۲۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۷۸۶۳
آیت الله نوری همدانی:

حفظ نظام ولایی بر همه واجب است/ جنگ 22 روزه و 33 روزه نشانه ضعف استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع بسیجیان تاکیدکرد: حفظ نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه بر همه مردم واجب است.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، 22 اسفندماه در دیدار همسران پاسدار سپاه روح الله اراک و دانشجویان بسیجی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه انقلاب دارای سه رکن رهبری، مردم و اسلام ناب است اظهارداشت: اگر مردم از انقلاب جدا شوند انقلاب سقوط می کند به همین دلیل امام خمینی(ره) به طور دائم تاکید می کردند که مردم را راضی نگه دارید.

وی افزود: امامان معصوم(ع) هم با آنکه امام بودند هر کدام که مردم از آنها حمایت کردند موفق شدند و هر زمان که مردم حمایت نکردند نتوانستند حکومت تشکیل دهند که نمونه آن زمامداری حضرت علی(ع) است.

این مرجع تقلید ادامه داد: مردم کوفه به امام حسین(ع) نامه نوشتند اما به علت نقض پیمان، منجر به شهادت امام حسین(ع) شد و اگرچه این شهادت راه را به ما نشان داد اما هدف امام این نبود و هدف امام نابودی یزید بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی مردم را یکی از ارکان نظام دانست و عنوان کرد: امام همیشه تاکید داشتند که بیکاری در جامعه نباشد، ارزانی و فراوانی باشد و ما هم همیشه به دولتمردان سفارش می کنیم که مردم به ویژه مردم زاغه نشین و کوخ نشین را راضی نگه دارید.

این مرجع تقلید اظهارکرد: مردم زاغه نشین و کوخ نشینان که امام یک موی آنها را با کاخ نشینان عوض نمی کرد، صاحبان اصلی انقلاب هستند و رکن مهم نظام محسوب می شوند. همان مردمی که حماسه های 9 دی و 22 بهمن امسال را آفریدند.

وی افزود: مرفهین بی درد در زمان جنگ همیشه نق می زدند که چرا جنگ اینقدر طول کشید اما کسانی که چندین شهید داده بودند باز هم ابراز ناراحتی نمی کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب حاصل خون شهیدان و زحمات محرومان است، افزود: خوب است همه به مناطق عملیاتی جنوب بروند و آثار جنگ را ببینند مناطقی که وجب به وجب آن خون شهید بر زمین ریخته است.

استاد حوزه علمیه قم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را اهداف انقلاب عنوان و تصریح کرد: آزادی به معنای رهایی از استبداد رژیم سلطنتی بود که به رهبری مجاهدی شجاع و با حمایت مردم به وقوع پیوست و سلطنت نامشروع دو هزار و 500 ساله پادشاهی را نابود کرد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی یکی از اهداف انقلاب بود، افزود: حفظ نظام جمهوری اسلامی با محوریت ولایت فقیه بر همه مردم واجب است. زیرا این نظام با خون صدها هزار شهید ایجاد شده و حفظ این نعمت که هم اکنون آیت الله خامنه ای سکاندار آن است بر همه مردم واجب است.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: اگر بنده هم حمایت و حرکتی کرده ام در این راستا بوده است زیرا این نظام را نظامی بر حق و واسطه قیام کربلا و ظهور امام زمان(عج) می دانم.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی روز به روز موجب تقویت مستضعفان در جهان و تضعیف مستکبران شده است و امروز شاهدیم که آمریکا، انگلیس و آلمان و فرانسه روز به روز در جهان در حال ضعیف شدن هستند و پرتاب کرن کفش از سوی منتظرالزیدی به بوش و جنگ 22 روزه و 33 روزه همه نشانه تضعیف استکبار و دشمنان است.

این مرجع تقیلد در پایان تاکید کرد: همان طور که امام فرمودند ما زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) هستیم./935/پ202/ج
ارسال نظرات