۲۷ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۸۱۱۵۱

114 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار می شود

خبرکزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن ‌الکریم کشور گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان 114 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
114 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار می شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مهدی قره‌شیخ ‌لو، رییس سازمان دارالقرآن ‌الکریم کشور، امروز در بازدید از مراکز قرآنی در اردبیل گفت: برنامه‌های تدارک دیده شده برای ماه مبارک رمضان، هم از لحاظ کمی و هم کیفی با رشذ قابل توجهی همراه خواهد بود.

وی افزود: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان 114 محفل قرآنی در سراسر کشور برگزار می شود که با حضور قاریان ممتاز ملی و بین المللی همراه خواهد بود.

قره‌شیخ ‌لو در ادامه با اشاره به اعتبارات قرآنی کشور تصریح کرد: دولت دهم بیش از یک‌هزار و پانصد میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فعالیت‌های قرآنی و تقویت برنامه‌های موجود در این زمینه اختصاص داده که با توجه به حجم فعالیت‌‌های فرهنگی و قرآنی فوق‌العاده است.

رییس سازمان دارالقرآن ‌الکریم کشور ادامه داد: هم اکنون یک هزار و دویست مؤسسه قرآنی مردمی و یک هزار خانه روستایی قرآنی در کشور راه‌اندازی شده که با این حجم اعتبارات شاهد توسعه فعالیت‌های قرآنی خواهیم بود.

وی با تأکید بر گسترش فعالیت‌های قرآنی مردمی در اظهار داشت: تنها در پنج سال گذشته با رشد صد درصدی، شاهد توسعه مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآنی و دیگر مراکز وابسته بودیم.

قره‌شیخ ‌لو مشارکت مردم در برنامه‌های قرآنی را یک امتیاز و شاخص اصلی در توسعه فعالیت‌‌های قرآنی و مذهبی دانست و بر تمرکز ‌زدایی در فعالیت‌های قرآنی از مراکز استان‌ها تأکید کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات