۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۸۰۸۴۷

مبلغان وظیفه دارند نگاه مخاطبان خود را وسعت بخشند

خبرگزاری رسا ـ محقق علوم اسلامی گفت: توجه به عصرشناسی در زندگی امام حسین(ع) می‌تواند افق‌های جدیدی را پیش روی محققان باز کند.
امام حسين ع


حجت الاسلام مهدی متقی، کارشناس امور دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام حسین(ع)، گفت: نسل جوان امروز نیازمند تاسی به سیره عملی امام حسین(ع) است.

وی بیان داشت: زندگی ائمه معصومین(ع) سراسر از درس است و برای تمامی ابعاد زندگی ما می تواند راهگشا باشد.

این محقق علوم حوزوی بیان داشت: خلاصه کردن رفتارهای ائمه معصومین(ع) در یک بعد، ظلم به ایشان است و مبلغان وظیفه دارند نگاه مخاطبان خود را وسعت بخشند.

وی افزود: امام حسین(ع) در طول زندگی خود با شرایط گوناگون اجتماعی و سیاسی مواجه بودند که عصر شناسی می تواند افق های جدیدی را پیش روی محققین باز نماید.

این مبلغ امور دینی ادامه داد: تبیین زندگی امام حسین(ع) در زمان پدر خود امیر المومنین(ع) و به خصوص در زمان برادرشان امام حسن(ع) می تواند الگوی رفتاری مناسبی در جهت ولایت مداری باشد.

این محقق علوم حوزوی اظهار داشت: شرایط زندگی در زمان امام حسین(ع) آن گونه با خفقان و بستگی فضای علمی و سیاسی مواجه بود که روایات رسیده از امام حسن(ع) و امام حسین(ع)نسبت به سایر ائمه(ع) بسیار اندک است.

وی گفت: اگر فقط از زندگی امام حسین(ع)، وقایع روز عاشورا هم نقل می شد، برای درس آموزی ما کافی بود، زیرا در این روز زیباترین جلوه های رحمانی و جباری خداوند را در رفتار امام حسین(ع) می بینیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه وقایع روز عاشورا با روایت گری سپاه دشمن همراه بوده است، ادامه داد: جلوه های زیبا و عرفانی جهاد و شهادت آن وقت زیبایی بیشتری پیدا می کند که از زبان دشمنان نقل شده باشد.

وی گفت: امام حسین(ع) در زندگی خود دارای صفاتی بودند که سخاوت و شجاعت از آن جمله است. /909/پ202/ع

ارسال نظرات