجاهدت، عالم فرهيخته و سردار بزرگ اسلام حجة الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله و جمعی از همرزمانش موجب تآثر شدید گردید.

شخصیتی که بیش از سی سال میدان مبارزه با صهیونیست‌ها را ترک نکرد و در این مصیر مشکلات فراوانی را بر خود هموار نمود و با قاطعیت و عزم پولادین این مسیر طولانی را در نوردید و در مراحل متعددی دشمن صهیونیستی تا دندان مسلح را شکست داد و شاهد پرپر شدن جوانان برومندی بود و فرزند عزیزش را نیز در این راه تقدیم خداوند منان نمود و روز گذشته فرشته شهادت در دامن او نشست و به همراه جمعی از همرزمانش به لقاء محبوب نائل شد. آری آنان آرزوی دیرینه خود را دریافت کردند ولی امتی را در سوگ خود نشاندند غافل از آنکه این گونه وحشیگری‌ها جز رسوائی و سقوط برای آنان ره آوردی ندارد و ان شاء الله بزودی ریشه صهیونیست‌ها این غده سرطانی از پیکر سرزمینهای اسلامی کنده شده و به زباله دان تاریخ خواهند پیوست.   

اینجانب این مصیبت عظیم را به محضر حضرت بقیة الله حجت بن الحسن المهدی «عجل الله فرجه الشریف» و نائب ایشان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله العظمی امام خامنئی دام ظله و سایر مراجع عظام و حوزهای علمیة و عموم ملت قهرمان ایران و نیروهای مقاومت در لبنان وعراق و سوریه و فلسطین و یمن و عموم ملت‌های مسلمان و آزادگان در سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان رحمت و رضوان و مجاورت شهدای کربلا را جهت شهید عزیزمان و سایر همرزمانش مسألت می‌نمایم و برای بازماندگان آنان صبر و سلوان و اجر بی پایان خواستارم.  

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی دام ظله در عراق

و عضو مجلس خبرگان رهبری

سید مجتبی حسینی - نجف اشرف

بیست و چهارم ربیع الأول ۱۴۴۶

 
م/ پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم استان قم در مجلس شورای اسلامی
شهادت سیدالمجاهدین و سیدالشهداء جبهه مقاومت، فرمانده شجاع و نستوه دلاور مردان و رزمندگان راه آزادی قدس شریف ، شهید سید حسن نصرالله را به پیشگاه مقدس حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف ، نائب داغدار و بر حقش ، مقام معظم رهبری مدظله العالی ، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه ، فرماندهان و رزمندگان جبهه جهانی مقاومت ، مردم مقاوم و استوار لبنان و فلسطین و همه عاشقان شهادت و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 
 
خط سرخ شهادت و باب پر برکت شهادت و میدان گسترده مجاهدت فی سبیل‌الله و تقابل با جبهه کفر و استکبار ، با عروج و شهادت سرور شهیدان مقاومت سید حسن نصرالله مسدود و بی رمق نخواهد شد، بلکه خیل عظیم فرماندهان و تربیت یافتگان مکتب عاشورایی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سید مقاومت ، این راه نورانی و مقدس و پر رهرو را تا پیروزی نهایی ادامه خواهند داد.
 
یقینا و بدون تردید، اثر عمیق این شهادت ها و خون های پاک و مقدس شهدای اسلام، سرعت و قوت بیشتری را بر روند فروپاشی و زوال رژیم پلید و خبیث و منحوس و مجعول و مترود غاصب و کودک کش صهیونیستی خواهد داشت و موجی عظیم در بیداری ملتهای آزاده و مظلوم جهان و جازم تر ساختن عزم خیل عظیم رزمندگان جبهه مقاومت در انتقامی سخت تر از رژیم درنده صهیونیستی به دنبال خواهد داشت.
 
پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
آیت‌الله احمد عابدی:
مقصر اصلی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی دولت های خائن غربی هستند
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ 
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ
 
رژیم سفاک و غاصب صهیونیستی پس از یک سال جنایت و کشتار حدود یکصد و پنجاه هزار انسان بی گناه و مظلوم، اینک سبعیت و خونخواری خود را به نهایت رسانده و سید مقاوت، سید الشهداء مجاهدان راه قدس را به شهادت رساند. 
مقصّر اصلی در این جنایت هولناک دولتهای خائن، ظالم و مستبد آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان هستند که دستان تا مرفق آلوده به خون بیگناهان این لاشخورها از آستین صهیونیست‌ها بیرون آمده و عزیز ما و فرمانده لایق محور مقاومت را به خاک و خون کشید. 
 
و کم نیستند دولتهای به دروغ مدعی اسلام که با سکوت خود در ظاهر، و حمایت خود در پنهان از یهودیان غاصب شریک جرم در این نسل کشی‌ها هستند.  البته روز انتقام و زوال و اضمحلال کاخ پوشالی غاصبان قدس به لطف الهی نزدیک خواهد بود.
 
حقیر ضمن اظهار همدردی با همه رزمندگان جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله غیور، شهادت جناب حجه الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله قدس الله نفسه الزکیه و همراهان او و همه شهدای ضاحیه بیروت، جنوب لبنان و شهدای غزه و کرانه باختری را به حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه و مقام معظم رهبری تعزیت و تسلیت گفته و خذلان و نابودی آتش‌افروزان غربی را از خدای بزرگ مسألت دارم.
 
پیام تسلیت علما، اساتید و شخصیت های حوزوی در پی شهادت سیدحسن نصرالله
 
آیت الله فیاضی: پاسخی محکم، عاجل و در خور توجه به سفاکی و دد منشی‌های رژیم غاصب و آدم‌کش اسراییل داده شود
این گزارش حاکی است، رییس مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل شجاع مقاومت اسلامی حزب الله لبنان را تسلیت گفت.
 
در پیام آیت الله فیاضی آمده است: شهادت بزرگمرد جهاد و شهادت، پرچمدار مقاومت و آزادگی، عالم عامل، مجاهد غیور، سیاستمدار مدبر، عبد صالح خدا، سردار بزرگ و بی بدیل مبارزه با صهیونیسم آدم کش و دبیر کل فقید حزب الله  حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله  بدست رژیم غاصب و سفاک اسراییل را به محضر بقیة الله الاعظم، مقام معظم رهبری«مد ظله العالی»، مردم قهرمان و شهیدپرور ایران و لبنان و همه آزادگان و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنیم.
 
سال‌ها مجاهدت غیورمندانه در راه آزادی قدس شریف و دفاع از حقوق مردم مظلوم و بی پناه فلسطین و لبنان، و تلاش‌های مدبرانه در جهت ایجاد، گسترش و تقویت جبهه مقاومت در نقاط مختلف دنیا، خدمات رسانی به عموم مردم لبنان و چند دهه فرماندهی مقتدرانه حزب‌اللهِ همیشه سرافراز، از سید مقاومت و آزادگی، تصویری زیبا و ماندگار در اذهان ترسیم کرد که تا ابد ماندگار خواهد شد و مردمان قدرشناس، تلاش و رشادت و خدماتش را هرگز فراموش نخواهند کرد.  یقیناً شهادت در راه خدا، پاداش چند دهه تلاش و مجاهدت شبانه‌روزی سیدالشهدای مقاومت است که ان‌شاءالله با سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور باد.
 
رژیم نامشروع، سفاک و آدم‌کش اسراییل در سایه سکوت غمبار سازمان‌های بین‌المللی و با حمایت کامل آمریکای جنایتکار و برخی کشورهای غربی، شدیدترین حملات و جنایات را علیه مردان و زنان، کودکان و بیماران غزه و لبنان رقم زد که قلب هر آزاده‌ای را به در می آورد. گرچه سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر زمینه لجام گسیختگی را برای این رژیم جعلی فراهم کرده است، اما صهیونیست‌های منحط، خون آشام و جنایتکار بدانند که هلهله رذیلانه شان از قتل و عام زنان و کودکان و بیماران، جز نکبت و ذلت و ننگ ابدی، و جز تباهی و نابودی عاجل، برای آنان دستاورد دیگری نخواهد داشت. و به یقین وعده خدای بزرگ محقق خواهد شد.  إِنَّ ٱللَّهَ عَزِيز ذُو ٱنتِقَامٍ    
 
مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن عرض تسلیت مجدد به پیشگاه حضرت ولی عصر، رهبر مقتدر و حکیم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا، مردم داغدار ایران و لبنان و عموم رزمندگان و دوستداران جبهه مقاومت و حزب الله قهرمان، با خون پاک سید شهیدان، عهد و پیمان می‌بندد تا آخرین قطره خون در راه مبارزه با اسراییل غاصب و خونخوار و آمریکای جنایتکار در کنار حزب الله سرافراز بوده، و در این راه مقدس با اعتماد به نصرت الهی، گوش به فرمان ولی امر و فرماندهی معظم کل قوا باشد.  از مسئولین محترم به‌ویژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی نیز درخواست داریم تا پاسخی محکم، عاجل و در خور توجه به سفاکی و دد منشی‌های رژیم غاصب و آدم‌کش اسراییل داده و به مرعوبین و منحرفین نیز هشدار می‌دهیم که امت حزب‌الله در راه مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم آماده‌تر از همیشه، در رکاب ولی امر می‌باشد.
 
والسلام علیکم و رحمة الله 
غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی 8 مهر 1403
 
گفتنی است، سران قوا، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و شخصیت های مختلف نیز با صدور پیام های جداگانه شهادت سید حسن نصرالله رهبر و پرچمدار بزرگ مقاومت اسلامی در منطقه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، امت اسلام و جبهه مقاومت تسلیت و تعزیت گفتند.
ارسال نظرات