۱۳ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۸۲۴۵۷
با حضور آیت‌الله تسخیری؛

همایش اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در بیروت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش اتحادیه رادیو و‌ تلویزیون‌های اسلامی با هدف بررسی مهم‌ترین مسائل اسلامی از جمله دفاع از مقدسات و منافع اسلامی و مقابله حملات در بیروت برگزار می‌شود.
2/ آيت الله تسخيري


به گزارش خبرگزاری رسا ـ همایش اتحادیه رادیو و‌ تلویزیون‌های اسلامی با هدف بررسی مهم‌ترین مسائل اسلامی از جمله دفاع از مقدسات و منافع اسلامی و مقابله حملات به مقدسات با حضور آیت‌الله محمدعلی تسخیری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی 14 و 15 مردادماه در بیروت برگزار می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، طرح اسلام هراسی و از هم گسستن صفوف به هم پیوسته اسلامی و راه‌های مقابله با آن و درد و رنج‌های بخش‌هایی از جهان اسلام که تحت اشغالگری بیگانگان به سر می‌برند، از دیگر مباحث این همایش دو روزه خواهد بود.

تأکید بر مقاومت به عنوان راه حل پایان دادن به اشغالگری، ‌مسأله فلسطین و قدس و طرح صهیونیسم در منطقه و سرانجام نهضت علمی در جهان اسلام و پایه‌های آن و چشم‌اندازهای آینده هم در روزهای پنجم و ششم آگوست (14 و 15 مردادماه‌) در همایش رسانه و مقدسات امت اسلامی و منافع آن در بیروت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی 195 عضو شامل رادیو، تلویزیون و مؤسسات رسانه‌ای از 28 کشور دارد و حمایت از حقوق جوامع و کشورهای اسلامی و پشتیبانی از مسایل عادلانه آنها در رویارویی با اشغال و تهاجم فرهنگی و تحکیم وحدت، تقریب مذاهب، برادری، رشد هویت اسلامی، تأکید بر مؤلفه‌های هویت فرهنگی با توجه به چندگانگی و ضرورت تکامل آنها یکی از اهداف مهم اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی است. /920/د102/ع

ارسال نظرات