۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۸۱۵۸۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهنگ مهدوی باید در جامعه و جهان حاکم شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر تغذیه فکری و معنوی سراسر کشور توسط حوزه علمیه خراسان، گفت: با توجه به ظرفیت بالایی که در حوزه علمیه مشهد و خراسان وجود دارد این حوزه باید تمام کشور را مورد حمایت فکری و معنوی خود قرار دهند.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درخطبه های پیش از نماز جمعه این هفته مشهد، عدالت را گمشده بشریت عنوان کرد و اظهار داشت: منتظر واقعی امام زمان(عج) باید با مختصات مدینه فاضله و جامعه آرمانی آن حضرت آشنا باشد که یکی از این مختصات عدالت است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه اگر والی عادل باشد در چنین ولایتی هر حقی احیا می شود و هر ظلمی از بین می رود، ادامه داد: پیامبر تعبیری در مورد حضرت مهدی(عج) دارد که ایشان را ابتدا و انتهای عدالت و مظهر عدل بیان می کنند.

حسینی تصریح کرد: در روایات آمده است که امام زمان(عج) در زمان ظهور نسبت به کارگزاران خود دقت بسیاری دارد و نسبت به مساکین رحیم و مهربان است.

فرهنگ مهدوی باید در جامعه و جهان حاکم شود

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدوی باید در جامعه و جهان حاکم شود، اذعان داشت: شعارهای دولت نهم و دهم اجرای عدالت در این مسیر است و انجام سفرهای استانی نیز برای نیل به این منظور صورت می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اختصاص 200 میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی در خراسان رضوی در سومین سفر استانی رییس جمهور، خاطر نشان کرد: از آن جا که مشهد سالانه پذیرای میلیون ها زائر و مجاور است باید امکانات مناسبی نیز برای رفاه حال زائران فراهم شود.

فعالیت های فرهنگی خراسان، مشعل هدایتی برای کل کشور محسوب می شوند
وی با بیان اینکه در فعالیت های فرهنگی مشهد و خراسان مشعل هدایت برای کل کشور محسوب می شوند، ابراز داشت: شهرهایی مثل مشهد و قم باید پشتوانه فکری سایر شهرها و استان ها باشند و البته انتظاری بیشتری از مشهد می رود.

تطبیق فعالیت ها با آرمان اسلام و امام خمینی(ره)

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر توجه به مباحث دینی در کشور پر رنگ است، تصریح کرد: با بررسی در فعالیت های فرهنگی صورت گرفته باید مشخص کرد اگر در جایی فعالیتی بر خلاف آرمان امام و اسلام صورت گرفته است، اصلاح شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان، شاعران و نویسندگان باید از آموزه های دینی در خلق آثار هنری و ارزشی بهره ببرند، افزود: اقشار مختلف مردم باید با تعالیم دینی مأنوس باشند و در امور مختلف این تعالیم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

جشنواره دفاع مقدس در سال جاری برگزار می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن در ماه رمضان به دلیل ایجاد فضای معنوی در کشور است، گفت: در سال جاری و در سی امین سالگرد دفاع مقدس، جشنواره فیلم دفاع مقدس برگزار می شود.

وی تأکید کرد: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که فرهنگ اهل بیت(ع) در داخل و خارج از کشور گسترش پیدا کند./934/پ202/ص

ارسال نظرات