۲۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۱۳۴۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استفاده از پشتوانه غنی حوزه‌های علمیه در برگزاری جشن‌های مهدوی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشن‌های مهدوی به سبب استفاده از پشتوانه غنی حوزه‌های علمیه و تأکید روایات مختلف از شهر مقدس قم آغاز می‌شود.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری طلیعه ظهور که پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) برگزار شد با اشاره به اهمیت بررسی دقیق ابعاد وجودی حضرت مهدی‌‌(عج) نسبت به فعالیت‌های دنیای غرب در این خصوص هشدار داد و گفت: دنیای غرب در رسانه‌ها، فیلم‌ها و نشریات خود، آنچنان به بحث مهدویت پرداخته و برای بشریت آینده‌سازی کرده است که منافعش اقتضا می‌کند.

وی افزود: رسانه‌های غربی، منجی را فردی از غرب و به ویژه آمریکایی معرفی می‌کنند که بر ضد افراد شرور قیام کرده و بشریت را نجات می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‌های گسترده رابرت مردوخ، امپراطور رسانه‌ای جهان و رییس شبکه فارسی وان، اظهار داشت: این فرد که یک چهارم رسانه‌های دنیا را تحت سیطره دارد و پخش گسترده فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی، روزنامه‌ها و نشریات معروف دنیا را ساماندهی و هدایت می‌کند، اکنون وارد این مقوله شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: افرادی همچون رابرت مردوخ و یهودیانی دیگر، درصددند باورهای خود را در قاب یک تصویر جلوه داده و انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهند، از این رو با ابداع تصاویر وحشتناک و ایجاد رعب و وحشت در همگان، به زعم خود راه گریزی را جز پناه بردن به خود، برایشان ترسیم نمی‌کنند.

حسینی، فیلم‌هایی چون آرماگدون، برخورد عمیق، اتفاق، روز استقلال، تولد ملت، جنگ دنیاها، مردی که فرداها را دید، روز بعد، ارباب حلقه‌ها را از این دست برشمرد و با اشاره به هزینه دو میلیون دلاری فیلم 2012 گفت: این فیلم‌ها قطعات یک پازل را تشکیل می‌دهند در راستای مهدویت‌گریزی و این نشان دهنده اراده آنان برای مهندسی نظام فکری و معرفتی دنیا است.
 
وی اضافه کرد: غربیان از دوران گذشته در ترسیم افراد شرور از نازیسم یاد می‌کردند و امروز به سراغ مسلمانان آمده‌اند. از مسلمانان به عنوان افرادی تروریست یاد می‌کنند و مظهر شرارت را از مجسمه‌ای که آن مجسمه را هم، ایران ترسیم کرده‌اند، خارج می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: جهت‌گیری این فیلم‌سازی‌ها که در ژانرها و گونه‌های مختلفی اعم از عاطفی، کمدی، حماسی، جنگی، حادثه‌ای، کودک و خانواده در قالب‌های گوناگون انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای برای تأثیرگذاری بیشتر تولید می‌شود، بر مبانی فلسفی و اعتقادی استوار شده است.
 
وی با اشاره به وجود هزاران فرقه جعلی و کاذب در آمریکا که مدعی مهدویت هستند، ابراز داشت: این فرقه‌ها معتقد به دین، آیین و عرفان‌های خالی از معنویت و کاملاً مادی هستند که خود تبلیغ می‌کنند.
 
حسینی اضافه کرد: آنان به هفت مرحله یا مشیت خطرناک بازگشت یهودیان به سرزمین موعود یا فلسطین، ایجاد دولت یهود در فلسطین، رساندن بشارت‌های انجیل به جهانیان، مسأله دوران سرخوشی مسلمانان و خروج آنان در کنار مسیح، دوران فلاکت و رنج عظیم، ظهور دجال و مبارزه سایر مسلمانان با دجال، وقوع جنگ آرماگدون که در آن نبرد هسته‌ای به تصویر کشیده می‌شود و در پایان ظهور حضرت مسیح به عنوان ناجی انسان‌ها معتقدند و به شیوه‌های مختلفی این اعتقاد را در فیلم‌های خود نیز القا داده‌اند.
 
وی با بیان این‌که غربیان در سرلوحه فعالیت‌های خود بحث اسلام‌هراسی را تبلیغ می‌کنند و علیه مهدویت مورد تأکید تشیع فیلم می‌سازنند، هشدار داد: با وجود این فعالیت‌های گسترده‌، نباید ساکت بنشینیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تحقیق و پژوهش بیشتر در زمینه مهدویت، خواستار تبدیل این تحقیق‌ها به فیلم و متن‌‌نامه و ارسال آن به سراسر دنیا با استفاده از تمام ابزارها و امکانات موجود شد و گفت: با ورود به یک رقابت سخت و نفس‌گیر، هر مقدار می‌توانیم به مسأله مهدویت بها داده و با ایجاد یک هم‌افزایی مناسب به مقابله با تمهیدات دشمنان اسلام بپردازیم.

وی در ادامه سخنان خود، نقش مردم قم را در ظهور حضرت ولی‌عصر‌‌(عج) بسیار مؤثر دانست و اظهار داشت: مردم قم از زمان ورود حضرت معصومه‌(س) به این شهر تا حوادث پیش و پس از انقلاب اسلامی پیشتاز و پیشگام دفاع از مکتب راستین اهل بیت‌‌(ع) بوده‌اند و قطعاً برای ظهور حضرت حجت‌‌(ع) نقش‌آفرین بوده و مشعل بیداری و هدایت را برای کل دنیا در دست خواهند گرفت.
 
حسینی با اشاره به آغاز جشن‌های مهدوی از شهر مقدس قم، آن را به سبب استفاده از پشتوانه غنی حوزه‌های علمیه در این زمینه و تأکید روایات مختلف بر ارزش این شهر عنوان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اندیشمندان، محققان و اهل فکر و اندیشه انتظار یاری دارد و معتقد است که مضمون فعالیت‌های خود را از قم و اندیشه ناب اسلامی موجود در حوزه‌های علمیه بگیرند.
 
وی در پایان با بیان این‌که همواره مسیر انحرافی وجود دارد و مقابله با آن نیز کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با پیاده کردن منویات رهبر معظم انقلاب و تأکیدات مراجع معظم تقلید برای مقابله با هرگونه مسیر انحرافی تلاش می‌کند. /920/پ201/ص

ارسال نظرات