۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۱۰۸۳

مشروح سخنان سید حسن نصرالله در مراسم ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز

خبرگزاری رسا ـ سید حسن نصرالله روز گذشته در مراسمی به مناسبت روز جانبازان مقاومت، همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) به سخنرانی پرداخت.
سيد حسن نصر الله؛ دبير کل حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان، عصر روز گذشته در مراسمی به مناسبت روز جانبازان مقاومت همزمان با ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مجتمع شهدا در منطقه جنوبی بیروت موسوم به ضاحیه، شهادت شماری از شهروندان ایرانی در حملات تروریستی را به مقام معظم رهبری، مسؤولان و ملت عزیز و ستمدیده جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و تاکید کرد: عاملان گمراه و تروریست این اقدام های وحشیانه بی تردید از سوی سازمان جاسوسی آمریکا و استکبار به این کار گماشته شده اند.

وی در ادامه درگذشت علامه سید محمدحسین فضل الله از مراجع تقلید برجسته شیعه در لبنان را بار دیگر تسلیت گفت و ضمن ابراز همدردی عمیق خود، درگذشت وی را ضایعه بزرگی برای لبنان، اسلام، مسلمانان، مقاومت و مجاهدان دانست.

سید حسن نصر الله از سوی دیگر، فرارسیدن ماه شعبان، ماه رسول الله (ص) را که مقدمه ماه مبارک رمضان و پذیرایی پرودگار و ولادت بزرگان ائمه و سبط رسول الله است را به امت اسلامی تبریک گفت.

وی در ادامه با ستایش از جانفشانی مردان مقاومت در راه حفظ استقلال لبنان، خطاب به آنها گفت: شما با جانفشانی های فراوان بدون آنکه مانند برخی، بی طرف بودن را پوششی برای شانه خالی کردن از بار مسؤولیت کنید با تمام توان از کشور خود دفاع کردید و اکنون هم به این مسؤولیت وفادار هستید.

سید حسن نصرالله با اشاره به جانفشانی، صبر، بردباری و ادامه مسیر جهاد و مبارزه جانبازان افزود: شما بی تفاوت نیستید، بلکه همواره مرد حق و یاری دهنده به حق بوده اید. چگونه می توان در برابر تعدی به کشور و کرامت بی تفاوت بود. کسانی که این فکر را مطرح می کنند، به دشمن خدمت می کنند.

وی نبرد مبارزان را نبردی در راه دفاع از کشور، مقدسات و امت اسلامی دانست و افزود: شما در جنگ مقدس و جهاد در راه خدا هستید و تاکید می کنم که پاداش و ثواب و درجات شما در دنیا و آخرت در نزد خداوند هست و شما در دنیا ثمره این جانفشانی ها را یعنی آزادسازی سرزمین، برخورداری از این کرامت، عزت و احساس آزادی و اقتدار و هویت را خواهید دید.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه جاسوس‌های رژیم صهیونیستی در لبنان نباید احساس امنیت کنند، خواستار اجرای احکام اعدام صادر شده درباره مزدوران رژیم صهیونیستی در سریعترین زمان ممکن شد و افزود: این امر به روند خطرناک این شبکه های جاسوسی پایان خواهد داد.

وی پیرامون شبکه ارتباطات تلفنی و مخابراتی لبنان با اظهار اینکه شکی نیست که اسراییلی ها شبکه ارتباطات کابلی و شبکه های مخابراتی شهری و اینترنت را کنترل می کنند و اطلاعات زیادی را از طریق این کنترل و شنود ارتباطات به دست می آورند که این کنترل اسراییل بر شبکه ارتباطات لبنان چیز جدیدی نیست، افزود: دشمن برای به راه انداختن جنگ تابستان سال 2006 میلادی برنامه ریزی کرده بود و حتی شبکه های تلفن همراه را در دوره جنگ از بین نبرد، زیرا از آن اطلاعات کسب می کرد.

سید حسن نصرالله گفت: اشتباه دشمن اسراییلی قبل از جنگ تابستان سال 2006 میلادی این بود که به وجود شبکه ارتباطات کابلی توجه چندانی نکرد و از مهمترین اقدامات غیرمنتظره این جنگ که خود کمیته بررسی علل شکست اسراییل موسوم به وینوگراد از آن سخن گفت، همان قدرت کنترل و رهبری و مدیریت جنگ از سوی مقاومت بود و یکی از مهمترین عامل های جنگ تابستان 2006 میلادی شبکه ارتباطی کابلی حزب الله بود.

وی افزود: جاسوسانی قبل از جنگ تابستان سال 2006 میلادی اطلاعات مهمی را به دشمن دادند که براساس آن ساختمانها، خانه‌ها، کارخانه‌ها و مراکز و نهادهای مختلف بمباران شد و شمار زیادی از مردم شهید شدند و این بدان معناست که این جاسوس‌ها در کشتار و جنایت و ویرانی و کوچاندن شهروندان لبنانی و همه جنایات اسراییل در این جنگ شریک هستند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش از موضع میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان در قبال جاسوس‌های صهیونیست تمجید و تصریح کرد: جا دارد که از موضع میشل سلیمان، رییس جمهور لبنان ستایش کنم که اعلام کرد هرگونه حکم اعدام صادر شده از دستگاه ویژه قضایی علیه جاسوسان را امضا خواهد کرد.

