۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۷۷۳۰۳
دبیرستاد اقامه نماز گیلان:

نمازخانه مدارس گیلان برای اقامه نماز مسافران نوروزی آماده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز گیلان از آمادگی نمازخانه‌های بین راهی و مدارس استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبر داد.
نماز
حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز استان گیلان، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز از برنامه ریزی مناسب برای میزبانی مناسب از مسافران خبر داد و گفت: نمازخانه‌های بین راهی و مدارس استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی آمادگی کامل دارند.

وی با بیان این که در مسیر قزوین به گیلان که پرترددترین محور استان است، پنج نمازخانه بین راهی وجود دارد، افزود: افزون بر این در شهرستان های لوشان، منجیل، رودبار و امام زاده هاشم(ع) نیز امکانات نمازخانه ای مطلوب وجود دارد.

وی با اشاره به آمادگی نمازخانه های مدارس گیلان در پذیرایی از مسافران نوروزی اظهار داشت: نمازخانه های مدارس باید به گونه ای باشد که مسافران نوروزی و خارج استانی، در دیگر ایام سال نیز بتوانند از امکانات آنها استفاده کنند.

مشاور امور روحانیت استاندار گیلان با اشاره به فعالیت بیش از هزار نمازخانه مدارس در گیلان افزود: این تعداد نمازخانه نیز برای اقامه نماز برای مسافران نوروزی آماده خواهد شد.

حجت الاسلام حجازی همچنین با بیان این که تعداد نمازخانه های موجود در استان جواب‌گوی نیاز گیلان با موقعیت خاص گردشگری و مسافر‌پذیری این منطقه نیست، ابراز داشت: مسؤولان ستاد اقامه نماز در کمیته های نوروزی شهرستان های گیلان، وظیفه مدیریت امکانات نمازخانه ای و خدمات رسانی به مسافران نوروزی را بر عهده دارند.

حجت الاسلام حجازی در پایان اظهار داشت: در سفر اخیر حجت الاسلام قرائتی به گیلان، مجموعه مدیریتی استان متعهد شد، 170 نماز خانه بسازد./950/پ202/س
ارسال نظرات