۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۶۶۵۷۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین کلانتری؛

نشست «بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر» برگزار شد

نشست «بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر» برگزار شد
جلسه هفتاد و هفتم از سلسله مباحث «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، با موضوع «بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر» در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،  جلسه هفتاد و هفتم از سلسله مباحث «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با موضوع «بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر» در سالن شهید آیت الله دستغیب آستان مقدس برگزار شد.

بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر

تولیت آستان مقدس احمدی گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق 2 انتقام حقی بود که توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از رژیم جعلی صهیونیستی، این سگ هار استکبار جهانی در منطقه خاورمیانه و جنوب غرب آسیا، غاصب سرزمین فلسطین، رژیم وحشی، کودک‌کش و اشغالگر قدس شریف گرفته شد.

وی با اشاره به شهادت دبیرکل حزب الله لبنان افزود: مجاهد کبیر و سید مقاومت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله که همه عمر خود را در جهاد فی سبیل الله و دفاع از مظلومین فلسطین، در مقابله با استکبار جهانی و تروریسم بین الملل سپری کرد و مظلومانه به فیض شهادت نائل آمد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار داشت: حقیقتاً این ضایعه دردناک، غم بزرگی است که دل‌های امت اسلام بویژه پیروان اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به درد آورده است و امید است خداوند متعال به برکت خون این شهید عزیز و شهدای بزرگی همچون سردار شهید نیلفروشان، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه، اِن‌شاءالله انتقام سختی از استکبار و صهیونیسم بین الملل بگیرد.

رئیس انجمن علمی انقلاب اسلامی یادآور شد: رژیم صهیونیستی حقیقتاً دچار یک بحران بی‌سابقه در حوزه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی شده است که شاید هیچ وقت تصور چنین بحران گسترده ای را نمی‌کردند و آن ها خود را قدرت اول منطقه به شمار می‌آوردند که پشتیبانی همه جانبه آمریکا و غرب را داشتند اما گرفتار بحرانی شدند که چنان بزرگ و شدید است که گویی هیچ قوه عاقله ای بر دولت جعلی صهیونیستی حاکم نیست.

بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر

وی افزود: صهیونیست ها دچار یک سردرگمی همه جانبه شده اند که دست به هر کاری می زنند تا مقداری این حیثیت بر باد رفته را ترمیم کنند، باز متزلزل تر می‌شوند صهیونیست ها یک سال تمام در غزه در حال جنگیدن هستند اما وضعیت همانند روز اول است که غیر از تخریب خانه ها، کشتار کودکان و زنان بی دفاع، کاری به پیش نبرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری خاطرنشان کرد: حماس به قوت خود باقی و همچنان مشغول مبارزه است، غزه هم کماکان در محاصره و رژیم صهیونیستی وصل به کُر می باشد یعنی سلاح‌های مورد نیاز، هواپیما، بمب و موشک و دلارهایی را که لازم دارد از غرب سرازیر است و این را علی الدوام هم بیان می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته روز به روز شکست های آنها بیشتر است و این یک فاجعه تمام عیار برای این رژیم منحوس می‌باشد که اقتصاد آن‌ها رو به نابودی و امنیت از بین رفته است در شب عید سال نو یهودی، از جمعیت نه میلیون نفری صهیونیست‌های ساکن در سرزمین های اشغالی، نزدیک به هشت میلیون نفر از آن‌ها از ترس و نگرانی در پناهگاه ها به سر بردند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: قصه فقط قصه رژیم صهیونیستی نیست حقیقت این است که بعد از عملیات ۷ اکتبر حماس، وضعیت مدیریتی رژیم صهیونیستی از هم فرو پاشیده است و اکنون مدیریت دست آمریکایی‌ها می‌باشد و هم به لحاظ امنیتی و هم سیاسی و اقتصادی، آن ها هستند که کار را مدیریت می کنند.

وی افزود: سلاح، هواپیما، بمب‌ها و حتی اطلاعات مورد نیاز برای حملات اسرائیل، همه متعلق به آمریکا است، ماهواره های آمریکایی و سازمان سیا و جاسوسان آمریکایی متعددی که سال های سال در این منطقه کار کرده اند، همه آن ها جمع شده اند تا بتوانند به هر شکلی که شده این جنازه را حتی با تنفس مصنوعی، زنده نگاه دارند. بنده احتمال می دهم حتی خلبان‌های رژیم صهیونیستی هم آمریکایی باشند، یا اگر آمریکایی نباشند، قطعاً آموزش‌دیده آمریکا هستند.

بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: در جریان جنگ این روزها در لبنان و شهادت سیدحسن نصرالله، ۸۵ بمب یک تنی که برای فروختن یک ساختمان و ترور مجاهد کبیر استفاده شد، همه ساخت آمریکا است. اینطور بگوئیم که جبهه روبروی جریان مقاومت، جبهه آمریکا است، هرچند در ظاهر رژیم صهیونیستی پرچم را بالا نگاه داشته است، اما همه اتفاقات را آمریکایی‌ها مدیریت می‌کنند.

وی با اشاره به احتمال جنگ فراگیر در منطقه گفت: در ایران، وحشتی از گسترش جنگ نیست این که فکر کنیم که اگر جنگ گسترش پیدا کند و ایران از اینکه درگیر جنگ بشود هراس دارد، نه اینگونه نیست، ما هنوز دفاع مقدس را از یاد نبرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری یادآور شد: هنوز بسیاری از رزمندگان دفاع مقدس حضور دارند و ما در جنگ تحمیلی طولانی‌ترین جنگ در اواخر قرن ۲۰ را پشت سر گذاشته ایم که در آن همه قدرت‌های دنیا حداقل برای یک بار در مقابل ایران قرار گرفتند و هر کدام به نوعی در این جنگ یاری‌گر رژیم بعثی عراق بودند از جمله در تأمین تجهیزات، از هواپیماهای فرانسوی تا بمب‌های شیمیایی آلمان، از انگلستان و آمریکا تا شوروی سابق هر کدام به یک صورت از رژیم صدام دربرابر ایران حمایت کردند، حتی در بحث نیروهای پیاده نظام در میان اسرای دشمن از حدود شصت کشور مختلف حضور داشتند.

وی افزود:  قطعاً امروز چنین ائتلافی علیه ایران شکل نمی‌گیرد و خیلی از کشورها جرأت نمی‌کنند در ائتلاف آمریکایی روبروی ایران قرار بگیرند، حتی علیه یمن هم نمی‌توانند چنین ائتلافی را شکل بدهند بجز یک تا دو کشور هم‌پیمان که در واقع آن ها هم یکی هستند پس جنگ تمام عیار که گفته می‌شود، حداکثر مشابه عصر دفاع مقدس می‌شود که فقط به ضرر ایران نیست، بلکه به ضرر آمریکا و حامیان آن هم می‌باشد و اگر تنگه های هرمز و باب المندب بسته بشود، تمام این کشورها آسیب می‌بینند.

بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار کرد: در همین حمله «وعده صادق۲»، ایران اعلام کرد که هرکشوری در حوزه خلیج فارس بخواهد مانع موشک های ما بشود، بلافاصله آنجا را به آتش می‌کشیم، یعنی اگر جنگ فراگیر اتفاق بیافتد بحث ایران و اسرائیل یا ایران و آمریکا به تنهایی نیست، همه‌ی منطقه درگیر هستند.

وی تصریح کرد: قطعاً جمهوری اسلامی ایران وقوع یک جنگ فراگیر را به مصلحت منطقه نمی‌داند، اما وحشتی هم از آن ندارد و دقت داشته باید به مصلحت ندانستن یک چیز است، یعنی بی جهت وارد یک جنگ نشدن، اما وحشت داشتن چیز دیگری است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: ایران از جنگ وحشتی ندارد، یک بخش عمده ای از این ملت، رزمنده، بسیجی و مجاهد فی سبیل الله، پاسدار، نظامی و ارتشی هستند و البته وضع امروز ما هم به لحاظ نظامی از تمام دوران گذشته بهتر است و این را هم همه دنیا می دانند البته پرهیز از ورود به جنگ، قطعاً یک سیاست جدی از طرف جمهوری اسلامی است و اهمیت صلح برای ایران قطعاً از واجبات و جزو سیاست‌های اصلی کشور است، اما اینکه بگوئیم از جنگ وحشت داریم، قطعاً درست نیست و اگر نوبت جنگ برسد و تحمیلی صورت بگیرد، بدون شک همان حماسه دفاع مقدس مجدد تکرار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره با احتمال ورود آمریکا به جنگ گفت: آمریکا در واقع وارد جنگ شده است، همانگونه که شاهد آن هستید، هم بیان کردند و هم اینکه یک سال تمام است به صورت گسترده تجهیزات مورد نیاز رژیم صهیونیستی را از نوع پیشرفته‌ترین آن ها تامین می‌کنند.

