۲۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۷۷۸۳۲
مسؤول حوزه علمیه بهشهر:

متولیان برنامه‌ریزی در حوزه علمیه‌ زمینه تحول مدیریتی ‌را فراهم کنند‌

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیریت در مدارس علمیه باید دستخوش تحول اساسی شود.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و المسلمین سید صابرجباری، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با بیان این که مدیریت سنتی در حوزه های علمیه پاسخ‌گوی نیازها نیست، افزود: مدیریت در حوزه نیازمند یک تحول زیربنایی و اصولی است.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر‌ به پیشرفت ‌دانش در جهان امروز اشاره کرد و افزود: مدیریت در حوزه نیز باید با بهره گیری از علوم روز متحول شود و این تحول موجب شکوفایی بخش های مختلف حوزه خواهد شد؛ از این رو باید از تجربیات جهانی در این خصوص استفاده شود.

امام جمعه بهشهربا بیان این که متأسفانه در گذشته حوزه های علمیه برنامه منسجمی برای فعالیت های خود نداشتند، تصریح کرد: امروز باید با مدیریتی اصولی نظم و انضباط در مدارس علمیه حاکم شود.

حجت الاسلام و المسلمین جباری تغییرات اصولی و زیر بنایی در مدیریت حوزه ها را مصداقی از تحول در حوزه دانست و خاطرنشان کرد: امروز اگر مدیریتی مناسب درحوزه‌های علمیه حاکم نباشد، وظایف اصلی آنها به حاشیه خواهد رفت که این نیازمند آن است، متولیان برنامه ریزی در حوزه، زمینه تحول مدیریتی ‌را فراهم کنند.

مسؤول حوزه علمیه بهشهر در بخش دیگری ازسخنان خود با تأکید بر حمایت بیشتر مرکز مدیریت حوزه علمیه از مدارس علمیه شهرستان‌ها‌ گفت: نظارت و حمایت از مدارس علمیه نباید مقطعی باشد؛ بلکه این حمایت های باید در طول سال نیز ادامه یابد.

امام جمعه بهشهر، انقلاب اسلامی را برخاسته از حوزه‌های علمیه دانست و خاطر‌نشان کرد: همه بزرگان کشور از حوزه‌های علمیه فعالیت خود را آغاز کردند و این موارد، دلایل حمایت همه جانبه از مدارس علمیه را ثابت می کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به مشکلات اساتید در مدارس علمیه شهرستان اشاره کرد و ابراز داشت: متأسفانه اساتید در شهرستان ها وضعیت مشخصی ندارند که حمایت جدی مسؤولان حوزه را می‌طلبد.

حجت الاسلام و المسلمین جباری در پایان توزیع عادلانه امکانات در مدارس علمیه شهرستان‌ها از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم را ضروری دانست./950/ت302/س
ارسال نظرات