۳۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۸۱۴۴۱

دانشجویان بوسنیایی با آیت الله شبستری دیدار کردند

خبرگزاری رسا ـ دانش آموزان و دانش آموختگان دانشکده فارسی بوسنی امروز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کردند.
 آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، جمعی از دانش آموزان و دانش آموختگان دانشکده فارسی بوسنی امروز به مناسبت دوازدهمین سالگرد تأسیس کالج فارسی ایران در بوسنی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

آیت الله محسن مجتهدشبستری، در این دیدار با تأکید بر وحدت مسلمانان نقاط مختلف جهان اظهار داشت: مرزهای زمانی و مکانی در اسلام مفهومی ندارد و همه مسلمانان جهان باهم برابرند و این یکی از امتیازات دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به تفرقه افکنی و ایجاد بدبینی میان مسلمانان از سوی دشمنان اسلام گفت: آنچه که باید امروز مسلمانان به آن توجه جدی داشته باشند؛ مسأله جنگ نرم و مبارزه فرهنگی دشمنان اسلام و مستکبران غربی با اعتقادات دینی مسلمانان است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که جهان اسلام با توطئه نرم دشمنان روبه‌رو است‌، گفت: استکبار جهانی باورهای مسلمانان را با هدف استمرار سلطه خود نشانه رفته که در چنین شرایطی وظیفه مسلمانان در اقصی نقاط جهان، حفظ هوشیاری در برابر این‌گونه توطئه هاست.

وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران تمام توطئه‌های بی‌اساس دشمنان اسلام را نقش بر آب کرد، ابراز داشت: امروزه استکبار جهانی سیلی بزرگی از اسلام و مسلمانان خورده است، چراکه منافع آن در سراسر ممالک اسلامی و حتی غیر اسلامی در خطر است.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان این دیدار یاد و خاطره دویست هزار شهید بوسنیایی که بی‌رحمانه از سوی نیروهای اشغالگر و غربی، به شهادت رسیدند را گرامی داشت./935/پ202/س

ارسال نظرات