۲۶ تير ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۸۱۱۲۰
آیت الله کعبی:

حادثه تروریستی زاهدان، با هدف دامن زدن به اختلافات و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت های ایران صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان، تاکید کرد: این حادثه تروریستی با حمایت و پشتیبانی سرویس های جاسوسی آمریکا و کشورهای حامی این کشور در منطقه و با هدف دامن زدن به اختلافات و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت های بین المللی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري
آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با محکوم کردن حادثه تروریستی زاهدان و تسلیت شهادت شماری از مردم در این شهر ‌تاکید کرد: بعد از دستگیری ریگی سرکرده گروهک تروریستی جندالله که در واقع نقطه عطفی در برخورد با تروریسم بود،‌ همه کشورها، اقتدار نظام اسلامی ایران را تحسین کردند.

وی با اشاره به اعترافات ریگی در خصوص دست داشتن آمریکا و صهیونیسم در جنایت هایی که این گروهک در شرق کشور آفرید ابراز داشت:‌ این گروه تروریستی تحت نظر و حمایت سرویس های جاسوسی آمریکا کار می کرد و جنایات فراوانی در کشور مرتکب شد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بعد از دستگیری و اعدام این تروریست جانی،‌ پیش بینی می شد که دشمنان به دنبال هر موفقیت نظام اسلامی،‌ دست به اقداماتی بزنند و مقابله به مثل کنند و خوشبختانه برخی از اقدامات و تحرکات آنها نیز در آن زمان خنثی شد.

وی با محکوم کردن حمایت آمریکا از گروهک های تروریستی ابراز داشت:‌ محکومیت ظاهری آمریکا در مقابل این جنایت،‌ جنایات آنها را توجیه نمی کند،‌ چون آمریکا هنوز هم حامی و پشتیبان تشکیلات این گروهک تروریستی است.

آیت الله کعبی گفت:‌ تا زمانی که سرکردگان این گروهک تروریستی را تحویل ندهند تا در دادگاه های عدل محاکمه شوند،‌ معلوم می شود محکومیت ظاهری آنها نیز پوششی بر جنایاتشان است و به هیچ وجه مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا و نظام های استکباری به عنوان پشتیبان اصلی تروریسم در جهان و افکار عمومی محکوم هستند تاکید کرد:‌ ادعاهای این کشورها به منظور دفاع از حقوق بشر و دمکراسی و حمایت از ملت ها، ادعاهایی واهی و تنها در لفظ است.

آیت الله کعبی به دلایل وقوع جنایت زاهدان در این مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: به دلیل پیروزی های پیاپی جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی،‌ آنها می خواستند با دست زدن به چنین اقدامات کوری،‌ و با کار رسانه ای هدفدار و منظم، دستاوردها و موفقیت های جمهوری اسلامی بوی‍ژه در مساله شهرام امیری را تحت الشعاع قرار دهند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، دامن زدن به تفرقه و اختلاف افکنی را عامل دیگر طراحی این جنایات در شرق کشور دانست و ابراز داشت:‌ جنایت تروریستی زاهدان با هدف تحت الشعاع قرار دادن موفقیت ها و دستاوردهای اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی و همچنین دامن زدن به اختلافات و تفرقه در کشور صورت گرفت.

آیت الله کعبی ابراز داشت: استراتژی آنها اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است و بحمدلله مردم ما همانگونه که تاکنون ثابت کرده اند،‌ نشان خواهند داد که همچنان هوشیار هستند و با وحدت و یکپارچگی کامل در برابر دشمنان و توطئه های شوم آنها خواهند ایستاد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه این گونه توطئه ها و جنایات کور ملت ایران را متحدتر خواهد کرد گفت: دشمنان ما بدانند، ملت ایران فریب نقشه های آنها را نخواهند خورد و حضور پرشور مردم در تشییع پیکرهای پاک شهدای حادثه زاهدان این موضوع را به وضوح ثابت کرد.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه این گونه اقدامات کور و جنایتکارانه هیچ گونه توجیهی ندارد افزود: نظام های استکباری در برابر افکار عمومی محکوم هستند و باید بدانند محکومیت ظاهری این حادثه تروریستی کافی نیست.

وی بیان داشت: تا زمانی که انقلاب اسلامی و دین پابرجاست،‌ استکبار جهانی دست از توطئه و نقشه چینی علیه ما بر نخواهد داشت و تا زمانی که این شرایط حاکم است،‌ آمادگی و هوشیاری همه جانبه مردم و مسؤولان نیز ضروری و بدیهی است.

آیت الله کعبی، با بیان اینکه آمادگی و هوشمندی ما برای مقابله با نقش ها و توطئه های دشمنان باید بالاتر برود افزود: بحمدلله ملت انقلابی و متعهد ایران اسلامی تجربه دیده و استوار و محکم است و این توطئه ها و نقشه های شوم نیز ملت را قوی تر می کند و مردم ما با تمام وجود به مبارزه خود با نظام های ظلم و سلطه ادامه خواهند داد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات