۱۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۷۷۱۹۲

همایش قرآن، وحدت، بصیرت در زاهدان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش«قرآن، وحدت، بصیرت» با حضور علما و مردم شیعه و سنی در زاهدان برگزار شد.
همايش قرآن، وحدت، بصيرت همايش قرآن، وحدت، بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایش«‌قرآن، وحدت، بصیرت» با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، داود احمدی نژاد، علمای شیعه و سنی، مسؤولان استان سیستان و بلوچستان و جمعی از مردم زاهدان پنج شنبه شب در مسجد الزهرا(س) شهرک آزادگان این شهر برگزار شد.

در این همایش که به صورت زنده نیز از شبکه قرآن و معارف سیما نیز پخش شد، حامد شاکرنژاد قاری بین المللی و برجسته جهان اسلام با صوتی دلنشین به تلاوت آیاتی از قرآن مجید پرداخت و در پایان خاطراتی از دیدارهای خود با رهبری معظم انقلاب و تلاوتی که در حضور ایشان اجرا کرده است و شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم عربستان بیان کرد.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام عباس دانشی، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، با اشاره به این‌که کتاب‌های زیادی از سوی انبیای الهی آورده شد؛ اما هیچ‌کدام معجزه پیامبرشان نبود، ولی قرآن کریم معجزه نبی مکرم اسلام(ص) بود، اظهار داشت: قرآن سند جامع کمال انسانیت و کتابی برای همه اعصار و منشور کمال، رشد و تعالی بشر است.

وی با بیان این‌که امروز هم فریاد اعجاز قرآن بلند است و مبارز طلبی قرآن به عالم گسترده است، تصریح کرد: قرآن مجید میراث بزرگ پیامبر اسلام (ص) در کنار عترت و اهل بیت(ع) دو ثقل بزرگ برای نجات بشریت است.

حجت الاسلام دانشی وی، با اشاره به برگزاری این همایش خاطر نشان کرد: امیدواریم این جلسات در طول سال ادامه داشته باشد.

اجرای برنامه توسط سه نفر از طلاب حافظ کل قرآن مجید حوزه علمیه قرآن نیز از برنامه های دیگر این همایش بود که با استقبال حاضران روبه‌رو شد.

گفتنی است، همچنین اجرای گروه همخوانی مطلع نور مجمع قاریان قرآن زاهدان از دیگر برنامه های همایش قرآن، وحدت، بصیرت بود./940/پ202/س
ارسال نظرات