فراخوان ارائه مقاله به فصلنامه علمی پژوهشی «مطالعات شبهه پژوهی» + لینک مقالات پژوهشی
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فصلنامه «مطالعات شبههپژوهی» وابسته به مــرکـــز مــطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه با موفقیت در کسب رتبه علمی پژوهشی فراخوان مقاله داد.
گفتنی است مقالات ارسالی باید در سطح علمی پژوهشی، گویای نوآوری در موضوعاتی پیرامون فلسفۀ شبهه مانند مفهوم شناسی، تبارشناسی، پیامدها، تبیین روانشناختی و جامعهشناختی شبهه، شیوههای القاء شبهه، پیش نیازهای شبهه پژوهی، اصول، مبانی و شیوههای شبهه پژوهی، جریان شناسی شبهه، رسانههای شبهه افکن و پاسخگو با تأکید بر نگاه درجۀ دوم و بیرونی به شبهه باشد.
محورهای کلی مقالات در دوفصل: شبهه با موضوعات چیستی شبهه (تعریف، روششناسی)، موضوعشناسی شبهه، اهداف شبهه، مبادی تأثیرگذار در تکون شبهه، کارکردهای شبهه، منشأ و انگیزه شبهه (روانشناختی، زبانشناختی، جامعهشناختی، تاریخی و...)، فرایند تکون شبهه، گونهشناسی شبهه، پیامدهای شبهه درعلوم (فقه، کلام، فلسفه، اخلاق، تاریخ، سیاست)، معیارهای تعیین و تشخیص شبهه، پیامدهای شبههپراکنی (اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و...)، دورنمای شبهات در عرصه های مختلف و ابزارهای شبههپراکنی و نحوه مواجهه و پاسخگویی به شبهه با موضوعات چیستی پاسخگویی (تعریف، روششناسی)، اهداف و فواید پاسخگویی، روشهای مواجهه و پاسخ به شبهه (توصیفی، تحلیلی، تعلیلی، توصیهای و...)، رویکردهای مواجهه و پاسخ به شبهه (تجربی، عقلی، نقلی و...)، مبادی تاثیرگذار در تکون پاسخگویی، کارکردهای پاسخگویی، انگیزه پاسخگویی (روانشناختی، زبانشناختی، جامعهشناختی، تاریخی و...)، فرایند تکون پاسخگویی، گونهشناسی پاسخگویی، نحوه بهره از علوم در مواجهه و پاسخگویی به شبهات(فقه، کلام، فلسفه، اخلاق، تاریخ، سیاست)، معیارهای تعیین و تشخیص نحوه پاسخگویی، نتایج و پیامدهای پاسخگویی (اخلاقی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و...)، ابزارهای پاسخگویی، کاستیها و بایستگیهای پاسخگویی، منابع پاسخگویی و آینده پاسخگویی است.
شایان ذکر است به مقالات پذیرفته شده افزون بر انتشار در مجله، پژوهانه نیز پرداخت میشود و انشاء الله در صورت اخذ موافقت دبیرخانه نشریات پس از انتشار دو شماره، علمی پژوهشی نیز محسوب میشود.
لازم به ذکر است مقالات پژوهشی از طریق سامانه مجله به آدرس www.shobhepajouhi.ir دریافت می شود.