۲۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۷۸۰۴۰
آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار دادستان تهران:

اگر اصل نظام اسلامی خدشه پیدا کند چیزی جایگزین آن نخواهد بود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار دادستان تهران با وی بر ضرورت حضور فعال دادستان در برخورد با مظاهر فساد تاکید کرده و گفت: قوه‌ی قضائیه نه تنها در مسایل سیاسی باید حضور مستقل داشته باشد بلکه در برخورد با مفاسد اخلاقی و تظاهر عده‌ای به منکرات هم به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله صافی گلپایگانی عصر روز یکشنبه 23/12/88 با آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار با تأکید بر ضرورت حفظ و استحکام نظام گفت: مقصد اصلی برای همه، استحکام نظام اسلامی و حاکمیت احکام اسلام می‌باشد و همه دست‌اندرکاران باید وظایف اصلی خود را که با قانون اساسی مطابقت دارد، به بهترین نحو انجام دهند.

حضرت آیت الله صافی با انتقاد از ترویج معاصی در بعضی از همایش‌ها افزود: مدعی العموم باید در همه جا حضور داشته باشد؛ در بعضی از این همایش‌ها و نمایش‌ها تجاهر به معاصی وجود داشت و سنت‌شکنی شد. دادستان باید جلوی منکرات را بگیرد و حتی از ادامه‌ی کار بعضی از این مجالس معصیت جلوگیری کند. اگر با پول بیت المال به بعضی از گناه‌کاران جایزه می‌دهند در حالی که این همه مردم فقیر و محتاج وجود دارد. دادستان باید اموال بیت المال را گرفته و آنها را محکوم کند.

وی با اشاره به اینکه خطر مفسدان اعتقادی از مفسدان اقتصادی و سیاسی بیشتر است، بیان داشت: دادستان نباید محدود به بعضی از مسائل سیاسی باشد و باید به نیابت از مردم وارد شود؛ امر به معروف و نهی از منکر نماید و اگر این کار را بکند بر قوّت نظام افزوده می‌شود. قوه‌ی قضائیه نه تنها در مسایل سیاسی باید حضور مستقل داشته باشد بلکه در برخورد با مفاسد اخلاقی و تظاهر عده‌ای به منکرات هم به وظیفه‌ی قانونی خود عمل کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس قدرت باطنی و توجه به حضرت بقیة الله ارواحنا فداه بود که این کشور را حفظ نمود، گفت: باید این قدرت معنوی حفظ شود و مظاهر اسلامی هر روز پررنگ‌تر شود.

وی ادامه داد: اسلامیت نظام باید حفظ شود و اگر اصل نظام اسلامی خدشه پیدا کند چیزی جایگزین آن نخواهد بود.

این مرجع تقلید با ارائه‌ی رهنمودهایی پیرامون نحوه‌ی برخورد با مردم افزود: باید با عطوفت و رأفت، مردم را امیدوار نمود و حتی الامکان آنان را راضی و خوشحال کرد. با مسالمت با آنها رفتار نمود و فقط با قوه‌ی قهریه نمی‌توان کار کرد چون در دراز مدت عواقب خوبی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر پیگیری پرونده‌هایی که افکار عمومی به آن حساسیت ویژه دارند، گفت: در مسئله کهریزک مقصران را باید محاکمه نمود و کار باید در اسرع وقت یک طرفه شود تا مردم احساس کنند قوه قضاییه با استقلال عمل می‌کند.

در پایان این دیدار حضرت آیت الله صافی از خدمات دادستانی و قضات متعهد و دلسوز که برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه و حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش می‌کنند، تشکر کرد و تاکید کرد: مملکت به امام زمان علیه السلام تعلق دارد و همه باید برای خشنودی و رضایت آن حضرت تلاش نمایند تا مشمول لطف و عنایت آن حضرت قرار گیریم.

در ابتدای این دیدار آقای جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های دادستانی تهران ارائه کرد. /914/د102/ج
ارسال نظرات