۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۷۶۷۳۶۷
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

حوزه‌ خواهران، سنگربان جهاد تبیین و حمایت از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم است

حوزه‌ خواهران، سنگربان جهاد تبیین و حمایت از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم است
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در تشریح وظایف حوزه‌های علمیه خواهران در موضوع محور مقاومت و تحولات منطقه‌ای، گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، وظیفه امروز حوزه‌های علمیه «جهاد تبیین» است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در نشست روشنگری با موضوع جبهه مقاومت، تحولات منطقه و وظایف حوزه‌های علمیه خواهران که پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با توجه به تعرضات، خون‌خواری و جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان، غزه، سوریه و عدم واکنش جامعه جهانی نسبت به این فجایع، این وظیفه برعهده ما است که به تعبیر آیه ۱۸ سوره انبیا؛ بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَی الْبَاطِلِ فَیَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَکُمُ الْوَیْلُ مِمَّا تَصِفُونَ، تا نابودی، از بین بردن باطل و برقراری حق، دست از تلاش بر نداریم.

وی ادامه داد: تمام استدلال انقلاب اسلامی و محور مقاومت در برابر رژیم‌ صهیونیسیتی آن است که تا نابودی آن تلاش کند و با قوت قاهر، باطل را از بین ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل افزود: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که در سرتاسر آن، قوانین و سنت‌های الهی حکمفرما است که بنابر تعبیر امیرالمومنین علی(ع)؛ ذلکَ القرآنَ فاستَنطِقُوهُ و لن یَنطِقَ و لکنْ اُخْبِرُکُم عَنهُ، این قرآن است، پس آن را به زبان آورید اما او هرگز سخن نخواهد گفت، بلکه من شما را از آن آگاه می کنم.

حوزه‌های علمیه خواهران، سنگربان جهاد تبیین و حمایت از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند

وی مطرح کرد: از آنجایی که قوانین خداوند در نظام هستی در همه مکان‌ها ثابت است و امکان تغییر و تبدیل در آن نیست، باید به تمام آحاد جوامع بشری این مسئله تبیین شود که؛ وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا (اسرا ۸۱)، و بگو حق آمد و باطل نابود شد آری باطل همواره نابودشدنی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: اگر به قوانین‌ الهی پایبند باشیم، می‌توانیم در مقابل تمام دُوَل‌های ضد انسانی و بشری مانند رژیم‌ صهیونیسیتی ایستادگی کنیم و آن را از بین ببریم زیرا خداوند در آیه ۴۷ سوره روم می‌فرماید؛ وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ رُسُلًا إِلَیٰ قَوْمِهِمْ فَجَاءُوهُمْ بِالْبَیِّنَاتِ فَانْتَقَمْنَا مِنَ الَّذِینَ أَجْرَمُوا ۖ وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ، و پیش از تو پیامبرانی را بر قومشان فرستادیم، آنان با دلیل‌های روشن خود نزدشان آمدند و ما از کسانی که گناه کردند انتقام گرفتیم و یاری دادن مؤمنان بر عهده ما بود.

حوزه‌های علمیه خواهران، سنگربان جهاد تبیین و حمایت از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند

وی اذعان کرد: چه کسی فکر می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران در ۸ سال دفاع مقدس که نیازمند فشنگ‌های اسلحه کلاشینکوف بود، امروزه تمام دنیا به قدرت موشکی و تسلیحاتی ما غبطه بخورند و خواهان خریداری این تسلیحات‌ باشند، این نشان‌دهنده آن است که توانسته‌ایم خودمان را در معادلات جهانی نشان دهیم و البته مضاف بر قدرت نظامی و امنیتی، صنعت پزشکی و توریست درمانی کشور نیز قابل توجه است.

وی ادامه داد: اگر مقاومت در برابر جنایات رژیم‌صهیونیستی ادامه دار بود، امروزه این رژیم جانی شعار گستاخانه از نیل تا فرات را بیان نمی‌کرد، زمانی که در جنگ ۶ روزه، صحرای سینا را تصرف کردند، کشورهای عرب منطقه باید فکر گستاخی امروزشان را می‌کردند.

حوزه‌های علمیه خواهران، سنگربان جهاد تبیین و حمایت از جبهه مقاومت در برابر ظلم و ستم هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل افزود: امروزه انقلاب اسلامی توانسته است در برابر رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی حرف اول و آخر را بزند و دست آن را از سرزمین‌های اسلامی کوتاه کند.

وی در تشریح وظایف حوزه‌های علمیه خواهران در موضوع محور مقاومت و تحولات منطقه‌ای، ابراز کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، وظیفه امروز حوزه‌های علمیه «جهاد تبیین» است، زیرا شهید موسوی‌ها و سید حسن نصرالله ها ولیده و تربیت یافته همین حوزه‌ها هستند، حوزه‌های علمیه خواهران در وهله اول نسبت به بیان برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای محور مقاومت اهتمام داشته باشند و میزان مشارکت آحاد جامعه در حمایت از جبهه مقاومت و فلسطین را با روشنگری، افزایش دهند زیرا اگر این خواهران، همسران و دختران نبودند سنگر ۸ سال دفاع مقدس حفظ نمی‌شد و محور مقاومت در لبنان، سوریه و فلسطین نیز، وجود نداشت.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: پویش حمایت از آوارگان لبنان یکی از بهترین پویش‌هایی است که خواهران طلبه در آن ایفای نقش کرده‌اند و با بخشیدن اموال نقدی و غیرنقدی خود کمک شایانی به محور مقاومت ابراز کردند، لازم به ذکر است، خواهران طلبه و غیر طلبه یکی از استان های جنوبی کشور تا امروز بیشترین میزان جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مبلغ ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال را در این راستا داشته است.

ارسال نظرات