۲۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۸۰۸۴۸
از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی؛

مهلت ارسال مقاله به کنگره روز جهانی فلسفه تمدید شد

خبرگزاری رسا ـ کنگره روز جهانی فلسفه از سوی سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد در سالجاری برگزار می‌شود.
فلسفه


به گزارش خبرگزاری رسا، کنگره روز جهانی فلسفه از سی‌ام آبان تا دوم آذر سالجاری از سوی سازمان علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و مجمع عالی حکمت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

نظر به اهمیت موضوع و با هدف تبیین و معرفی فلسفه اسلامی، بخش فلسفه اسلامی کنگره ازسوی دکتر حداد عادل، رییس کنگره بر عهده مجمع عالی حکمت اسلامی واگذار شده است که در همین راستا شورای سیاستگذاری از سوی هیأت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی انتخاب شده‌اند.

با توجه به این‌که کمیته علمی بخش فلسفه اسلامی با محوریت مجمع عالی حکمت اسلامی و با مشارکت نمایندگان علمی مراکز فلسفی قم تشکیل شده است، از این رو فراخوان مقاله این کنگره بزرگ اعلام شده و تا پایان تیرماه سالجاری تمدید شد.

ارتباط میان نظر و عمل در تاریخ فلسفه، فلسفه و اخلاق، فلسفه و دین، فلسفه و سیاست، فلسفه؛ علم و تکنولوژی، فلسفه و زندگی روزمره، فلسفه؛ هنر و ادبیات، فلسفه؛ فرهنگ و خانواده، فلسفه و محیط زیست، فلسفه و آینده، فلسفه و فرهنگ صلح، فلسفه و تقارب فرهنگ‌ها و فلسفه و حوزه عمومی از محورهای اصلی فراخوان کنگره روز جهانی فلسفه است.

فراخوان مقاله این کنگره متذکر شده است: هر یک از موضوعات فوق از دیدگاه یکایک فیلسوفان مسلمان قابل بررسی است، موضوعات می‌تواند از دیدگاه مکاتب فلسفه اسلامی بررسی شود، هر یک از موضوعات با رویکرد فلسفه مضاف قابل بررسی است که به مبانی فلسفی آن می‌پردازد، هر یک از موضوعات با رویکرد عطفی فلسفه و شاخه خاص قابل بررسی است که انواع رابطه و تأثیرگذاری مورد مداقّه قرار می‌گیرد و در همه عناوین موضوعات، هدف اصلی بررسی ابعاد نظری فلسفی با یک موضوع عملی و کاربردی است و لازم است این نگاه بر فضای مقاله حاکم باشد.

براساس این گزارش، تهیه خلاصه مقاله حداکثر 300 کلمه و اصل مقاله 3000 تا 4000 کلمه و ارائه خلاصه مقاله تا پایان تیرماه سالجاری و پس از تأیید کمیته علمی اصل آن تا تاریخ دهم شهریورماه به دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی به نشانی قم ـ خیابان 19 دی ـ کوچه شماره 10 ـ فرعی اول سمت چپ ـ پلاک 15 از شرایط ارسال مقاله عنوان شده است.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند مقاله خود را به پست الکترونیکی مجمع عالی حکمت اسلامی به نشانی
info@hekmateislami.com ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر مجمع عالی حکمت اسلامی به شماره 11-7757610-0251 تماس بگیرند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات