۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۷۹۸۶۰
سراسقف ارامنه لبنان:

غرب در بحران اخلاق و اقتصاد گرفتار آمده است

خبرگزاری رسا ـ غضنفر رکن آبادی در دیدار با کاردینال نرسیس پترس نوزدهم، سر اسقف ارامنه کاتولیک لبنان به گفت و گو درباره تحولات اخیر منطقه و وضعیت ارامنه ایران پرداختند.
غرب در بحران اخلاق و اقتصاد گرفتار آمده است


به گزارش خبرگزاری رسا، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت، پنجشنبه گذشته در دیدار با کاردینال نرسیس پترس نوزدهم، سر اسقف ارامنه کاتولیک لبنان به گفت و گو درباره تحولات اخیر لبنان و منطقه و وضعیت ارامنه ایران پرداختند.

رکن آبادی در این دیدار با اشاره به تعالیم مشترک انبیا، موضوع دفاع از حق و عدالت و احترام به کرامت انسان ها را فصل مشترک همه ادیان الهی به ویژه اسلام و مسیحیت دانست و بر ضرورت همبستگی پیروان همه ادیان در رویارویی با خطر رژیم صهیونیستی و لزوم پشتیبانی از مقاومت تاکید کرد.

سفیر ایران همچنین با اشاره به سیاست غرب و در صدر آن آمریکا در به انحصار گرفتن سیاست جهانی، افزود: فشارهای غرب بر پرونده هسته ای ایران و به خصوص قطعنامه اخیر شورای امنیت چیزی جز تلاش برای انحصار بیشتر اقتصاد و فناوری های نوین در جهان نیست.

کاردینال نرسیس نوزدهم نیز عامل اصلی مشکلات اقتصادی غرب را بحران اخلاقی دانست و افزود: غرب در اخلاق به ناکامی و بن بست رسیده است و اکنون می خواهد با انحصار طلبی بر سیاست و اقتصاد جهان تسلط خود را کامل کند.

وی همچنین با اشاره به روابط ممتاز ارامنه ایران با جمهوری اسلامی و تاثر مثبت آن در گسترش روابط اقتصادی ایران با ارمنستان، تاکید کرد: مردم ایران و ارامنه دارای ریشه های مشترک تاریخی هستند و ارامنه زیادی در این ایران زندگی می کنند که به کار تجارت و صنعت اشتغال دارند و از وضعیت خود رضایت کامل دارند./981/الف

ارسال نظرات