۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۷۶۷۰۵۹
آیت‌الله غروی در گفت وگو با رسا مطرح کرد؛

حمایت های قاطع آیت‌الله سیستانی از محور مقاومت و عصبانیت رژیم صهیونیستی/ سران اسلامی هوشیار شوند

حمایت های قاطع آیت‌الله سیستانی از محور مقاومت و عصبانیت رژیم صهیونیستی/ سران اسلامی هوشیار شوند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضرت آیت‌الله سیستانی را از بزرگترین شخصیت‌های علمی و مذهبی جهان اسلام دانست و با محکوم کردن گستاخی رژیم صهیونیستی نسبت به این شخصیت والامقام، از سران کشورهای اسلامی خواست از خواب غفلت بیدار شوند.

آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، درباره لیست اخیر شبکه دوازده رژیم صهیونیستی و قرار دادن نام حضرت آیت الله سیستانی در لیست ترور این رژیم متجاوز، گفت: رژیم سفاک صهیونیستی با جنایات خود در فلسطین و لبنان و حتی بمباران چادرهای آوارگان در صحرا نشان داده است که هیچ حد و مرز انسانی در انجام جنایات خود نمی‌شناسد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از شاخص‌های شناخت هویت رژیم صهیونیستی را ترورهای انجام شده و اهداف بعدی ترور این رژیم عنوان کرد و افزود: چنین ترورهایی در دنیا بی‌سابقه بوده است؛ محاکم بین‌المللی نباید به این سادگی از کنار این ترورها بگذرند؛ چنین ترورهایی باید با محکومیت شدید نهادهای بین‌المللی روبرو شود.

وی با مد نظر قرار دادن لیست جدید ترور شبکه 12 اسرائیل گفت: حضرت آیت‌الله سیستانی از بزرگترین مراجع مذهبی جهان اسلام و عمود خیمه کشور عراق بوده است و نقش بسیار مهمی در این کشور دارد؛ وی خود را درگیر بعضی از شئون سیاسی نکرده است و از نظر علمی و مذهبی جایگاه ویژه بین‌المللی دارد.

آیت‌الله غروی ادامه داد: حضرت آیت‌الله سیستانی در شهادت سید نحسن نصر الله اطلاعیه صادر و مراسمی را برگزار کرد که در سطح بین‌الملل بسیار تأثیرگذار بود؛ هر چند جناح کفر و استکبار جهانی به دنبال ایجاد تفرقه بین مذاهب و حتی بین شیعیان بوده است اما موضع‌گیری‌های حضرت آیت‌الله سیستانی درباره ایران، یمن و جبهه مقاومت بسیار قاطع و قابل تحسین بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کمک‌های غذایی و دارویی که به وسیله حضرت آیت‌الله سیستانی به آوارگان فلسطینی و لبنانی انجام شده است، ابراز داشت: رژیم صهیونیستی نتوانست وحدت جامعه اسلامی را به عنوان یک شکست تحمل کند و به این خاطر این مرجع عالیقدر را در لیست ترور خود قرار داده است که در بین مردم مسلمان و غیر مسلمان محکوم است و در صورت ارتکاب چنین جنایتی از کرده خود به شدت پشیمان خواهند شد.

وی هدف قرار دادن آیت‌الله سیستانی را برای ترور، نهایت استیصال رژیم صهیونیستی دانست و گفت: یک مرجع با این شرایط و موقعیت بین‌المللی نه فقط مورد توجه مسلمانان بلکه بزرگان مسیحیت نیز با وی ملاقات می‌کنند و برای وی احترام خاصی قائل هستند؛ حرکت سخیف تعیین حضرت آیت‌الله سیستانی به عنوان یکی از اهداف ترور، نشان از درماندگی آن‌ها است.

آیت‌الله غروی به برخی ناهوشیاران جهان اسلام طعنه زد و گفت: کسانی که در خواب هستند بیدار شوند و ببینند که این‌ها چه حیواناتی هستند و درباره عوام و خواص مسلمانان چگونه فکر می‌کنند؛ مردم لبنان نیاز به کمک دارند؛ آوارگان لبنانی مهمان‌های ما در کشورهای اسلامی هستند که باید مورد احترام ویژه مسلمانان در کشورهای مختلف قرار گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید به انواع مختلف به نهادها و محاکم بین‌المللی هشدار داد که خون آشامی رژیم صهیونیستی را ببینید و آن را محکوم کنید که اگر چنین نشود، مسلمانان جهان به پا خواهند خواست و کشورهای حامیان رژیم اسرائیل را نیز درگیر مسائل جنگ خواهند کرد.

ارسال نظرات