۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۷۷۳۷۹
امام جمعه هشترود:

پیروی از انسان کامل و معصوم نشانه اقتدار فرهنگی شیعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هشترود پیروی از ‌معصوم‌(ع) و عصمت مطلق را از خصوصیات اقتدار فرهنگی تشیع در جهان دانست.
شيعه


حجت‌الاسلام عبدالحمید واعظی، امام جمعه هشترود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که مهم‌ترین شاخص و رشد، اقتدار فرهنگی است، اظهار داشت: شیعه در مسأله اقتدار فرهنگی بدون کم‌ترین مبالغه حرف اول و آخر را می‌زند.

وی پیروی از ‌معصوم‌(ع) و عصمت مطلق را از خصوصیات اقتدار فرهنگی تشیع در جهان دانست و اظهار داشت: متأسفانه برخی برای این‌که این اقتدار را کمرنگ جلوه دهند، دست به اقداماتی در گذشته‌های دور و نزدیک زدند‌ که این مسأله بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام واعظی ترویج فرهنگ اهل بیت را موجب تحکیم پایه‌های اعتقادی مردم دانست و گفت: فرهنگ تشیع با سیره نبوی و ائمه اطهار(ع) گره خورده و آنان که چشم دیدن گسترش این فرهنگ را ندارند، دوستدار اهل بیت(ع) نیستند.

وی با اشاره به تأکید رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر مقابله با ناتوی فرهنگی دشمنان خاطرنشان کرد: وحدت و اتحاد لازمه اقتدار فرهنگی کشور برای مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

وی با بیان این‌که وحدت مسلمانان اعم از شعیه و سنی با تکیه بر مشترکات از ضروریات امروز جهان اسلام است، ابراز داشت: دشمنان ما با اصل نظام اسلامی مخالف بوده و برای خدشه وارد کردن به دین اسلام وارد صحنه شده و می‌خواهند با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان جهان به اسلام ضربه بزنند.

امام جمعه هشترود با اشاره به ‌نقشه دشمنان در ضربه به اتحاد مسلمانان ابرا داشت: استکبار در پی درگیری با جهان اسلام می‌خواهد عنصر آگاهی‌بخش ملت‌ها یعنی دین اسلام را حذف کند؛ از این رو‌ نها اتحاد دنیای اسلام، برگ برنده مسلمانان در برابر توطئه‌های استکبار جهانی شمرده می‌شود.

وی با اعلام این‌که بزرگ‌ترین پیام پیامبران الهی، وحدت و پرهیز از نفاق است، افزود: تداوم انقلاب و آینده نظام اسلامی با وحدت و همدلی ملت قهرمان ایران محقق شده و ضامن بقای آن نیز وحدت و همبستگی ملی و دینی است.

امام جمعه هشترود خطاب به‌ اقشار مختلف مردم اظهار داشت: تنها راه شکست استکبار، تقویت بیش از پیش اصل اتحاد ملی و انسجام اسلامی است و با الهام از رهنمودهای مقام عظمای ولایت، باید هوشیاری و وحدت خود را کاملاً حفظ کنیم. /935/ت302/س

ارسال نظرات