۰۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۸۱۹۲۲
امام جمعه مسجد سلیمان:

لازمه حیات و حرکت هر نهضتی اعتقاد به منجی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجدسلیمان، انتظار منجی را لازمه حیات و حرکت هر نهضتی را اعتقاد به منجی دانست و گفت: هیچ امتی بدون اطمینان و امید از ظهور منجی نمی تواند حرکت رو به رشدی داشته باشد.
حجت الاسلام و المسلمين اميني
امام جمعه مسجد سليمان
حجت الاسلام محمد صادق امینی امام جمعه مسجد سلیمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، انقلاب اسلامی ایران را یکی از عوامل بسیار مهم در ترویج فرهنگ مهدوی و ارتقاء بینش و بصیرت مردم دانست و اظهار داشت: محور انقلاب ایران بر اساس قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) آغاز شد و مسیری که تا کنون ادامه داده ان شاء الله زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و عاملی برای ترویج فرهنگ مهدوی و بصیرت مردم خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی با اشاره به گسترش چاپ کتاب ها، نشریات و فصل نامه های تخصصی پیرامون مهدویت و انتظار بیان داشت: فعالیت های متعددی برای سنین مختلف در کشور انجام می شود که در ترویج فرهنگ مهدویت و تعمیق باورهای مردم نسبت به مهدی موعود(عج) بسیار مؤثر بوده است.

امام جمعه مسجد سلیمان با بیان این که تمام ادیان به منجی اعتقاد دارند اظهار داشت: انتظار منجی و امید به اصلاح امور جهان مهم ترین سرمایه هر انسان و امت است و هیچ امتی بدون اطمینان و امید از ظهور منجی نمی تواند حرکت رو به رشدی داشته باشد؛ از این رو لازمه حیات و حرکت هر نهضتی اعتقاد به منجی است.

حجت الاسلام امینی اعتقاد به ظهور منجی و گسترش عدالت را سبب ایجاد بسیاری از فضائل در وجود انسان دانست و ابراز داشت: اعتقاد به امام زمان(عج) انسان را ظلم ستیز و عدالت محور پرورش می دهد و از بی هدفی نجات می دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تلاش استکبار جهانی و صهیونیسم برای حذف تشیع خاطر نشان کرد: صهیونیسم در آخرین نشست های خود به این نتیجه رسیده است که برای حذف تشیع باید دو سرمایه معنوی یعنی فرهنگ مهدویت و استمرار آن در ولایت فقیه و فرهنگ عاشورایی و ایستادگی در برابر ظلم را از شیعه بگیرد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در پاسداری از اندیشه مهدویت تصریح کرد: علما و روحانیت هزار سال است که در غیبت امام عصر(عج) پاسدار اندیشه مهدویت بوده اند و آن را از افراط و تفریط و آسیب مدعیان دروغین در امان نگه داشته اند.

مدیر حوزه علمیه مسجد سلیمان به وظیفه روحانیت در راستای انتشار پیام مهدویت اشاره و خاطر نشان کرد: روحانیت باید با روش های گوناگون و با استفاده از هنر، فرهنگ مهدویت را شفاف تر و دلنشین تر برای مردم به ویژه نسل جوان تبیین کنند./945/پ202/ص
ارسال نظرات