وی بر ضرورت دستگیری سران این شبکه در داخل لبنان تاکید کرد و با اظهار اینکه همانگونه که جاسوسان کوچک دستگیر می شوند جاسوسان بزرگ نیز باید دستگیر شوند، افزود: اگر سرنخ آن را دنبال کنند به اسراییل می رسند، متوجه خواهیم شد چه کسانی به طور مستقیم با اسراییل همکاری و همدستی می کنتد من هیچ یک از رهبران سیاسی و مسؤولان دولتی را متهم نمی کنم، من می گویم تحقیق و جستجو کنید، پشت پرده اسراییل است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در سالهای گذشته، تعداد این مزدوران به طور چشمگیری افزایش یافته که عمده دلیل آن احساس امنیت است، مزدوران و جاسوسان در لبنان به ویژه در سالهای اخیر احساس امنیت و احساس می‌کنند که تحت پیگرد قرار نمی‌گیرند.

وی گفت: بعد از موضوع روی داده برای شرکت تلفن همراه آلفا از دولت می خواهم که تحقیقاتی انجام دهد و از سران سیاسی می خواهم که درباره سرنخ تصمیم گرفته شده (در دولت) در پنجم ماه مه تحقیق کنند و همچنین می خواهم تا درباره جاسوسی‌های کلیدی تحقیق کنند تا بدانیم که چه کسانی به طور مستقیم با اسراییل و چه کسانی به طور غیرمستقیم با این رژیم ارتباط داشته‌اند.

گفتنی است که نیروهای امنیت لبنان اخیرا سه جاسوس صهیونیستی را که در شرکت مخابراتی آلفا فعالیت می کردند، دستگیر کرده است.

دبیرکل حزب الله با تاکید بر اینکه خانواده های افراد دستگیر شده نباید مورد اهانت و بی احترامی قرار گیرند، تصریح کرد: در یک خانواده شهید و مبارز، ممکن است فرزندی که شیطان بر او غلبه کرده است در دام بیفتد که طبیعی است که در تاریخ هم وجود داشته است در میان فرزندان انبیا و اولیای الهی هم وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها دل به دادگاه بین المللی ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان بسته‌اند، ادامه داد: اسراییل می‌داند که هرگونه تنش داخلی صرف نظر از اینکه چه کسی مسؤول آن است، به نفع آنها است و اکنون اسراییلی‌هایی که در برابر مقاومت در لبنان می‌ایستند، دل به طرح اسراییلی دیگری به نام دادگاه بین المللی دوخته‌اند؛ کسانی که خود را برای آن در ماههای آینده آماده می‌کنند و اشکنازی می‌گوید که ما منتظر سپتامبر خواهیم ماند تا شاهد تنش‌ها در لبنان باشیم و این همان چیزی است که اسراییل در راستای آن کار می‌کند یعنی فتنه انگیزی در اطراف خود تا رژیم صهیونیستی در امان باقی بماند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه، تحقیقات این دادگاه برپایه اظهارات شهود و اطلاعات کسب شده از شبکه ارتباطی لبنان تهیه شده افزود : اطلاعات غلط شهود برهمگان به اثبات رسیده و اطلاعات شبکه مخابرات لبنان نیز با دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در شبکه ارتباطات سیار الفا دیگر قابل استناد نیست.

وی افزود: پرونده موسوم به پرونده تحقیقات بر اساس روایت‌های نشریه‌های دیراشپیگل، فیگارو و السیاسه کویت با هدف طرح اتهام بر ضد اعضای حزب الله است، که یا باید بر مساله شاهدان تکیه کنند یا مساله ارتباطات، طبعا در مساله شاهدان، تجربه شاهدان دروغین بر همه آشکار شد و اکنون به مساله ارتباطات و فرضیه‌ها پرداخته اند، دنیای ارتباطات از نظر تمام کسانی که بر روی دادگاه بین المللی حساب باز کرده اند، دنیای مقدس است.

دبیرکل حزب‌الله یکی از موارد زمینه سازی برای جنگ آینده که معلوم نیست چه زمانی باشد را اقدام علیه مقاومت و تضعیف عوامل قدرت آن از جمله شبکه ارتباطی کابلی آن دانست و افزود: نیروهای سیاسی لبنانی، منطقه ای و بین المللی در گذشته به بروز فتنه ای بین المللی دل بستند اما امور بر وفق مراد آنها حرکت نکرد و سپس به جنگ تابستان 2006 میلادی دل بستند و موفق نشدند و بعد از آن به بروز جنگ داخلی در لبنان دل بستند و بازهم به نتیجه ای نرسیدند و امروز به جنگ جدیدی دل بسته اند که در سالروز پیروزی حزب الله در جنگ تابستان سال 2006 میلادی به آن خواهم پرداخت و آنها امروز دل به تصمیمی از روی حدس و گمان از دادگاه بین المللی بسته و منتظر آن هستند./981/الف

ارسال نظرات