وی افزود: در حمله ایران به رژیم صهوینیستی، هم آمریکایی‌ها و هم انگلیس و فرانسه به صراحت اعلام کردند که ما به این رژیم در رهگیری موشک‌های ایران کمک کرده ایم و آمریکا گفت ما ده ضد موشک به سمت موشک های ایران پرتاب کرده ایم و البته این هم باعث شرمندگی خودشان است و زمانی که می‌گویند ده ضد موشک، یعنی یک موج از موشک ها در حال حرکت به سمت هدف هستند و تنها ده موشک را مورد ضربه قرار داده‌ند و این هم برای این است که بتوانند جواب نتانیاهو را بدهند.

وی اضافه کرد: آمریکا به چند دلیل وارد جنگ تمام عیار نمی‌شود، نخست به دلیل انتخابات پیش روی این کشور که فعلاً درگیر آن هستند و می‌دانند ورود آنها به جنگ قابل پیش‌بینی نیست و از اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد اطلاع ندارند، بخصوص در مورد یک جنگ فراگیر که یقینا کوتاه‌مدت نیست و این باعث شکست حزب حاکم می‌شود.

بررسی تحولات منطقه، وضعیت متزلزل رژیم صهیونیستی و احتمال وقوع جنگ فراگیر

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری ادامه داد: بحث هزینه های گزاف جنگ، تامین تجهیزات، کشته ها و زخمی‌ها که می‌تواند باعث شکست حزب حاکم بشود اما در جنگ مقطعی هم وارد نخواهند شد، یعنی اینکه بزنند و فرار کنند، این کار را هم نمی‌توانند انجام بدهند، چون قطعاً می‌دانند که ایران جواب کوبنده خواهد داد. این ها اینقدر اطراف ما پایگاه و افراد نظامی دارند که هرکجا را بزنیم نتیجه خوبی حاصل می‌شود و این برای آن‌ها یعنی شکست، و برای انتخابات پیش روی آن ها مضر است.

تولیت حرم مطهر ادامه داد: بخش عمده ای از منافع آمریکا متعلق به همین منطقه است و اگر با ایران وارد جنگ بشود، ما هم منافع آمریکا را مورد ضربه قرار می دهیم، اگر کشتی‌هایش را از تنگه هرمز عبور بدهد، آن ها زده می شوند، یا اگر بخواهد از پایگاه‌های بحرین و یا قطر اقدام بکند، این مناطق هم زده می شود و این باعث یک جنگ منطقه ای خواهد شد، صدور نفت تعطیل می‌شود و یک وضعیت فوق العاده اقتصادی پیش می‌آید، پس اگر بخواهند وارد جنگ بشوند پول و منافعشان به خطر می افتد.

وی تاکید کرد: آن‌ها به این راحتی حاضر نیستند که منافع اقتصادی خودشان را به خطر بیندازند، حتی برای کوتاه‌مدت، لذا امروز اولویت آمریکا ورود به جنگ نیست و همین مسیر یعنی پشتیبانی از اسرائیل در همه زمینه ها از جمله ارسال تجهیزات و نیروهای نظامی، اطلاعات و ماهواره ها را ادامه می‌دهد که این ها هم یکسال است که در فلسطین و سرزمین های اشغالی آزمایش شده و جنگ ادامه دارد و دست برتر هم با نیروهای مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: بنابراین اگر اسرائیل بر اساس حماقت‌های خود دست به تحرکی بزند، قطعاً یک برگ سبز دیگری است برای یک مجوز بسیار مناسب به دست جمهوری اسلامی ایران و اگر به مناطق اقتصادی ما حمله کنند، بلافاصله مناطق اقتصادی آن ها از بین می‌رود و این کار أصلا سخت نیست.

ارسال نظرات