۱۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۷۸۵۲۵
آیت الله نوری همدانی:

همت وکار مضاعف در قم باید برای دیگران اسوه باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: تحقق شعار همت و کار مضاعف در قم باید برای دیگر شهرها اسوه باشد.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار شهردار قم و معاونین وی با اشاره به تحول سال خاطرنشان کرد: تمام حرکت های آسمان و زمین به دست پروردگار است که از خدا می خواهیم سال جدید سال پرتوفیقی باشد و از سال گذشته عبرت بگیریم.

وی نقش حضور خداوند در زندگی انسان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: اسلام می گوید زندگی منهای خدا زندگی نیست و زندگی با جهان بینی الهی مسیر درست زندگی است اما سکولارها زندگی بدون خدا را زندگی می دانند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار شما در شهرداری بسیار مهم است چرا که خدمت به اجتماع است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اهمیت دادن به سرنوشت تمام مسلمانان افزود: گاهی دشمنان انقلاب به ما ایراد می گیرند که ایران در کار کشورهای دیگر دخالت می کند حالا امریکا به عراق آمده و این همه کشتار و تخریب راه انداخته آن وقت از ایران ایراد می گیرد، شما برای چه به عراق آمده اید؟

وی ادامه داد: ما مسلمان هستیم و در اسلام مرزهای جغرافیایی میزان نیست، مرز ما عقیده است و درباره فلسطین و عراق و مصر حرف می زنیم و نسبت به سرنوشت تمام آن ها باید حساس باشیم.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم همچنین نقش و جایگاه شهر قم را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: قم ام القرای انقلاب و جهان اسلام است و همه چشم ها به قم دوخته شده که از نظر عمران و آبادی و رفاه چه وضعیتی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی بر اجرای سریع تر طرح ها در شهر قم تاکید کرد و گفت: اگر طرح ها دراز مدت باشد و چند سال طول بکشد مردم ما صبر ندارند و می خواهند که اقدامات عاجل و سریعی ببینند.

وی با اشاره به این که وقت خود را صرف طرح هایی کنید که در کوتاه مدت مردم آثار عمل شما را ببینند، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که در قم احساس می شود کمبود فضای سبز است، برخی شهرهای کوچک فضای خوبی دارند اما قم با بیش از یک میلیون نفر فضای سبز کم تری دارد.

این مرجع تقلید در پایان ابراز امیدواری کرد: همت و کار مضاعف در قم برای جاهای دیگر اسوه باشد./917/د102/ص
ارسال نظرات