۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۸۰۷۸۴
عضو خبرگان رهبری:

امام حسین‌ پاسدار ارزش‌های دین بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد گفت: امام حسین (ع) پاسدار ارزش‌های دین و حافظ سنت‌های پیامبر‌(ص) بود.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد 
آیت الله حبیب‌الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، گفت: امام حسین (ع) در راه پیشبرد اهداف والای اسلام  از هیچ کوششی مضایقه نمی‌کرد و از مهمترین اقدامات آن حضرت، تجدید حیات اسلام و احیای ارزش‌های فراموش شده آن بود .

امام جمعه بجنورد، اظهار داشت: به همین دلیل در میان بسیاری، این جمله مشهور است که محمد (ص)، اسلام را به بشریت عرضه و حسین بن علی (ع) ، با تمام وجود از آن صیانت کرد.

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) انسان کامل و سرمشق بزرگواری است. ایشان از شخصیت‌هایی است که به همه بشریت در پهنه تاریخ، حیات و آزادگی می‌آموزد، سیره‌اش نیز چون آینه‌ای تابناک، راه و رسم زندگی انسانی و سعادتمندانه را نشان می‌دهد.

آیت‌الله مهمان نواز خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) همانند دیگراعضای خاندان عصمت و طهارت(ع) اسوه‌ کامل عینی و تجسم خارجی و بیرونی مفاهیم اخلاقی قرآن بود.

رییس ستاد شورای امر به معروف و نهی از منکر در خراسان شمالی، ابرازداشت: این امام همام به عنوان یکی از اسوه‌های کامل در زندگی بشر می‌تواند به مردم این فرصت را ببخشد تا با بهره‌گیری از روش و سیره آنان به کمال دست یابند و مشکلات و آزمون را طی کرده و قوا و استعدادهای خویش را به فعلیت برسانند.

وی افزود : ما می‌توانیم با شناخت شاخص‌ها و مؤلفه‌های اصلی در زندگی آن امام همام چون ظلم ستیزی ، عدالت‌خواهی، قیام و مانند آن را به دست آوریم و از آن برای الگو‌برداری و بهتر شناختن امام حسین (ع) استفاده کنیم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امام حسین (ع) در زندگی و سیره عملی خویش در عمل نشان می‌دهد امر به معروف و نهی از منکر تا چه اندازه مهم و تاثیرگذار در بهبود وضعیت اجتماعی بشر و سوق دادن بشر به سوی کمال فردی و جمعی است.

امام جمعه بجنورد، بیان داشت: از این رو امام حسین (ع) در موارد بسیاری بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید می‌کند و در شرایط سخت زندگی پایبندی خویش را به این دو اصل مهم نشان می دهد./966/ت302/ص

ارسال نظرات