۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۶۷۱۳
مدیر گروه دروس عمومی مدرسه علمیه معصومیه:

پاسخگویی به شبهات باید بهره‌گیری از مبانی قرآنی انجام شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه دروس عمومی مدرسه علمیه معصومیه گفت: عدم پاسخگویی به سئوالات موجود در جامعه باعث بروز مشکل و ابهامات بسیاری می‌شود لکن در پاسخگویی به این شبهات باید از مبانی قرآنی و دینی به شکل مناسبی بهره گرفت.
بانوان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شهره صادقی در نشست فرهیختگان فرهنگی پاکستان با مسئولان مرکز آموزش‌های علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: کسانی که بتوانند در راه ترویج مبانی دین مبین اسلام و تعلیم و تربیت اسلامی گام بردارند، مشمول مغفرت الهی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ضربه زدن به کشورهای اسلامی از راه‌های گوناگون نظیر تهاجم فرهنگی گفت: ما باید برای مقابله با این تهاجم‌ها بصیرت لازم را داشته باشیم و میزان آگاهی‌های مردم را در جامعه افزایش دهیم.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نقش فرهیختگان در جامعه اسلامی برای افزایش سطح بصیرت و آگاهی در جامعه یادآور شد:‌ حوزویان و طلاب باید در زمینه پاسخگویی به شبهات و سئوالات مطرح در جامعه همواره آگاه باشند.

وی با بیان اینکه عدم پاسخگویی به سئوالات موجود در جامعه باعث بروز مشکل و ابهامات بسیاری می‌شود، تاکید کرد: در پاسخگویی به این شبهات باید از مبانی قرآنی و دینی به شکل مناسبی بهره گرفت.

صادقی با بیان اینکه قرآن کریم برای همه مبانی زندگی بشری راهنمایی‌های لازم را ارائه کرده است، افزود: مبلغان فعال در عرصه دین می‌توانند با در نظر گرفتن مشترکات ادیان مختلف به نتایج بسیار خوبی دست یابند.

وی با بیان اینکه مبلغان در فعالیت‌های خود باید به مسئله مخاطب‌شناسی توجه ویژه داشته باشند، اظهار داشت: از سوی دیگر مسئولان فعال در عرصه فرهنگی نیز باید دانش‌روانشناسی را آموخته و بر اساس آن به برنامه‌ریزی‌های فرهنگی بپردازند.

مدیر گروه دروس عمومی مدرسه علمیه معصومیه با اشاره به مسائل مربوط به زنان در جامعه گفت: بسیاری از مسائل مبتلا به در حوزه زنان نیازمند بررسی و تحقیق است که باید به این مسئله نیز توجه لازم صورت گیرد. /916/د102/ع



ارسال نظرات