۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۶۷۴۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

آرامش ما آرامش قبل از طوفان است/ متاسفانه برخی به ساخت موشک ایراد می‌گرفتند

آرامش ما آرامش قبل از طوفان است/ متاسفانه برخی به ساخت موشک ایراد می‌گرفتند
امام جمعه قم با اشاره به عملیات وعده صادق دو خطاب به صهیونیست‌ها، گفت: از این پس اگر خطا کنید وعده های صادق دیگری در پیش است و تا بنیان این رژیم ساقط نشود از پا نخواهیم نشست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ابراز کرد: وجود مقدس پیامبر اکرم (ص) در بیانی نورانی خطاب به همه مردم اینگونه می فرمایند که تقوای الهی را پیشه کنید و با تقوا زندگی کنید تا بدون هیچگونه سرمایه ای خدای متعال از جایی که گمان نمی برید به شما روزی برساند و در تنگناها شما را یاری کند.

وی با اشاره به باورمندی به قیامت و معاد در زندگی فردی و اجتماعی انسان اظهار داشت: انسان باورمند دنیا را سرای جاودان تلقی نمی کند و می داند که حیات جاودانه متعلق به سرای آخرت است و انسان در پرتوی اعتقاد به قیامت غرائض و قوه شهوانیه اش را کنترل می کند چرا که می داند قیامت حساب و کتاب دارد.

امام جمعه شهر قم افزود: انسان های باورمند به قیامت اتگیزه برای انجام اعمال صالح همراه با اخلاص پیدا می کنند چرا که آگاه هستند اعمال صالح برای آنها در قیامت به دردشان می خورد و در این دنیا آستین را بالا زده و اعمال خیر و ذخیره آخرتشان را فراهم می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم از سخنران پیش از خطبه ها تقدیر و تشکر کرد و خیزش انقلاب را مدیون شهادت حاج آقا مصطفی دانست و یاد و نام این شهید عزیز را گرامی داشت.

طرح «ژنرال»؛ کوچ فلسطینیان به جنوب غزه

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ترور فرماندهان نیروهای محور مقاومت در هفته های اخیر گفت: رژیم صهیونیستی در هفته های گذشته دست به ترورهایی زده است که در گذشته سابقه نداشت. سید حسن نصرالله را از ما گرفت و فرماندهان ارشد حزب الله براساس طراحی نقشه دشمن یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و این روزها این رژیم صهیونیستی به دنبال طرح جدیدی به نام طرح «ژنرال» است.

خطیب نماز جمعه قم ادامه داد: در طرح ژنرال به دنبال تصرف و اشغال دائم یک سوم شمال غزه و کوچ آنها به جنوب غزه هستند، طی همین هفته اخیر سه شهر جبالیا، بیت لاهیا و بیت حانون مورد شدید ترین حملات رژیم اشغالگر قرار گرفته و به طور کامل از آب و غذا و دارو محاصره کرده است. اوج جنایت را مشاهده کنید و برخی نگویند ما را با اسرائیل چه کار. هرکجا صدای لا اله الا الله و اشهد ان محمد رسول الله شنیده می شود ما حضور داریم و بی تفاوت نخواهیم بود.

با پویش ایران همدل در کنار مردم لبنان هستیم

وی با بیان اینکه مردم لبنان با بمب های سنگر شکن آواره شده اند، خاطرنشان کرد: با این وضعیت وظیفه جامعه اسلامی سنگین است. اگر شرایط برای حضور رودررو فراهم نیست اما می توانیم جان پناه آورارگان لبنان و غزه باشیم. در پویش ایران همدل بانوان به صحنه آمده اند و طلا و جواهرات خود را برای یاری مردم مظلوم غزه و لبنان به میدان جهاد رسانده اند.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اخبار شهادت یحیی السنوار جانشین شهید هنیه تصریح کرد: حماس بیانیه رسمی صادر نکرده است اما به اعتراف دشمن یحیی السنوار شخصیت بسیار بزرگی است و در زیر تونل ها پنهان نشده بلکه در میدان مبارزه است. السنوار تعبیر بسیار زیبایی دارد که الگو گرفته از انقلاب شما مردم ایران است که می گوید یا پیروز می شویم یا همه کربلایی خواهیم شد.

امام جمعه شهر قم با اشاره به خطبه های رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر خاطرنشان کرد: خطبه عربی رهبر انقلاب خطاب به دنیا بود که امت اسلامی و ایران اسلامی در کنار جبهه مقاومت است و هرگز دلسرد نشوید که اگر دشمن دست از پا خطا کند وعده صادق یک و وعده صادق دو و از این پس اگر خطا کند وعده های صادق دیگری در پیش است و تا بنیان این رژیم ساقط نشود از پا نخواهیم نشست.

همبستگی مردم لبنان توطئه ها را خنثی می کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به همبستگی مردم لبنان گفت: از طوایف مختلف لبنان، اهل سنت، مسیحیان لبنانی که با آغوش باز از شیعیان استقبال کردند باید تقدیر کرد و این نشانه همبستگی است. این همراهی و همبستگی جلوی توطئه ها را خواهد گرفت چرا که عده ای دوباره ساز خلع سلاح حزب الله را گرفته اند، امیدواریم هوشیاری ملت لبنان اجازه ندهد برخی که وابسته به کشورهای خائن عربی هستند از پشت به حزب الله خنجر بزنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه جزائر سه گانه از گذشته تا آینده ملک ایران اسلامی است، ادامه داد: عده ای در شورای همکاری خلیج فارس به یاد جزائر سه گانه افتاده اند، غیرتتان کجا رفته است چرا از کشور فلسطین و لبنان حمایت نمی کنید.

وی با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به کارخانه مشترک ایران و سوریه اذعان کرد: بنا بود از منافعمان دفاع کنیم و به دشمن اعلام می کنیم آرامش ما آرامش قبل از طوفان است. این روزها تنها ضاحیه و بیروت مورد حمله قرار نمی گیرد. 50میلیارد دلار اقتصاد اسرائیل در این یکسال ضرر کرده و 40میلیارد کسری بودجه دارد. حزب الله نیز تمام خاک و اراضی اشغالی را شهرک نظامی برشمرد و به ساکنین آنجا هشدار داد که این منطقه را ترک کنند.

امام جمعه شهر قم به دیدار ریاست جمهوری و رهبر انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: رهبری دغدغه معیشت مردم دارند و به رئیس جمهور دستور پیگیری معیشت را دادند و آن را از اولویت ها برشمرد. عده ای به تسلیحات نظامی و ساخت موشک ایراد می گرفتند، خوب مشاهده کنید اگر این تسلیحات نظامی را نداشتیم این آرامش را هم نداشتید و بدانید محور تمام مسائل امنیت است و این نبود جز تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب که تاکید کردند.

ارسال نظرات