۱۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۸۲۲۹۴
رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی خبر داد؛

شرکت 7‌ هزار نفر از جوانان در برنامه‌‌های قرآنی‌ خوی

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی گفت‌: در سه ماه نخست امسال، بیش از هفت‌ هزار نفر از جوانان خوی در کلاس‌های آموزش قرآن شرکت کردند.
حجت الاسلام غلامرضا معصومي نيا
رييس دفتر تبليغات اسلامي خوي
غلامرضا معصومی نیا، رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در فصل تابستان اظهار داشت: از ابتدای امسال دفتر تبلیغات اسلامی خوی با هدف پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و به منظور افزایش ابعاد معنوی و دین باوری اقشار مختلف جامعه کلاس های تابستانی با موضوع هسته های فرهنگی برای بزرگسالان و بوستان معرفت برای نوجوانان آغاز کرده است.

وی همچنین از تشکیل کلاس های روخوانی، روانخوانی، تجوید و احکام قرآنی با همت حوزه فرهنگ این شهرستان خبر داد و افزود: این کلاس ها با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تشکیل شده و خوشبختانه با استقبال بی نظیر مردم به ویژه جوانان مواجه شده که در سه ماه نخست سال جاری، بیش از هفت‌ هزار نفر از جوانان خوی در این کلاس ها شرکت کردند.

حجت الاسلام معصومی‌نیا، شناسایی و مبارزه با جریان‌ها و نحله‌های انحرافی رسوخ کرده در جامعه را رسالت اصلی متولیان فرهنگی جامعه عنوان و اظهار کرد: تعطیلات تابستان و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای مبلغان و متولیان فرهنگی جامعه است که جوانان را از توطئه‌های شوم جریان‌های اسلام ستیز آگاه کنند.

وی به برنامه‌ریزی استکبار جهانی برای سنین کودکان و نوجوانان اشاره و بیان کرد: جریان‌های انحرافی با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کلان برای کودکان و نوجوانان و استفاده از ابزاری مانند کارتون، فیلم و بازی های رایانه‌ای تلاش می‌کنند عقاید و اهداف خود را برای آنان تبیین و بدین طریق فرهنگ‌سازی ضد دینی کنند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی خوی در ادامه برای مقابله با این توطئه‌ها از اجرای 27 طرح با محوریت‌«نهضت قرآن‌آموزی» در خانه‌ها و مراکز قرآنی در تابستان امسال خبر داد و افزود: در این کلاس‌ها دو‌ هزار نفر از استادان برجسته قرآن و مبلغان دینی بهره می‌گیرند.

وی تعداد مراکز قرآنی این شهرستان را 41 باب عنوان و بیان کرد: با همت مسؤولان امسال نیز پانزده خانه قرآنی و یک مرکز قرآنی جدید در این شهرستان راه‌اندازی شد.

این مقام مسؤول در پایان ترویج اندیشه‌های قرآنی در میان مردم را از نتایج انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی فقیه و قرآن پژوهی همچون امام راحل در رأس نظام سیاسی کشورمان قرار گرفت و بدین ترتیب اندیشه های دینی نه تنها در مسائل فرهنگی بلکه در سایر ساختارهای کشور نیز نفوذ کرد.‌/938/پ202/س
ارسال نظرات