۱۴ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۰۱۳۲
کارشناس علوم تربیتی:

تابستان فرصتی برای پرداختن به بهداشت روانی و شکوفائی استعدادها است

خبرگزاری رساـ ، عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم گفت: در برنامه ریزی برای اوقات فراغت باید فعالانه عمل کرد و البته باید رغبت جوانان را نیز در نظر گرفت.
طلاب و جوانان


حجت الاسلام علی همت بناری، عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، پیرامون اهمیت اوقات فراغت گفت:انسان یک موجود خلاق است که فارغ بودن می تواند به رشد او آسیب بزند.

وی گفت: در روایات می خوانیم هر کسی که وقت خود را با برنامه های مناسب پر نکند ممکن است به راههای نامطلوب کشیده شود.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: برای طرح های اوقات فراغت باید دید مخاطب چه کسی است و چه نیازهایی دارد، مخاطب نوجوان و جوان تجربه کافی ندارد و نیاز به برنامه ریزی دارد، از این رو مسؤولان و والدین باید با کمک یکدیگر فضای سالمی را برای پرورش استعدادها آماده کنند.

این کارشناس علوم تربیتی ادامه داد: اموز تکنولوژی و فضای مجازی باعث شده تا والدین از فرزندان فاصله بگیرند و فاصله بین نسل ها زیاد شود، تابستان فرصت خوبی برای ایجاد ارتباط بیشتر در راستای مدیریت و تاثیرگذاری بیشتر است.

وی بیان داشت: تابستان فرصتی برای پرداختن به بهداشت روانی فرزندان است که به دور از اضطراب های امتحان و کنکور به فعالیت های مورد علاقه بپردازند و آنها را شکوفا کنند.

این استاد علوم تربیتی اظهار داشت: انسان یک موجود تک بعدی نیست، پس باید برای ابعاد گوناگون وجودی او برنامه ریزی صورت گیرد.

وی گفت: در برنامه ریزی برای اوقات فراغت باید فعالانه عمل کرد و نه منفعلانه، که این اقتضا می کند تا قبل از فرا رسیدن نیاز به مطالعه جوانب آن بپردازیم.

عضو انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهایی از صحیفه سجادیه عنوان کرد، برنامه ریزی فعال از منظر امام سجاد(ع) دو ویژگی دارد که اولی سالم بودن و خالی از گناه بودن و دیگری همراه با نشاط و شور بودن است.

وی اظهار داشت: دربرنامه ریزی های اوقات فراغت باید رغبت های جوانان را درنظر گرفت و با مشورت و نظر خواهی آنان عمل کرد و با شخصیت دهی، آنان را در این امر مشارکت داد.

این استاد علوم تربیتی در پایان خاطر نشان کرد: البته نباید از نظر دور داشت که والدین باید تصمیم های فرزندان خود را با اصول صحیح جهت دار کنند. /909/پ202/ع

ارسال نظرات