۲۸ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۸۱۲۶۲
امام جمعه قم:

هنر نباید جنبه انفعالی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم بر لزوم توجه بیش از پیش به هنر مقاوم در انتقال مفاهیم و پیامها تاکید کرد و گفت: هنر نباید جنبه انفعالی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار رییس حوزه هنری قم و دستاندرکاران نمایش شام آخر اظهار داشت: هنر همانند حرکت جوی و آب زلال و روان در جانها و روح مردم است که تاثیرات قابل توجهی بر انسانها میگذارد.

وی با بیان اینکه هنر چکشی نیست، تصریح کرد: حرکتهای چکشی با زور و ضرب و تهاجمی صورت میگیرد اما طبع هنر روان و زلال و لطیف است.

امام جمعه قم گفت: هنر نباید جنبه انفعالی باشد بلکه هنر مقاوم باید در عرصه جلوههای هنری داخل و خارج از کشور ترسیم شود تا مخاطبان پیامهای مورد نظر را به خوبی درک کنند.

وی ادامه داد: اگر نظرات اندیشمندان حوزه دین و مذهب، روانشناسان و جامعه شناسان در فعالیتهای هنری مورد توجه قرار نگیرد این فعالیتها از نظر محتوایی و شکلی نفوذپذیری کافی نخواهد داشت.

ربیس شورای فرهنگ عمومی استان قم بر لزوم بکارگیری عناصر و ابزارهای مختلف برای اثربخشی محتوای هنر تاکید کرد و یادآور شد: هنر در واقع ابزاری برای انتقال پیام است و باید از این ابزار، محتوای غنی و اصیل ارزشهای دینی و اسلامی را به مخاطبان منتقل کرد.

وی با اشاره به موضوع نمایش شام آخر که نگاه هجوآمیزی به جنگ دارد، خطاب به دستاندرکاران این نمایش گفت: شما که تجربه زیادی در اجرای نمایش در کشورهای دیگر دارید باید این نکته را مورد توجه قرار دهید که تحلیلگران سیاسی از طریق این نمایشها از افکار شما مطلع میشوند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در جنگ تحمیلی استعدادها و توانمندیهای زیادی بروز کرده است، اظهار داشت: باید در انتقال مفاهیم و پیامها به مخاطبان، به این مسئله توجه داشته باشید که ما دست به روی هیچ کشوری دراز نمیکنیم ولی اگر کسی بر روی ما دست درازی کرد جوابش را قاطعانه میدهیم.وی ادامه داد: ما اهل جنگ و خرابکاری نیستیم و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز شروع کننده جنگ نبودیم اما با تمام قوا دفاع کردیم./917/د102/ص
ارسال نظرات