۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۸۱۰۹۸
آیت الله خاتمی:

اقدامات تروریستی، خللی در عزم ملت و راه پرشتاب انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان،‌ تاکید کرد: تجربه انقلاب اسلامی نشان داده است که این گونه اعمال و اقدامات جنایتکارانه، نه تنها خللی در عزم و اراده ملت و راه پرشتاب انقلاب اسلامی ایجاد نخواهد کرد،‌ بلکه باعث تقویت بیش از پیش کشور نیز خواهد شد.
سيد احمد خاتمي 1/ آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان و تسلیت شهادت شماری از هموطنانمان در شرق کشور گفت: ما جنایت تروریستی در زاهدان را حلقه ای از حلقه های زنجیره دار جنایات آمریکا و ر‍ژیم غاصب اسرائیل علیه انقلاب اسلامی می دانیم.

وی با اشاره به ابعاد مختلف این جنایت تصریح کرد: عاملان این جنایت،‌ هر فرد و گروهی که باشند،‌ ذره ای از پرونده سنگین جنایت آمریکا و رژیم صهیونیستی را کم نمی کند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: البته این جنایت که از سوی آنها صورت داده شد،‌ نشانی از شجاعت و تدبیر آنها ندارد،‌ بلکه نشانگر زبونی و ورشکستگی آنها در برابر پیشرفت های فراوان نظام اسلامی است.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: دستگیری عبدالمالک ریگی،‌ جنایت کار شرور و رو سیاه شرق کشور و به دار زدن وی،‌ زخمی عمیق و کهنه بر جان استکبار افکنده است و افشاگری هایی که این جنایتکار خبیث در روزهای پایانی عمر خود داشت گویای این نکته است که آنها از هر وسیله و ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نظام اسلامی را نظامی مقتدر توصیف و تصریح کرد: تجربه بیش از سی ساله نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که این گونه جنایت ها و به شهادت رساندن و زخمی کردن مردم،‌ نه تنها خللی در اراده و عزم ملت و همچنین راه پرشتاب انقلاب اسلامی ایجاد نمی کند،‌ بلکه باعث تقویت هرچه بیشتر این شجره طیبه نیز خواهد شد.

آیت الله خاتمی گفت: تردیدی نیست که نظام مقتدر اسلامی ایران،‌ عاملان و کسانی که این جنایت را مدیریت و طراحی کردند، به سرعت دستگیر خواهد کرد و آنها را به سزای اعمال ننگین شان خواهد رساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ با انتقاد از عدم همکاری لازم برخی از کشورهای همسایه در دستگیری گروهک های تروریستی که در این کشورها آموزش می بینند گفت:‌ انتظار ما از دستگاه دیپلماسی کشور این است که در رابطه با کشور همسایه که به مهد پرورش و تربیت تروریست علیه نظام اسلامی تبدیل شده است،‌ تدبیری قاطع داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ریگی جنایتکار از این کشور علیه نظام اسلامی دست به انجام اقدامات تروریستی می زد و ما از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار داریم در این خصوص برخوردی مدبرانه و قاطع داشته باشند و پرونده این گونه جنایات را برای همیشه ببندند و به کشور همسایه نیز تذکری بدهند که این روند غیر قابل تحمل است. /924/ت301/ج

ارسال نظرات