۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۸۱۲۸۹
با حضور علما و شخصیت‌های حوزوی؛

مراسم بزرگداشت آیت الله مروجی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله مروجی مؤسس مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت آیت الله مروجی در قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ماشاءالله مروجی(مبلغی)، مؤسس مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت، دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا، با حضور علما، شخصیت های حوزوی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، طلاب و روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد رفعت قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در مراسم بزرگداشت این عالم ربانی، آیت الله عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تسخیری دبیرکل مجمع جهانی تقریب و مذاهب اسلامی، حجت الاسلام اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام ربانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین ملکا مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان بیوت مراجع، برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند و حاضران با قرائت قرآن و فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله مروجی را گرامی داشتند.

حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات در این مراسم با اشاره به شخصیت آیت الله مروجی مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم، از وی به نیکی یاد کرد و گفت: وی عالمی وارسته و نمونه بارزی از ارزش ها و خوبی ها بود و حدود یک قرن توانست خدمات بسیار خوبی را به جامعه ارائه کند.

وی با اشاره به ساده زیستی و تقوای فوق العاده مرحوم آیت الله مروجی، وی را نمونه بارز اخلاق مجسم دانست و تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید با تامل جدی و عمیق این اسوه و الگو را بیشتر بشناسد.

گفتنی است، آیت الله ماشاء الله مروجی (مبلغی) مؤسس حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت استان لرستان، صبح سه‌شنبه هفته گذشته، در یکی از بیمارستان های تهران دارفانی را وداع گفت و پیکر وی پس از تشییع در شهر مقدس قم واقامه نماز توسط حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، بنا به وصیت آن مرحوم جهت خاکسپاری به شهر کوهدشت منتقل و در این شهر به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات