۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۷۹۱۱۲

معاون سید حسن نصر الله خواستار لغو پیمان امنیتی لبنان با آمریکا شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم خواهان ایجاد تغییرات یا لغو پیمان امنیتی امضا شده بین دولت سابق لبنان و آمریکا شد و از سوی دیگر بر عزم راسخ مقاومت در رویارویی با هرگونه اشغالگری و تجاوزگری علیه لبنان و پاسداری از عزت و کرامت لبنانی ها تاکید کرد.
شيخ نعيم قاسم، جانشين سيد حسن نصر الله


به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر گرامی ایشان در مجمع قائم بیروت موسوم، با تاکید بر ضرورت ایجاد تغییرات یا لغو پیمان امنیتی امضا شده بین دولت سابق لبنان و آمریکا، گفت:‌ موضوع قانونی بودن این پیمان در کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات پارلمانی لبنان بررسی شد و احزاب در خصوص آن اختلاف نظر داشتند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان خواستار بررسی پیمان امنیتی مذکور با مضمون فعلی اش شد و گفت: براساس پیمان فعلی، جزئیات کاملی از اقدامات و نقش نیروهای امنیتی داخلی در اختیار آمریکایی ها قرار گرفته که خطر بزرگی است.

وی با تاکید بر اهمیت این پیمان، مسئولیت تصمیم گیری های شایسته در این باره و اجرای اصلاحات مورد نیاز را بر عهده روسای سه گانه لبنان (رییس جمهور، نخست وزیر و رییس پارلمان) دانست و از آنان خواست تا با تمهیدات به جا مانع از دستیابی آمریکا و به تبع او اسراییل به اطلاعات امنیتی کشور گردند.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر آمادگی مقاومت و حضور همیشگی مجاهدان در صحنه در صورت اقدام اسراییل به تجاوزی دیگر علیه لبنان، گفت: اسراییل بداند که با تمام تهدیدها و رزمایش ها و افزایش توانمندی هایش، ما در رویارویی با هرگونه اشغالگری و تجاوزگری و پاسداری از عزت و کرامت خود با تمام توان، مصمم هستیم.

گفتنی است که پیمان امنیتی آمریکا و لبنان در سال 2007 میلادی در زمان نخست وزیری فواد سنیوره به امضای ژنرال اشرف ریفی، رییس پلیس وقت لبنان رسید و امتیازات خاصی را برای آمریکایی قائل شده که امنیت ملی لبنان را تهدید می‌کند؛ در نتیجه مجلس لبنان سخت در حال بررسی این پیمان است./981

ارسال نظرات