۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۷۶۹۵۰
آیت الله مجتهد شبستری:

مهم‌ترین رسالت روحانیت مردم‌داری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز در جمع طلاب حوزه علمیه بناب گفت: در شرایطی که دشمنان تبلیغات گسترده خود را علیه روحانیت از سر گرفته‌اند، روحانیت باید مردم‌داری را مهم‌ترین رسالت خود بداند.
مهم‌ترین رسالت روحانیت مردم‌داری است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: طلاب علوم دینی نباید تحت تاثیر تبلیغات مسموم دشمن از کنار مردم بودن غفلت کرده و زندگی ساده طلبگی را فراموش کنند.

وی با تاکید بر حضور پررنگ روحانیت در صحنه های مختلف اجتماعی خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان تبلیغات گسترده خود را علیه روحانیت از سر گرفته‌اند، نباید طلاب انزواطلب باشند، چراکه مردم‌داری مهم‌ترین رسالت انبیا و اولیای الهی بوده است.

آیت الله شبستری با بیان این‌که طلاب تنها به علوم حوزوی اکتفا نکنند، تصریح کرد: روحانیت و طلاب نباید تنها نقش یک روحانی را در مساجد ایفا کنند، بلکه در تمامی صحنه های اجتماعی و محیط های فرهنگی همگام با مردم حاضر باشند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: کسب تخصص های روز جامعه از جمله رایانه و ایترنت و نیز تسلط به زبان های خارجی در حوزه های علمیه از اولویت های مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر اکرم(ص) گفت: آن رسول گرامی اسلام، منادی صلح و دوستی است؛ در حالی که دشمنان سعی دارند چهره خشنی از اسلام به جهانیان ارایه کنند.

وی با انتقاد از هتک حرمت پیامبراعظم(ص) در برخی کشورهای غربی تصریح کرد: دولتمردان این کشورها که ادعای دفاع از حقوق بشر دارند، تاب و تحمل دیدن شکوفایی مسلمانان را ندارند.

آیت الله شبستری خطاب به طلاب علوم دینی گفت: بایستی با بهره گیری از سیره آن حضرت، با صعه صدر مقابل معاندان اسلام با زبان منطق و اخلاق نیکو پاسخ‌گو باشید./935/پ202/س

ارسال نظرات